- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2003
Eli tämä itseä ainakin kovasti askarruttava kysymys kaipaa teidän vastauksianne, kumpi on järkevämpi valinta (Ihan näin hypoteettisesti arvioiden, ie. käsi sydämmellä), kilpailuareenalle asettuvat:
Hivenen harvinaisempi 2g bensapajero ja viimeinen inkarnaatio 2gen pajerosta dieselinä, niin kaikki V6 bensapajeroiden kommentit (2g pajeron osalta, erityisesti 3500 pajeroiden omistajat) kyllä käy. eukku
2.8 Diesel Pajero ja 3.5 GDI Pajero.
Yhteiset asiat
+ Korkea perusvero (Kokonaismassa) (600e?)
+ Ajomäärä vuodessa 25tkm, ei kaupunkiajoa, autolla ei välttämättä ajeta koko vuotta.
+ Molemmat ovat automaatteja (Dieselillä saa kepittää mielestäni turhan paljon kaupungissa)
+ Matkakulutus pitäisi olla sama (~10l / 100km @ 100km/h) (Tästä on olemassa paljon debaattia (mutta vähän tietoa ihan kaikkien bensamallien osalta), mutta 3.5 GDI pajerolle on ilmoitettu yhdistetyksi kulutetuksi noin 11l, (esmes. vanha v6 3000 pajero, joten matka-ajo pitäisi sujua kyllä 10l tai vähemmällä)
+ Satunnaista kärrynvetoa, esim. ratapäiville ja pois / puu-/jätekeskukseen ja takas, ei kuitenkaan päätarkoitus.
- Automaattilaatikon kestävyys
1) Diesel 2.8 Pajero
+ Halpa käyttövoimavero kun katsastetaan monikäyttöautoksi/pakuksi
+ Huoltokulut (Jakoketju, oletettavasti kestävä moottori)
+ 125hp / 300+nm vääntöä
+ Helppo(?) kenties myydä
+ Kärrynveto kulutus (ei mitään hajua? ~13l?)
- Penkit lähtee pois
- 80-100km/h maksimirajoitus (lain mukaan)
- Tulevaisuuden valtion kujeet (esim. käyttövoimavero pois -> dieselin hinta nousee, monikäyttö/paketti-kikkailut tulee "laittomaksi", ie maksat täyttä käyttövoimaveroa oli autossa takapenkit tai ei)
- Dieselnaku (ei toki kynnyskysymys, mutta itse en erityisemmin dieselnakusta pidä)
- Ostohinta (On dieselit kalliimpia kuin bensat)
2) Bensa 3.5 Pajero
+ Ei käyttövoimaveroa
+ 225hp / 300+nm vääntöä
+ Penkit pysyy
+ Ei ajoneuvotyypin nopeusrajoitusta
+ Ei pelkoa tulevaisuuden kujeista.
+ Moottorin Ääni
+ Ostohinta (Bensamallit noin yleisesti ovat halvempia kuin dieselit)
- Huoltokulut, tavallaan eksoottinen tekniikka, jakopää hihnalla.
- Vaikea(?) kenties myydä
- Kärrynveto kulutus (ei mitään hajua? ~15l?)
Eli kysymys kuuluukin, minkä sinä ottaisit ja miksi?, Itse meinaan vaikka miten päin miettisin asiaa, koen bensan järkevämpänä. :-[ Varsinkin jos auto ei olisi "koko vuotta ajosas", ja erityisesti tuolta osin että tehoa on enemmän silläkij riskillä että kaupunki/vetokulutus on isompaa kuin dieselissä.
ps. Vertailu on tehty reiluksi diesel pajeroa kohtaan sillä että se katsastetaan pienemmälle käyttövoimaverolle.. Muutenhan valinta olisi selvä. (Bensa, koska diesel pajero + täydet paikat = 1600e or so vuosi?, ja tuo kilometrimäärä ja täydet paikat = Järjetöntä, ellei ole massimies(tm) ) :driver
Hivenen harvinaisempi 2g bensapajero ja viimeinen inkarnaatio 2gen pajerosta dieselinä, niin kaikki V6 bensapajeroiden kommentit (2g pajeron osalta, erityisesti 3500 pajeroiden omistajat) kyllä käy. eukku
2.8 Diesel Pajero ja 3.5 GDI Pajero.
Yhteiset asiat
+ Korkea perusvero (Kokonaismassa) (600e?)
+ Ajomäärä vuodessa 25tkm, ei kaupunkiajoa, autolla ei välttämättä ajeta koko vuotta.
+ Molemmat ovat automaatteja (Dieselillä saa kepittää mielestäni turhan paljon kaupungissa)
+ Matkakulutus pitäisi olla sama (~10l / 100km @ 100km/h) (Tästä on olemassa paljon debaattia (mutta vähän tietoa ihan kaikkien bensamallien osalta), mutta 3.5 GDI pajerolle on ilmoitettu yhdistetyksi kulutetuksi noin 11l, (esmes. vanha v6 3000 pajero, joten matka-ajo pitäisi sujua kyllä 10l tai vähemmällä)
+ Satunnaista kärrynvetoa, esim. ratapäiville ja pois / puu-/jätekeskukseen ja takas, ei kuitenkaan päätarkoitus.
- Automaattilaatikon kestävyys
1) Diesel 2.8 Pajero
+ Halpa käyttövoimavero kun katsastetaan monikäyttöautoksi/pakuksi
+ Huoltokulut (Jakoketju, oletettavasti kestävä moottori)
+ 125hp / 300+nm vääntöä
+ Helppo(?) kenties myydä
+ Kärrynveto kulutus (ei mitään hajua? ~13l?)
- Penkit lähtee pois
- 80-100km/h maksimirajoitus (lain mukaan)
- Tulevaisuuden valtion kujeet (esim. käyttövoimavero pois -> dieselin hinta nousee, monikäyttö/paketti-kikkailut tulee "laittomaksi", ie maksat täyttä käyttövoimaveroa oli autossa takapenkit tai ei)
- Dieselnaku (ei toki kynnyskysymys, mutta itse en erityisemmin dieselnakusta pidä)
- Ostohinta (On dieselit kalliimpia kuin bensat)
2) Bensa 3.5 Pajero
+ Ei käyttövoimaveroa
+ 225hp / 300+nm vääntöä
+ Penkit pysyy
+ Ei ajoneuvotyypin nopeusrajoitusta
+ Ei pelkoa tulevaisuuden kujeista.
+ Moottorin Ääni
+ Ostohinta (Bensamallit noin yleisesti ovat halvempia kuin dieselit)
- Huoltokulut, tavallaan eksoottinen tekniikka, jakopää hihnalla.
- Vaikea(?) kenties myydä
- Kärrynveto kulutus (ei mitään hajua? ~15l?)
Eli kysymys kuuluukin, minkä sinä ottaisit ja miksi?, Itse meinaan vaikka miten päin miettisin asiaa, koen bensan järkevämpänä. :-[ Varsinkin jos auto ei olisi "koko vuotta ajosas", ja erityisesti tuolta osin että tehoa on enemmän silläkij riskillä että kaupunki/vetokulutus on isompaa kuin dieselissä.
ps. Vertailu on tehty reiluksi diesel pajeroa kohtaan sillä että se katsastetaan pienemmälle käyttövoimaverolle.. Muutenhan valinta olisi selvä. (Bensa, koska diesel pajero + täydet paikat = 1600e or so vuosi?, ja tuo kilometrimäärä ja täydet paikat = Järjetöntä, ellei ole massimies(tm) ) :driver