pajero Gen 3 DID, '03 polttoainemittari: Vika korjattu

mki

Member
Club Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Sijainti
Äänekoski
Nonii, tämmönen hauska juttu tul Pajeen.... polttoaineen pinta laskee puoleen tankkiin niin mittari pomppaa tappiin ??? Sikäli jos totuus olis sama, niin voisin alkaa myymään edullisesti tarvitseville mehua :peukku

Eniveis, anturihan sieltä varmaankin on menny, mut onko kukaan sitä joutunu kaivamaan ylös? Huoltomanuaalista ei oo paljoo hyötyä, siirtopumpun irroittamiseen keroo että korissa on tupla luukku sitä varten, mut anturia varten ei kerro juuta ei jaata. Elikkä onko joku joutunu sellaisen anturin vaihtamaan, tarviiko puottaa tankin alas et anturin saa irti, vai alanko purkaan verhoiluja/mattoja saako sen yläkautta pois?
 
Vs: pajero Gen 3 DID, '03 polttoainemittari

No joo, luukkuhan sieltä takajalkatilasta löyty, http://www.pajeroclub.co.za/forum/viewtopic.php?f=27&t=4339&hilit=fuel+gauge Vaan eipä ollu vika siellä :seina

Jospa jollekkin tulee vastaan samanmoinen ongelma niin:

Mittaritaulun ottaa irti ja mittaa vastuksen korissa olevista liittimistä (vasen liitin, siitä alarivin oikealta laskien neljäs D-05 nro 63 ja oikeanpuoleisen liittimien alarivistä vasemmanpuoleisin: D-05 nro 25) vastusarvon pitäis olla n.110 ohm (tyhjä) - 10 ohm (täys) --> anturi on ok (tietty jos uimuri on puhki niin tää ei kerro sitä, mut jos tietää et tankkissa on ainetta ja anturin vastusarvo on 30 ohm luokkaa niin voi olettaa että uimuri on irti tai puhki)

Itellä vika oli mittaristossa, taulun takana olevan lisäkorttin pinnit ei saanu kunnolla kosketusta, kunnon puhdistus ja kamat kasaan niin läks toimimaan: http://www.pocsa.co.za/forum/viewtopic.php?f=27&t=4382 :peukku

EDIT: liitinten koodit oli väärin, korjattu, tankin ohm määrät korjattu
 
Takaisin
Ylös Bottom