Pajeron öljyvuoto

E

einari

Guest
Mulla tulee Pajeron kannen takaosasta öljyt ulos. Onko jollain ollut samoja ongelmia? Voisko olla kannentiiviste?
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

Venttiilikopan ja kannen välistä? Kaikilla on samoja ongelmia! ;D

Siellä on semmonen puolikuu-tiiviste, mikä ajanmyötä kovettuu ja alkaa falskaa. Käytä venakoppa irti, putsaa ja paa tiivisteliiman kanssa takasin. 15 min homma.

neppi
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

ne uudet puolikuut maksaa vajaa 3e, en ainakaan itse lähtisi liimailemaan mitään vanhoja sinne... ::)
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

No mut jos ei vaik saa mistään ku on vaik sunnuntai-ilta ja kello 21.47 ja ihan pakko just nyt saada se vuoto hiljaseks ni sitte... ööö... tota... no ::)

Sitäpaitsi kannattaahan sitä aina välillä harjotella puolikuun tiivisteliimailua, ku jos joskus vaikka tulee rosvomies ja osottaa tazerilla ja sanoo et: "tiivisteliimaa puolikuu tai tusautan sut tazerilla kanveesiin!", ni sitte ei hätäänny, vaan tiivisteliimailee sen puolikuun ja säästyy kanveesioimiselta!!!

nii
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

Ja on aateltava vielä semmosta hommaaki, että ihan kaikki ei välttämättä asu valtuutetun merkkikorjaamon naapurissa. Minullaki on n.90km matkaa mitsun liikkeeseen, että ihan sama vaikka osan sais ilmaseksi, niin hintoihin se silti tulee. Kun tuonki puolikuu homman saa täysin pitäväksi, kun asetoonilla/tinnerillä puhdistaa pinnat, niin silikooni tarttuu pirun hyvin.
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

Puolikuu on vaihdettu parikin kertaa mutta öljyn tulo ei ole loppunut. Vika täytyy olla jossain muualla.
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

kirja sanoo että puolikuun asentamisessa pitää käyttää tiivisteliimaa aina.
eikös sieltä kannesta takaa jostain tule öljyputki turbolle. sekin kannattaisi tarkistaa.
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

neppi sanoi
Käytä venakoppa irti, putsaa ja paa tiivisteliiman kanssa takasin. 15 min homma.

Mulla meni puoli tuntia, eilen kun tuon teki. Nyt kun tietää mitä tehdä voisi tuon nopeamminkin tehä.

Nyt sitten ainakin tiedän, mikä on 'puolikuu tiiviste'.
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

Mun kohalla "putsaa" tarkottaa sitä, että jollain käteensattuvalla rievullä vähän pyyhkäsee enimpiä öljyjä pois ::)

Jos oikein oikein oikein puhtaan meinaa, ni kyllähän siihen jo pelkkään putsaamiseen saa sen puoltuntii menee...
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

....
olipas se iso se UUSI KUU1/2 ....jäi n. 5 mm yli tasopinnan ja verratuna vanhan kovaan käppyrään.
Leikkasin siististi pari milliä matalammaksi kun epälin,ettei kopan pultti jak´sa vetää kiini rakoa.

TEINKÖHÄN TYHMÄSTI :seina
on toistaiseksi kyllä pitänyt.
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

Ettei vaan olis ollu 3/4 kuu?

Mulla ainaki oli viimeks vaihtaessa ihan sopivan sopiva se tiivistesarjan mukana tullu... Ei tarvinu leikellä, muutaku ruokabudjettia sen korjauksen takii.

N<pp|
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

Muita potentiaalisia vuotopaikkoja (siis niiden työkseen ohilaskevien kampuran/tasapainoakselien stefojen lisäksi) : Öljynpaineanturi tai siihen laturin perämötikkään (öljypumppuun) menevän letkun banjonpulttien tiivisteet tai itse letku.

-Ville
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

Lisätään listaan: Turbon hukkaportinkellon kalvo, Turbolle öljyä tuova ohut putki ( hankautuu reikä siitä imusarjan kannakkeesta ) banjoliittimineen. Öljynpaine anturi alkaa vanhemmiten vuotamaan, samoin kuin ohjaustehostimen säiliön letkut.
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

Tää nyt ei oo sielä päinkää, mut ku kerran öljyvuodoista puhutaan, ni taka-akselin stefat vuotaa kans heleposti...
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

...
etuperä on kostea :-[
no ... isot pojat sanoisi , että niin pitääkin olla

epäilen , että huohotin on tukossa...mutta kun en keksi mite sen saa irti ja vamistettua , että se hengittää
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

Se ei oo siellä millään kii. Se on semmonen muovitutti vaan. Pihdeillä kii ja nitkunnitkun veto.
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

kiitos vastauksesta , Neppi

huomenissa täytyy tukia

vaikka leikkasinkin puolikuusta siivun pois on se pitänyt toistaiseksi...
... kiitos kai , että käytin myös liimaa
 
Vs: Pajeron öljyvuoto

..

No, nyt sekin huohotin on tutkittu.
yksinkertainen rakenne , ei ollut ukossa
.. mutta melko kaksikertaisen kelju saada paikalleen
.
 
Takaisin
Ylös Bottom