Terve,
1996 vuoden L200 kyseessä johon vaihdettu pajeron kone (vm ei tietoa). Pari viikkoa sitten meni korkeapainepumppu vaihtoon kun vanha alkoi vuotamaan.
Nyt ongelmaksi muodostuu maantienopeuksissa kiihdytykset kun alkaa nostaa lämpöjä eikä kierrä 3500rpm enempää vaikka kuinka painaa kaasua. Paikallaan kiertää loppuunasti mutta ei iloisesti.
Heti laskee lämmöt normaaliksi kun ajaa tasasesti 80km/h.
Alakierroksiltä löytyy vääntöä ihan kuin ennenkin.
Vesipumppu, termari ja syyläri juuri vaihdettu jakopäärempan yhteydessä eli ei pitäisi olla ongelma siinä.
Korkeapainepumpun ajotusta kokeiltu 5 ja 7 asteen kohdalla. Ainut ero oli että 7 asteen kanssa joutuu jauhamaan starttia, että lähtee käyntiin.
Työntää mustaa pakoputkesta mutta savutus loppuu 3500rpm kohdalla kun koeajolla koittaa vetää vaihteen loppuu.
Korkeapainepumpun (turbo)kara on käännetty niin että kartion syvin kohta on keulaa kohti, jolloin ymmärtääkseni pitäisi olla max syötöt ahtojen alla. Ahtoja maltilliset 0.7bar.
Polttoainesuodatin on ainut mitä en ole vaihtanut mutta se on pari vuotta sitten vaihdettu yleismallin suodattimeen jossa on veden erotin.
Oma ymmärrykseni on että nyt ei saa kakkua yläkieroksilla, jonka takia nostaa lämpöä.
Valistakaa fiksummat!
1996 vuoden L200 kyseessä johon vaihdettu pajeron kone (vm ei tietoa). Pari viikkoa sitten meni korkeapainepumppu vaihtoon kun vanha alkoi vuotamaan.
Nyt ongelmaksi muodostuu maantienopeuksissa kiihdytykset kun alkaa nostaa lämpöjä eikä kierrä 3500rpm enempää vaikka kuinka painaa kaasua. Paikallaan kiertää loppuunasti mutta ei iloisesti.
Heti laskee lämmöt normaaliksi kun ajaa tasasesti 80km/h.
Alakierroksiltä löytyy vääntöä ihan kuin ennenkin.
Vesipumppu, termari ja syyläri juuri vaihdettu jakopäärempan yhteydessä eli ei pitäisi olla ongelma siinä.
Korkeapainepumpun ajotusta kokeiltu 5 ja 7 asteen kohdalla. Ainut ero oli että 7 asteen kanssa joutuu jauhamaan starttia, että lähtee käyntiin.
Työntää mustaa pakoputkesta mutta savutus loppuu 3500rpm kohdalla kun koeajolla koittaa vetää vaihteen loppuu.
Korkeapainepumpun (turbo)kara on käännetty niin että kartion syvin kohta on keulaa kohti, jolloin ymmärtääkseni pitäisi olla max syötöt ahtojen alla. Ahtoja maltilliset 0.7bar.
Polttoainesuodatin on ainut mitä en ole vaihtanut mutta se on pari vuotta sitten vaihdettu yleismallin suodattimeen jossa on veden erotin.
Oma ymmärrykseni on että nyt ei saa kakkua yläkieroksilla, jonka takia nostaa lämpöä.
Valistakaa fiksummat!
Viimeksi muokattu