Tuo kosteus polttoainetankkiin muodostuu lämpövaihtelujen seurauksena, olet varmaan havainnut että esim.polttoaine-astia menee kuuraan pakkasilla siltä osin kuin siellä on ainetta, sisäpuolen pintoihin sitä muodostuu sille osalle missä ainetta ei ole.
Tämä kosteus johtuu kondessaatiosta ja lisääntyy koska polttoaine lämpiää käydessään korkeapainepumpulla kierroksen.
Pitkät yhtäjaksoiset käytöt poistavat usein kosteuden suoraan ja näitä lisäaineita ei siten tarvi muussa kuin maastotankkauksissa.
Yli -38 pakkasissa eberi/ webasto hyytyy ellei käytä tuota Diesel 100, pääsi vaan unohtumaan nyt pakkasten alettua, sinne polttoainepumpun pikku suodattimeen muodostuu parafiini/ huurre klöntti joka liukenee kun tuota käyttää eikä muodostu uudelleen.
Tuo sinun käyttämäsi aine ei ole minulle tuttu.