pajero gen 3 takapyörän laakerin vaihto

kiksauttaja

Member
Liittynyt
5 Joulukuu 2013
no niin.ajattelin laittaa tänne vaihtotyöstä kokemuksia,koska en ainakaan löytänyt että jo olisi.
Joten:pyörä pois.jarrusatula ja sen runko irti.jarrulevy pois ja käsijarrukengät pois .abs anturin puolelta se pelti irti,abs anturia ei kannata käpälöidä koska sen kiinnityspultti katkee varmasti ja anturia ei saa ehjänä pois.vetoakselin päästä mutteri pois,ulosvetäjällä painamalla saa vetarin sisäänpäin ehkä 2 cm.ei kannata runtata lujaa koska vetarien päät kohtaa perässä ja voi tulla vikaa.sitten laakerin rungon pultit irti 4 kpl vetarinpuolelta,on vähän kinkkinen saada mutta lähtee ne kun on sopiva kiintoavain.itse otin laakeripesän pois poistamalla kaksi pyörän pinnapulttia ja niiden reiästä kierrretangolla ja mutterilla painamalla laakeripesä tuli ulos tilastaan,voi olla lujassakin jos on sopivasti ryytynyt kiinni.nyt on napa kädessä ja prässiin.laakerin korviin sopivat raudat ja prässillä painamalla laakerista irti se pinnapulttikehä.vastaavasti uuteen laakeripesään sen saa parhaiten prässillä painamalla.kasaus päinvastaiseen suuntaan.muista kuitenkin se abs anturin vieressä oleva peltisuoja että tulee laitetuksi paikalleen ennenkuin kun vetarin mutterin kiristää.abs anturia kannataa varoa koko rojektin ajan koska se on paikallaan ja sen saa kyllä aika helposti hajalle.aikaa meni 4 tuntia,joten tee itse ja säästä ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom