Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!) kuten kysyjäkin, ;)

Venttiseiska

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Sijainti
Palokka
Potilas on jo "avattu", paineenalaista syöttöä lisätäkseni avasin sen kannen coolerin alapuolelta. Olen koittanut katsoa ohjeita haun avulla... Siksi toi otsikon osa sulkeissa... ;)

Se kalvosysteemi ei noussut pois ilman lievää voimankäyttöä ja jäi katsomatta missä asennossa se oli... :seina

Yhdessä kohdassa sitä kartiopintaa näkyy jälki, kuin joku piikki tms olisi hinkannut ja muovirinkula oli paikoillaan. :nykii

Siis, sinne reikään katsoessa näkyy alareunassa reikä mikä osoittaa eteenpäin. Mille puolelle kuuluu se "tyhjempi puoli" kartiosta???

Remontteerausta hankaloittaa vielä se, että auto on nosturilla (konepellin "reuna" suunnilleen rinnan korkeudella!), kun tuhosin irroitusvaiheessa takajousten riipukkeet...
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!)

Sinne eteenpäin se tyhjempi puoli, eli juuri sitä reikää kohti. ja sitä jousen alla olevaa ruuvia kannattaa pyörittää alaspäin, sekä heittää lepikkoon se renkula. Tais olla semmonen ketju ku pajeron viritys mistä löytyy näitä juttuja.
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!)

Bazeeba sanoi
Sinne eteenpäin se tyhjempi puoli, eli juuri sitä reikää kohti. ja sitä jousen alla olevaa ruuvia kannattaa pyörittää alaspäin, sekä heittää lepikkoon se renkula. Tais olla semmonen ketju ku pajeron viritys mistä löytyy näitä juttuja.

Se rengas lähti "kun kuppa Töölöstä"... ;)
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!)

En löytänyt vastausta seuraavaan onkelmaan, eli miten saa (helposti) pumpusta sen syötönsäädön sinettihatun pois?

Eihän tässä mitään kiirettä ole, tänään (pitäisi) auton olla iskussa ja huomenna leimalle... :peukku
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!)

Ihan sivuleikkureilla taisin repiä sen irti. Tosin pumppu oli pöydällä sillon niin oli helppo.
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!)

Juu sivuleikkureilla vaan ja ehkä talttapää meisselillä, niin kyllä se siitä irtoaapi. Sen jälkeen riemu on rajaton kun vähän sopparuuvia kutittelee ;D
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!)

Paljons sitä sopparuuvia uskaltaa (lue: voi!) kääntää et menee katsastuksesta "heittämällä" läpi???


K-arvo oli ennen ruuvausta 1.31, ahdonalaisensyötön rajoitinrengas lähti pois ja ½-kierrosta laskettu "naksuruuvia" sen jälkeen... ;D
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!)

Eikai se ahdonalainen soppa katsastukseen tai päästöihin vaikuta. Sen verran kääntää, ettei tukehdu ja menee hyvin! :driver
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!)

Venttiseiska sanoi
Paljons sitä sopparuuvia uskaltaa (lue: voi!) kääntää et menee katsastuksesta "heittämällä" läpi???


K-arvo oli ennen ruuvausta 1.31, ahdonalaisensyötön rajoitinrengas lähti pois ja ½-kierrosta laskettu "naksuruuvia" sen jälkeen... ;D

tommyz sanoi
Eikai se ahdonalainen soppa katsastukseen tai päästöihin vaikuta. Sen verran kääntää, ettei tukehdu ja menee hyvin! :driver

Siis tarkoitan sitä syötön "perussäätöä", mikä tehdään syöttöputkien yläpuolella olevasta ruuvista...
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!)

tommyz sanoi
Eikai se ahdonalainen soppa katsastukseen tai päästöihin vaikuta. Sen verran kääntää, ettei tukehdu ja menee hyvin! :driver

Kokeilin piruuttani, niin paikoillaan kaasuttaessa ahdot nousee n 0.6bar... :nykii
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!)

Ruuvvattiin tota mun jeeppiä -89 2.1td aika rankasti, niin että musta savu peitti takana tulevat kun polkas. Ei ollu mitään ongelmaa päästöissä!
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!)

Mulla oli viime katastuksessa vähän alle 2 päästöt, vaikka oli aseman pihalla hetken aikaa savua 8). pumpusta oli kara hiottu ja 2 kierrosta syöttöä. Mut ei kannata murehtia, käyt näyttämäs ja jos pomppaa ni sit pienemmälle :peukku Ja tosta paikallaan ahtamisesta ni mulla hx30 turbolla saa kovalla ryntäytyksellä n.0.8 bar. Ja mun on 2.8 mut tuskin niin paljoa eroa.
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!)

Menee vähän OT:ksi, mutta ihmetyttää noiden saksalaisten premium-merkkien savutukseen kiihdyttäessä!

Varsinkin niiden p*rseet on mustia, minkä merkistä näkee: Korjaamo aukeaa 8:lta, ruokatuni on 12:lta ja korjaamo suljetaan 16:00... ;D
 
Ahtopaineet "vaeltelee"...

Alkaako imusarjan ylipaineventtiili kiusaamaan, vai mistä johtuu??? ???

Siis, kokeilin kiihtyvyyttä tänään, käännettyäni sopparuuvia lisää, ja kesken kiihdytyksen meno hyytyi/ahdot putosi n.1,2Bar suunnilleen 0,5Bar ja taas alkoi kiihtymään jne... :nykii

:driver Hyvää Uutta vuotta! :peukku
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!)

Venttiseiska sanoi
Menee vähän OT:ksi, mutta ihmetyttää noiden saksalaisten premium-merkkien savutukseen kiihdyttäessä!

Varsinkin niiden p*rseet on mustia, minkä merkistä näkee: Korjaamo aukeaa 8:lta, ruokatuni on 12:lta ja korjaamo suljetaan 16:00... ;D

;D Nooh, onhan se sama Mitsunki merkistä luettavissa ::)
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!) kuten kysyjäkin, ;)

Sen ylipaineventtiilin kyllä kuulee yleensä äänestä. Eihän sulla ole vaan naftasuodatin tukossa? Hukkaportti liikkuu herkästi ja vapaasti?
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!) kuten kysyjäkin, ;)

Niko Päivinen sanoi
Sen ylipaineventtiilin kyllä kuulee yleensä äänestä. Eihän sulla ole vaan naftasuodatin tukossa? Hukkaportti liikkuu herkästi ja vapaasti?

Tarvii tutkailla ens vuonna ;D tota hukkista! Pakoputki kun loppuu etuoven takareunan kohdille ja runkopalkkien väliin, niin ihan pienet pihinät ei kuulu...

Kuva otettu ennen 50mm korikorotusta, Pätkän alustan tuntevat osaa hahmottaa paikan...
S6300437.JPG


Naftansuodatin tuskin puhdistuu alle sekunnissa ja taas tukkeudu, puhdistuu, tukkeutuu jne?

Tiedän kyllä, miten naku käyttäytyy, kun on suodatin täynnä pazkaa, aikoinaan ostin autoliikkeestä Hiacen josta joku oli varastanu naftatankin korkin -> tankki ruosteeseen ja putket yms täyteen sitä muhjua... :nykii

AYE_GTI sanoi
;D Nooh, onhan se sama Mitsunki merkistä luettavissa ::)

"Kellonkehä" puuttuu... ;)
 
Vs: Ahtopaineet "vaeltelee"...

Melko varmasti juurikin se, aukeaa toimiessaan 1,15 barissa.

Venttiseiska sanoi
Alkaako imusarjan ylipaineventtiili kiusaamaan, vai mistä johtuu??? ???

Siis, kokeilin kiihtyvyyttä tänään, käännettyäni sopparuuvia lisää, ja kesken kiihdytyksen meno hyytyi/ahdot putosi n.1,2Bar suunnilleen 0,5Bar ja taas alkoi kiihtymään jne... :nykii

:driver Hyvää Uutta vuotta! :peukku
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!) kuten kysyjäkin, ;)

Ei se suodatin juu puhdistu, mutta jos se on "melkein" tukossa, niin siitä saattaa virrata tarpeeksi läpi pienelle kuormalle, mutta ei isolle... eli ahdot nousee, nafta loppuu -> kyykkäys, ja sitten sitä taas tihkuu hetkeksi läpi -> ahdot nousee uudestaan, kun syöttö palaa. Mutta se tapahtuu paljon hitaammalla syklillä, ei kerran sekunnissa. Eli tuskin on kyse siitä.

Tutkisin sitä hukkaporttia hieman.
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!) kuten kysyjäkin, ;)

Ei muuta ku tukit sen ylipaineventtiilin, aiheuttaa harmia kuitenki viritysten edetessä ;D mulla oli ongelmia täyskiihdytyksessä nykimisen kanssa, säädin syöttöpumpun kotelopainetta suuremmalle ja lisäsin sähköisen siirtopumpun, nykimiset loppuivat siihen :driver
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!) kuten kysyjäkin, ;)

Eihän Venttiseiskalla vaan ole mitään rajapaineventtiiliä lisättynä tuohon ahtopaineen säätöön?
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!) kuten kysyjäkin, ;)

Niko Päivinen sanoi
Eihän Venttiseiskalla vaan ole mitään rajapaineventtiiliä lisättynä tuohon ahtopaineen säätöön?

Ei ole! Pitäiskö? :peukku
 
Vs: Pajeron (-88 2,5 TdIC) ruuvaus (tyhmiä kysymyksiä!) kuten kysyjäkin, ;)

Ei välttämättä, mutta se olisi voinut selittää oireet: rajapaineventtiili (säädettynä korkeammalle paineelle) + vakio (löysä) hukkiksen kello, voisi tehdä aaltoilua, jossa hukkis lävähtää täysin auki säädetyn paineen tullessa rajapaineventtiilille, ja ahdot tipahtaa hetkellisesti liian alas.... palatakseen sitten taas ylös. Mutta nythän ei siis ole kyse tästä...
 
Takaisin
Ylös Bottom