Pajero Gen II alapallon vaihto

sompio

Member
Liittynyt
17 Helmikuu 2011
Sijainti
Kangasniemi
Hepskukkuu!
Katsuri löysi oikeasta alapallosta selvän välyksen ja hylkyyn meni. :-[ Nyt olen vaihtamassa uutta palloa tilalle oikeallepeolelle.
Aluksi näytti helpolle rastille eli entinen pois ja uusi tilalle mutta, eipäs se entisen poisotto taidakkaan olla niin helppo. Kaikki mutterit on aukaistu mutta, kun näyttä siltä että vetarikin on otettava irti ennen kuin pallontappi mahtuu nousemaan reiästään pois. :seina Olenko totaalisen väärässä vai onko olemassa helpompia keinoja saada pallo irti. Pikaisia vastauksia toivoen kun pitäis saada pirssi pikaisesti liikenteeseen :driver eikä nuo kelitkään tuolla ulkona ole jokapäivä suotuisat puuhastella.
Kiitokset jo etukäteen!

P.S. nyt on hätä mutta ei vielä hyvämieli.
 
Vs: Pajero Gen II alapallon vaihto

Nosta keula ilmaan ja löysää vääntötanko. Kyllä se pallo ilman vetarin irroittamista irtoaa.
 
Vs: Pajero Gen II alapallon vaihto

No kun se alatukivarsi palloineen ei mahdu nousemaan niinpaljon ylöspäin että se kartio ja kierreosa tulisi siitä reiästä pois. Ottaa jo huomattavasti aikaisemmin kiinni vetoakselin niveleen. Ei onnistu vaikka kuinka painaa napaa alaviistoon ja auto on alatukivarresta tunkinvarassa eli vääntöjousi ei kampea sitä. Pallonhan pitäisi nousta reiästään ylöspäin mutta kun ei mahdu kun jo ottaa kiinni vetoakselin niveleen. Ne neljä pulttia joilla pallo on kiinni tukivarressa eivät mahdu nousemaan pois kun nekin ottaa kiinni vetoniveleen joten sitä palloa ei pääse vetämään tukivarresta irti ulospäinkään. Tukivarsihan on ulkopäästään kuppimainen jossa pallon osa on. Loppuu ymmärrys!!! Taidan purkaa koko rottelon osiksi ja pistää romukeräykseen niin loppuu tämä ihmettely.
 
Vs: Pajero Gen II alapallon vaihto

Joopas!
Elikkä nyt on pallo vaihdettu. Hommahan meni siten että, ensiksi alapallonmutteri irti sitten raidetangon pyöränpuoleinen mutteri irti senjälkeen yläpallonmuteri irti sitten pyörännavasta rasvakuppi pois ja akselinpäästä lukkorikka sekä sovituslevy pois. Sitten puristimella tai paineilmataltalla pallojenkartiot irti. Lopuksi ne neljäpulttia, joilla pallo on tukivarressa kiinni, irti. Nyt napa antaa niinpaljon periksi että pallon kiinnityspultit mahtuu nousemaan pois ja pallo pois sekä uusi tilalle. Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.

Erityiskiitokset jukka_j:lle "uskonvahvistuksesta"

Ja sitten ei kun leimalle
 
Vs: Pajero Gen II alapallon vaihto

Saanutkin jo vastausta. Vahvistukseksi vielä että kaiken saa purkaa auki, itsekkin lähdin soitellen sotaan... Eli luulinpa että pala kakkua homma tiedossa perjantai illalle ku pulteilla vaa kii mutta aika paljo sai paikkoja aukoa ja muttereita pyöritellä. Mutta tuli kyllä tosi hyvä ajaa ku muljas kummanki puolen samal kertaa!
 
Takaisin
Ylös Bottom