Pajero tasauspyörästö lukot

muumi prox

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2016
Ostin vastikään ensimmäisen maasturin eli -97 pajeron ja nyt ongelma olisi seuraava. Kun kytkee hitaan HLLC:n päälle häviää taulusta renkaiden valot kokonaan ja vain C/D lock valo jää palamaan ja perä lukko vilkuttamaan. Myöskään auto ei liiku eteen eikä taakse. Keppiä kun kääntelee niin rutinaa kuuluu ikään kuin pyörivälle akselille yrittäisi ratas mennä vaikka vaihde N asennossa?
 
Vs: Pajero tasauspyörästö lukot

Taitaa olla sen ajotavan valitsinmekanismi sekaisin, eli joko sähköinen siirtomoottorin vika, johto irti tai käytetty piuhoja irti virtapäällä tai mekaaninen vika vetotavanvalitsimessa.
Toimiiko muut vetotavat?
 
Vs: Pajero tasauspyörästö lukot

Kaikki muut vetotavat kyllä toimivat normaalisti. Valitsin keppi jumitti kerran HLLC asentoon aivan täysin eikä liikkunut takaisin kun lievää voimaa käyttäen. Olisiko voinut siinä voinut mennä? Ja mistä vikaa osaisi rueta purkamaan?
 
Vs: Pajero tasauspyörästö lukot

muumi prox sanoi
Kaikki muut vetotavat kyllä toimivat normaalisti. Valitsin keppi jumitti kerran HLLC asentoon aivan täysin eikä liikkunut takaisin kun lievää voimaa käyttäen. Olisiko voinut siinä voinut mennä? Ja mistä vikaa osaisi rueta purkamaan?

Itse itselleni vastaten vika korjattu. Seuraavana mietityttää, että mistä mahtaa löytyä perälukon kompressorin sulakkeet? Käyttöohjekirja hukassa ja sulake kansikin teillä tietämättömillä niin hieman vaikea lähteä arpomaan.
 
Vs: Pajero tasauspyörästö lukot

manuaaleja löytyy netistä mm.http://manuals.co/workshop/mitsubishi/pajero
 
Vs: Pajero tasauspyörästö lukot

muumi prox sanoi
Itse itselleni vastaten vika korjattu. Seuraavana mietityttää, että mistä mahtaa löytyä perälukon kompressorin sulakkeet? Käyttöohjekirja hukassa ja sulake kansikin teillä tietämättömillä niin hieman vaikea lähteä arpomaan.

Voisitko kertoa miten vika tuli korjattua?
Joku toinen voi saada siitä apua.
 
Vs: Pajero tasauspyörästö lukot

HiluxMan sanoi
Voisitko kertoa miten vika tuli korjattua?
Joku toinen voi saada siitä apua.

Varsinaisesta viasta ei edes voitane puhua. Pajeroa siis korotettu 50mm ja luultavasti vaihtaja vipua ei ole jatkettu josta johtuen kepin joutuu työntämään aivan kiinni etukonsoliin, että menee LLC asento päälle. Aikaisemmin jäi siis HLC ja LLC puoli väliin, kun keppi oli ns. oikealla kohdalla
 
Takaisin
Ylös Bottom