pajeron 2.5Td ja 2.5tdi

R

raneva

Guest
Tietääkö kukaan voiko 2.5td:n tilalle laittaa suoraan 2.5td ic:n. Sopiiko laatikko? Pitääkö muutoskatsastaa? Miten paljon on teho eroja? Kiitos etukäteen. ???
 
tarkoitat varmaan TD-IC konetta... no kuitenkin, vastaus on: sopii. Koneissa ei ole kauheasti eroa, suurimmat erot taitavat olla pumpun säädössä, pakosarjassa, männissä ja imupuolella. En usko, että jarruissakaan mitään eroa on. Tehoeroa on sen verran, että eron huomaa. Tarkkaa heppa määrää en tiedä, mutta ei se huono swappi missään tapauksessa ole, IC kulkee karvan verran pienemmällä naftallakin...
 
ja pitää muutoskatsastaa.

Äkkiä vilkaistuna jarruosaluettelot eivät tehneet mitään eroa TD:n ja TD-IC:n välillä, eli kyllä ne jarrut ovat samat.
 
Joo mulla hajosi vanha kone (2.5TD) ja nyt saisin mukavasti sellaisen 2.5TD IC:n. Eli ymmärsin et kiinnitykset on molemmissa samat. Coolerillekin varmaan löytyy paikka sieltä edestä?   Mitä muuten tarkoittaa kampiakselin päittäisvälys? Onko siellä kenties laakeri jonka voi vaihtaa?
 
no jos laitat coolerin vakiopaikalleen, niin joudut vaihtamaan IC-mallin scoopillisen konepellin. Tokihan sen coolerin voi muuallekin taiteilla, mutta se vaatii hieman sovittamista tietenkin.

Päittäisvälys: se välys joka akselissa on sen akselin suuntaisesti eli kun tartut akselin päästä kiinni ja vedät /työnnät, niin se välys. Ja sen suuruuden määrää laakeri siellä akselilla, paljoa sitä ei todellakaan saa olla.
 
Muuten Niko, kurkkaa piruuttas mikä on kannessa/lohkossa oleva moottorimalli merkintä ! Mulla on se 030 moottori eli periaatteessa kai valmiiksi vahvistettu tuolle intercoolerille ?
 
missä siellä lohkossa on se merkintä? Kannen merkinnöistähän ei enää ole mitään iloa, se kun on tarvikekansi...

Ja oletko varma, että lohkon valumerkinnät kertovat esim. mäntien mallin? Ei välttämättä....

Itse lohko nimittäin luultavasti on täysin sama (tiedä vaikka olis männätkin).
 
päittäisvälys: missä laakeri sijaitsee? onko paha vaihtaa?miten paljon on purettava?
 
-88 vanhemmissa on omansa ja -88-> ei ole eroa onko IC vai td....

www.sbcats.com <- löytyy mm. linkeistä, listoilta on hyvä vertailla kytkimien numeroita, kokoja, spoorimääriä..
 
Takaisin
Ylös Bottom