Pajero/L200 nostaa lämpöä täydellä kaasulla

Flierg

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2023
Terve,

1996 vuoden L200 kyseessä johon vaihdettu pajeron kone (vm ei tietoa). Pari viikkoa sitten meni korkeapainepumppu vaihtoon kun vanha alkoi vuotamaan.

Nyt ongelmaksi muodostuu maantienopeuksissa kiihdytykset kun alkaa nostaa lämpöjä eikä kierrä 3500rpm enempää vaikka kuinka painaa kaasua. Paikallaan kiertää loppuunasti mutta ei iloisesti.

Heti laskee lämmöt normaaliksi kun ajaa tasasesti 80km/h.

Alakierroksiltä löytyy vääntöä ihan kuin ennenkin.

Vesipumppu, termari ja syyläri juuri vaihdettu jakopäärempan yhteydessä eli ei pitäisi olla ongelma siinä.
Korkeapainepumpun ajotusta kokeiltu 5 ja 7 asteen kohdalla. Ainut ero oli että 7 asteen kanssa joutuu jauhamaan starttia, että lähtee käyntiin.

Työntää mustaa pakoputkesta mutta savutus loppuu 3500rpm kohdalla kun koeajolla koittaa vetää vaihteen loppuu.
Korkeapainepumpun (turbo)kara on käännetty niin että kartion syvin kohta on keulaa kohti, jolloin ymmärtääkseni pitäisi olla max syötöt ahtojen alla. Ahtoja maltilliset 0.7bar.

Polttoainesuodatin on ainut mitä en ole vaihtanut mutta se on pari vuotta sitten vaihdettu yleismallin suodattimeen jossa on veden erotin.
Oma ymmärrykseni on että nyt ei saa kakkua yläkieroksilla, jonka takia nostaa lämpöä.

Valistakaa fiksummat!
 
Viimeksi muokattu
Onkohan maksimikierrokset ruuvattu pienelle? Tai pumpun kannen alla häikkää?
 
Nykyinen pumppu ollu kaverilla kiinni omassa l200:ssa jossa ollu isompi holsetti kiinni. Ei ole kuulema muutakun pääsyöttöä ja tyhjäkäyntiä säädetty ja toiminut moitteettomasti.

Itsellä kävi myös mielessä tuo onko kierrosrajoittimeen kajottu, mutta ei ole viitteitä siihen, koska kiertää paikoillaan.

Tämän päivän testeissä kokeilin jättää turbon hukkaportin auki. Ei kiertänyt enää kuin juuri ja juuri 3000rpm ja alko yskimään.

Pitää varmaan laittaa huomenna vielä polttoainesuodatin vaihtoon ja katsoa, onko vaikutusta.
 
Takaisin
Ylös Bottom