Pajero 3000 24v moottori=3000GT moottori

kjell

New Member
Liittynyt
28 Syyskuu 2006
Sijainti
Dragsfjärd
JapanMotors on sellainen moottori jonka on otettu pajerosta.Ja ne väittäävät että on sama moottori 3000gt.Mutta kuin paljon eroa on, kun luin jostain että pajerossa on 180hv.Onko moottori muten sama paitsi suutimessa ja ecussa vai miten se on?
 
Vs: Pajero 3000 24v moottori=3000GT moottori

Vaparin kone se voi olla muttei tuplaturbon kanssa ole samat rojut sisässään.
 
Vs: Pajero 3000 24v moottori=3000GT moottori

Sama lohkohan se on, mutta eri versioina Pajerossa, Sigmassa ja GT/GTO:ssa. Sitä en tiedä kuinka paljon noiden eri vaparien sisukset eroavat ja onko tehoerot tehty vain ECU:lla, mutta kun Pajerossa kone on pitkittäin ja tonnareissa poikittain, niin eipä varmaankaan kiinnikkeet osu ihan justiinsa...

Että ei ihan tiputtamalla mahda mennä. Myös imusarjat on Pajerossa ja GT/GTO:ssa erinäköiset. Ja jotenkin mulla on mielikuva, että Pajeron 24 venttiilinen on SOHC, kun taas GT/GTO:ssa se on DOHC. Joku paremmin muistava korjannee tämän jos meni huti.
 
Vs: Pajero 3000 24v moottori=3000GT moottori

Pajeroista löytyy sekä SOHC 24-valve konetta, että DOHC 24-valve konetta. Eikä lohkokaan välttämättä ole sama (pitkittäisasennus vs. poikittaisasennus).

Muistaakseni jossain 6G72 stroukkauslinkeissä oli jotain juttua noista eroista, eli siis noissa:

http://www.ink3s.org/forum/showthread.php?t=2536
http://www.wrenchmonkey.com/Webpages/6G74swap.html

(crossover vs. non-crossover)

EDIT: linkit
 
Vs: Pajero 3000 24v moottori=3000GT moottori

Niko Päivinen sanoi
Pajeroista löytyy sekä SOHC 24-valve konetta, että DOHC 24-valve konetta.
Eikös nyt kuitenkin SOHC-kone ole 12-VENTTIILINEN,kuten aussi-siguissa.?


Ja mitä olen ymmärtänyt,niin ainakin sigun 24V vs. GT:n kone,niin ainakin ecussa/nokkakepeissä on eroa.
 
Vs: Pajero 3000 24v moottori=3000GT moottori

Eikös nyt kuitenkin SOHC-kone ole 12-VENTTIILINEN,kuten aussi-siguissa.?

Pajeroista löytyy seuraavia 3.0 koneita:

SOHC 12-valve
SOHC 24-valve

Tonnarissa taas:

3.0 DOHC 24-valve

Lisäksi on vielä 3.5 litraisia omina versioinaan.

Linkeissä ei sitä suoraan sanota, mutta vaikuttaisi, että melko usein poikittais- ja pitkittäisasennuksissa käytetyissä lohkoissa(kin) on eroja.

http://www.ink3s.org/forum/showthread.php?t=2536
http://www.wrenchmonkey.com/Webpages/6G74swap.html
 
Vs: Pajero 3000 24v moottori=3000GT moottori

Niko Päivinen sanoi
Lisäksi on vielä 3.5 litraisia omina versioinaan.

Niin näitähän ne hurjat jenkit asentelee tonnareihin pikku modauksella käypi, lohko siis...kannet ym muut hilut sitte orkkis motista.....AIVAN ne samat jotka pöllyyttää tänään leijjonat KArsintoihin

;D :eek: loppuu se tuhvan ja jalosen supatus..... ;D
 
Vs: Pajero 3000 24v moottori=3000GT moottori

ainaki urpo koneissa ja varmaan muissakin 6/92 alkaen ne muutokset tulee elikkäs 4 pulttinen alakerta ja kestävämpi kampiakseli,kansissa myös jotain eroja ainakin nokka-akselin asento tunnistin,moottorin korvakoissa pientä eroa etummaisessa, myöskin öljypumpuissa jotain eroja, eipä näin yön kähmässä tuu kyllä muuta mieleen...
 
Vs: Pajero 3000 24v moottori=3000GT moottori

vaikia mennä sanomaan...tuskin pystyy, siis pakkohan sulla ne anturat kampiakselin/nokan on johonki laitettava jos sun auto on 92/6+ vm....
jos meinaat auton saada käyntiin...mutta jos sulla on se varaosa kone... niin eikai se sen kummempi oo ku asentelet siittä ne anturit paikalleen siihen vanhempaan koneeseen/siis jos ne vaan sopiii/passaa....
 
Vs: Pajero 3000 24v moottori=3000GT moottori

CAS muunnos:

http://www.stealth316.com/2-cas_conversion.htm
 
Takaisin
Ylös Bottom