Pajero V6 ei vedä/nykii

napero3000

New Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2005
Eli otsikon mukaisesti vm-90 pajero ei ota kierroksia kunnolla. Kaasua polkiessa tuntuisi tukehtuvat.
Tasakaasulla välissä vetoloppuu/nykii reippaasti.

Missä voisi olla vika? Pakoputki ei ole tukossa, ruiskun paineet kohdillaan, happianturin pitäisi olla ok.

Pitäisikö koelaudassa olla jokin moottorin "elektroniikan" varoitusvalo?

Eip oo meikän aikana moinen valo vilkahdellut. Jos sellainen on eikös sen pitäisi syttyä aina kun virrat kytketään.

Ruiskun vika koodiakaan ei oo saatu purettua.
ei anna mitään järkevää, vaan ykkösiä.

Pikkuhiljaa ideat loppuu...osaisiko joku fiksumpi neuvoa?
 
On vaihdettu pa. suodatin. Onko muita kuin se pohjassa oleva?

Niin ja päästöt on tosiaan täysin päin peetä.

Löysin jostain epämääräisestä paperista tiedon, että vikakoodi 1 tarkoittais että koko boksi pitää vaihtaa.

Ko. paprussa ei vaan ollut mitään mainintaa vuosimallista, vain tieto pajero 3,0.

Mahtaakohan olla moisen ruiskun ohjainyksikön hinnassa olla montaki numero ennen pilkkua?

Merkkiliikkeessä kertoivat, että autossa on elektroniikan vika valo mittaristossa. No en oo löytänyt edes manuaalista lunttaamalla. Onkos sellaista valoa edes olemassa?
 
Luulisin, että check engine valo siellä pitäisi palaa kyllä.

Ja boksin hinnassa on varmaan 4 nroa ennen pilkkua. Mutta kannattaa kysäistä Finwarelta korjausta nykyiseen.
 
On katti, muttei pitäisi olla tukossa. Ja kipunaakin on.

Mikäs firma tuo Finware on ja missäpäin vaikuttaa?

:seina Jos yrittäis viikolla ehtiä raplata kaikki liittimet kertaalleen auki ja aloittaa alusta.
 
Mulla oli subarussa vastaavia oireita ja vian syyksi osoittautui viallinen ilmamassamittari, onko tossa pajerossa millanen ?
 
Taitaapas siinä sellainen olla. On sitäkin mietitty, mutta ei oikein vielä kunnolla tutkittu.

Voikohan ilmamassa anturin kunnon jotenkin mittarilla todeta?
 
ohje/huolto kirjasta pitäisi löytää taajuus mitä antaa tyhjä
käynnillä ja sitten mitataan oskiloskoopilla
ja vertaillaan

nick "Galant_1.6" on mittaillut ja tietää miten se toimii
kannattaa häneltä kysyä.

topikissa "Ahtoja Galantiin" on myös paljon tietoa
tuosta mas:ista
 
napero3000 sanoi
Voikohan ilmamassa anturin kunnon jotenkin mittarilla todeta?
Parhaiten onnistuisi jos olisi ehjä vastaava jota kokeilla. Vaikka ylimääräinen käytetty jos jollain sellainen olisi ?
Mittarille menevän piuhan liitokset voisi kans tsekata.
 
:seina Jooo, elikkä yhessä pytyssä paineet pari baaria pienemmät ja toisessa baarin pienemmät kuin neljässä muussa.

HC arvot ovat reteesti korkeella elikkä toisella tuhannella. (satasen alle pitäis olla)

Tulpat oli siistin näköiset eli palamistakin tapahtunee.

Taitaapi olla pakoventtiilit "paskana" en ainakaan itse muuta keksi. Toisaalta voisiko aiheuttaa moisia oireita?
Kulkee kuitenkin hyvin, kunhan saa vauhtia reippaammin.
Voisikos kansissa jokin aiheuttaa moista vikaa?

Mitäs vihjeitä olisi jos/kun pitää kannet aukaista.
Ainakin tiivistesarja, ne ...tanan hydr.nostimet ja venttiilejä (jos niitä on mennyt) kannattaa vaihtaa.
Mistä osia kannattaisi kysellä?

TYMPII!!!
 
Ravistele samon tein katalysaattorin sisuskalut pihalle, antaa n. 5 heppaa lisää ja ääniin ei vaikuta. Katalysaattori kuitenkin jo elinkaarensa päässä.
 
kannattaa mitata venttiilin välykset vai onko siinä hydrauliset säädöt jos joku esim.kantaa ei kyllä käy kunnolla eikä päästöjä.entä onko jakopää ketjulla vai remmellä jos remmellä jako on voinut hypätä hampaalla yli silloin ei varmasti käy kunnolla mutta voi käydä ihan hyvin tyhjäkäyntiä
 
Tää nyt tulee hitusen vaiheessa, mutta sen ilmamäärämittarin voi napata kokonaan pois ja vielä sittenkin pitäisi käydä. Joissain ääritapauksissa viallinen mittari jopa estää käynnistymisen, mutta irti napattuna (liittimen irrotus riittää...) lähtee käyntiin vikatilassa.
 
Napero 3000,
Onko selvinnyt syy nykimiseen? Bensa Pajeron kannen saa halki, jos takatilan lämmittimen vuoto on vajentanut jäähdytysnesteet ja sen seurauksena kone on käväissyt kuumana. Aluksi näkyy kylmällä kelillä normaalia runsaampaa höyrymäistä pakokaasua moottorin lämmetessä ja viikon parin sisällä nykiikin ja vika on aivan ilmeinen. Allekirjoittaneella halkeamat yhdistivät pako- ja imuventtiilien sekä tulpan reiät.

Hyvää Uutta Vuotta 2006 :)
 
No niin, pitkästä aikaa täällä.

Alla oleva diagnoosi olisi kyllä voinut olla looginen, sillä takalämppäri tosiaankin vuotaa pikkasen. Sulkeekos se takapenkin edessä oleva venttiili muuten kokonaan vedenkierron takakennossa?

Vikahan oli sitten siellä bensapumpussa, jokin paine venttiili oli jumittunut paskaksi. Sen pumpun saanti olikin sitten suurempi urakka.
Pumppu nro 1. tuli motonetistä. EI SINNEPÄINKÄÄN että olis sopinut.
Pumppu nro 2. tuli tarvikeliikkeestä. Kesti melkein 500 km ja paineet katosivat alle puoleen ohjeellisista.
Pumppu 3, no vihdoin sopiva. Tosin remppa kesti kaikkine kiireineen (lapsen tulo yms pientä) puolivuotta, joten ajaa en ole paljoa ehtinyt ennen "rauhoitus" ajan alkua ja naperon talviunille menoa.

Täytyy muuten kehaista Lapin Autotarvikkeen (olikos se nyt itse omistaja?) myyjää joustavasta ja ripeästä palvelusta.

Olishan sen pumpun saanut 2-3 viikossa mitsulta, mutta hinta oli reippaan 800 ekkeriä, että ei paljoa innostanut.
 
napero3000 sanoi
No niin, pitkästä aikaa täällä.

Alla oleva diagnoosi olisi kyllä voinut olla looginen, sillä takalämppäri tosiaankin vuotaa pikkasen. Sulkeekos se takapenkin edessä oleva venttiili muuten kokonaan vedenkierron takakennossa?

Ei sulje, kun siinä on se paluuletku, josta nesteet valuu edelleen ulos kennon kautta. Ne letkulähdöt kannattaa tulpata ts. yhdistää siellä "kattilalaitoksen" puolella !
 
Takaisin
Ylös Bottom