Pajero koeajoon

welpe

Pajero TD IC -89
Liittynyt
20 Huhtikuu 2003
Sijainti
Heinola
Onko tommosesta 88vm pajerosta mahdollista mitenkään selvittää, että onko kansi vaihdettu/korjattu?
Entä vaihteisto ja voimansiirto?
Voiko turbon toimivuuden jotenkin tarkistaa?
Voiko jotenkin päätellä, että onko turbo vaihdettu uuteen?
Mitä kannattaa kattoa alustasta kun auton nostaa ylös?
MIstä kannattaa etsiä ruostetta?
 
no ne ei ole mitään ruoste vapait autoja eli ihan jika paikasta. mut siin sil ei ole niin paljo välii kun siin on erillinen runko.
Jos autos on huoltokirja täydellinen niin siitä vois saada selville missä se on käytetty huollos.
Ja jos ei niin si ainoo on et entinen omistaja olis säilyttäny kuitit niin niin sillä vois saada selville mitä sille on jo tehty ja mitä jätetty tekemättä. joo sekin kuinka se laatikko pelaa paljastaa paljon. :)
mä sanon kyl et jos huoltokirja on puutteelinen niin sopii vahvasti epailla myös si sen auton kuntoakin. :-/
saattaa olla et ei ole vaihdettu alustan öljyjä tarpeeks usein. siitäkun ei hyvä heilu... :)
auton alta kantsii kattoo ne öljyvuodot tietysti mistä tulee ja tuleeko. No eip ny tu muut mieleen väljie lisäks.
joo tollasta pientä saattaa löytyy. ;D
 
50-100 km maantiellä paljastaa kyllä jos kansi on halki tai voimansiirrossa jotain välyksiä, käyt vielä jossain metsäpätkällä kokeilemassa 4wd ominaisuuksia ;)
 
se puskee vedet paisuntasäiliöstä pihalle tai sitten öljyt muuttuu harmaiksi.
kato nyt että lämmöt pysyy normaalialueella vaikka sillä vähän rallaisikin.
noissa mazdan ja nissanin kiisseleissä alkaa ensin ylävesiletku turpoamaan kuin tiine sammakko ja sit se puhaltaa kaiken pihalle :p
 
kansi onkin just vähän paha, se ei varmaankaan paljoa oireile etukäteen, mutta sitten kun se nasahtaa, niin seurauksia on monia, kaikki kurjia:

puskee vedet syylarista pihalle, sekoittaa öljyt ja vedet, kiehuttaa vedet.....

Uskoisin että yleisin lienee tuo, että haljennut kansi muodostaa painetta syylariin ja puskee vedet ulos korkin kautta. Ehkä se oireilee ensin pieninä kuplina vedessä (kun avaa korkin ja katsoo veden pintaa) ja pakokaasun hajuna syylarissa?

Laatikko on helpompi diagnosoida: äänet, kepin liikkeet kiihdyttäessä/moottorijarrutuksessa, vaihteitten takerteleminen, kaikki kielivät vioista...
 
kansi renppa tulee maksamaan ite tehtynä n.800¤ siis uusi kansi+tiivisteet ja siis jos pystyy ite tekeen!! ::)

laatikko remppa tulee maksamaan riippuen tietenkin mitä on rikki niin sellaset 100¤-600¤ :-/
ja hyviä korjattuja tai muuten todistettavasti vähän ajettuja lootia saa jo about 700 eurolla ettei jää kun vaihtamisen vaiva... :p :p

omaani ei ole tarvinnu vielä tehdä lootaa mutta muuten oon niitten kans pulannu.... ;)

ja jos alkaa tekemään laatikko remonttia niin kannattaa hankkia edes yksi kunnon ulos vetäjä joka on tarpeeksi ns. syvä...... ;D
 
Kävin tänään koeajamassa yhden 88vm td pajeron. Oli päältä todella siisti, mutta kun läksin sit ajamaan motarille sille, niin olihan korvissa ja perseessä pitelemistä. Aivan mieletön jurina tuli jostain alustasta (voimansiirto). Vaihteet meni päälle ihan jees, mutta ohjaus oli sit sellai ....tuntu niinku ois ollu ratissa puolikierrosta väljää? En sitten ostanu tota, mutta katsellaan edelleen josko tulis sellai kunnollinen vastaan. Missä päin suomea Jahvetti vaikuttaa?
 
takajousien puslat tod.näk kulunu niin että jousenpultit otti kiinni jouseen siitä se jurina... siis ehkä... voi myös olla laatikon laakereissakin.....  

siinä sun koeajamassa pajerossa oli apusimpukka väljä :-/

se saa aikaan n.1/3 kierrosta klappia ohjaukseen kun on valmis... :(


paljoko se pajero sais maksaa??
ja jos meinaa ostaa niin kannattaa sitte samantien ostaa cooleri versio.....

jämijärvellä vaikutan :) :) :)
 
Joo, se olis kait sellai 5000 egee noin. Voi olla pikkisen ylikii, jotta sillai. Toi pajero oli hinnaltaan 4650 eskoo, oli päältä ihan siisti, mutta en sit uskaltanu ostaa just noitten jurinoitten takia. Jos sulla on ns. "ehjä" pajero, niin josko joskus ajelet heinolassa päin, niin tuuppa näytttämään...
 
Joo, se olis kait sellai 5000 egee noin. Voi olla pikkisen ylikii, jotta sillai. Toi pajero oli hinnaltaan 4650 eskoo, oli päältä ihan siisti, mutta en sit uskaltanu ostaa just noitten jurinoitten takia. Jos sulla on ns. "ehjä" pajero, niin josko joskus ajelet heinolassa päin, niin tuuppa näytttämään...

Pajeron alustan ja voimansiirron korjauksiin saa uppoomaan helposti 2000 - 3000 euroo vaikka kori ja tekniikka olisi kunnossa. Tuollaiset projekti-pajerot kannattaa unohtaa kun ehjiäkin on myytävänä. Vilkaiseppa myytävänä -osastoa ja sovi koe-ajosta jos ehjä pajero kiinnostaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom