Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

tdk2

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2013
Elikkäs nyt tuppas pateroon sellane ongelma et yks kaks se ryntäyttää kierroksia ja hirmu vedot päälle vaikka ei kaasua paina. Ja huohotin putkesta roiskuu öljyä kaasuläppäkotelolle ku nsen ottaa irti. Eli lähteekö käymään öljyllä ? Savuttaa ja runttaa itsestään kaasua ja kierroksia ja alkaa kalina kuulumaan... Mutta sammuu kuitenkin avaimesta ja sen jälkeen toimii taas normaalisti.

Onkohan turpo mennyt rikki että työntää öljyä läpi ? Se hieman vihelteleekin, vai onko jokin huohotin systeemi tukossa?
 
Vs: Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

Auttasko väliaikaisesti tekemällä coolerin pohjaan öljyreikä ?
 
Vs: Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

Enempien vahinkojen välttämiseksi kannattanee suorittaa kunnon diagnoosi jotta selviää mikä mättää.
Öljyvuoto voi mielestäni tosiaankin olla syyllinen tuommoseen kujeeseen, saattaapi vaan paikat mennä"särki" jos kovin sinne paksua öljyä männänpäälle menee.
Tulee mieleen yksi Passat jossa oli kunnon tehot kun hieman karstaa ja öljyä sai aikaan "tehopiikin", kansi oli mennyt halki ja sieltä fuskasi.
 
Vs: Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

Jos huohotinputkesta roiskuu öljyä, niin öljyllähän se kone silloin käy. Kannattaa aika äkkiä selvittää sen öljyn lähde (ja tukkia) ennen seuraavia ajeluja, siinä ei ole meinaan kolarikaan enää välttämättä kaukana, kun kone yhtäkkiä ottaakin täydet kiekat kaasuun koskematta.

Nimim. kokeiltu on voortilla, piti ajella jarrulla seisoen yöllä kotio...
 
Vs: Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

Eikun sori, huohotinputkesta ei tullut öljyä vaan kun otin kaasuläppäkotelolle menevän turpon putken irti siellä lillu öljyä. Eli voiskohan vika olla ihan turpossa että työntää öljyä joukkoon ?
 
Vs: Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

Eihän aikoinaan tukkimani egr vaikuta asiaan?
 
Vs: Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

Ei millään lailla. EGR:n lähelläkään ei mene öljyä.
 
Vs: Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

Nyt selkis, Siellä on dieseliä öljyn seassa ja paljon. Monta monta litraa liikaa öljyä, vaikka viimevaihdossa laitettiin tikun yläreunaan. Ja aika kirkkaat öljyt onkin.. Eli dieseliä seassa.. Mistähän mahtaa pääästä, itse epäilin että onkohan suuttimen paluu putket kiinni kopan alla.
 
Vs: Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

Ite veikkasin ensiksi turbon akselin katkeamista. Itellä oli samat oireet mutta öljy katosi koneesta. Sulla siis lisääntyy. Onko turbossa myös nestejäähdytys? Ei se silti taida ehtiä öljymäärää lisätä vakka työntäis nestettä. Haihtunee taivaan tuuleen pakokaasun mukana. En kyllä keksi mistä dieseli pääsis sinne niin kovalla paineella että joutuu öljyn sekaan? Olisko polttoaineen paluulinja tukossa?
 
Vs: Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

Ei kai common raili vaatis muuta kuin yhden vuotavan suuttimen, niin kyllä se ylimääräinen nafta menee männänrenkaiden ohi öljytilaan pikku hiljaa?
 
Vs: Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

Ei ole nestettä hävinnyt ja kulkee ihan hyvin. Vaihdoin öljyt, sitä oli liikaa ja paljon. Eli diisseliä oli seassa. Kirrasin suutin putket, kun nehän ovat venakopassa öljyn seassa. Niistä sain vinkin mitsun liikkeestä että joko löysässä tai sitten jotku tiivisteet menny. Suuttimet on kyllä käytetty irti jokunen aika sitten penkissä , kun etsittiin vikaa käyntiin lähtemisestä. Mutta se olikin silloin pumpussa. Jokainen mutteri kyllä kiristyi. Täytyy seurata öljymäärää
 
Vs: Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

Aaa, ne liitokset on öljytilassa.. liitoksiin tulee varmaan jotain tiivisteitä/kuparirenkaita? Olisko joku jäänyt uusimatta, tai jäänyt joku murunen väliin? Tai sitten vaan tosiaan löysälle.
 
Vs: Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

Ääni sinne ohivuotoputken suuntaan. Vuotaa jostain niistä viidestä liitoksesta tai itse putki on murtunut taivuttelusta tms.

Löysä suutinputki kusee helposti myös ulospäin sitä "kiristysholkkia" pitkin.
 
Vs: Pajero 3.2did vm2000 savutus ja ryntäyttää kierrokset itse

Oli löysällä. Voipi poistaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom