Venttiseiska
New Member
- Liittynyt
- 17 Maaliskuu 2013
- Sijainti
- Palokka
Eli tammikuussa kilahti edellisestä koneesta jakoremmin kiristinrulla täydestä laukasta -> kone vaihtoon...
Muutama viikko sit hain sen remontista ja aloin säätelemään suunnilleen samoihin arvioihin ku aiemmalla koneella.
Ensimmäinen "ongelma" tuli ahtojen ja syöttöjen lisäämisen jälkeen, "kaasuvivun" vasteruuvin säätö loppui kesken ja asiaa pahentaa jonkun "Tein itse ja säästin"-tyyppinen palautusjousi, normaali löysähkö vetojousi taitettu kaksinkerroin ja laitettu ko vasteruuviin vetämään kaasua tyhjäkäynti-asentoon.
Kaveri vinkkasi, että ottaa vivun pois pumpun päältä ja kääntää pykälällä "isommalle", ts pumpun sisällä hammastanko tms kääntyy enemmän tyhjäkäynnin suuntaan...
Nyt käy kylmänä tyhjäkäyntiä n. 750rpm, mutta lämmettyään tyhjäkäyntikierrokset saattaa nousta esim ristreyksessä seistessä lähemmäs 3000rpm ja kytkimenllä/jarrulla kierrokset saa "tapettua" normaaliin nopeuteen, noustakseen taas jne... :seina :seina :seina
Eli missä mentiin metsään???
Muutama viikko sit hain sen remontista ja aloin säätelemään suunnilleen samoihin arvioihin ku aiemmalla koneella.
Ensimmäinen "ongelma" tuli ahtojen ja syöttöjen lisäämisen jälkeen, "kaasuvivun" vasteruuvin säätö loppui kesken ja asiaa pahentaa jonkun "Tein itse ja säästin"-tyyppinen palautusjousi, normaali löysähkö vetojousi taitettu kaksinkerroin ja laitettu ko vasteruuviin vetämään kaasua tyhjäkäynti-asentoon.
Kaveri vinkkasi, että ottaa vivun pois pumpun päältä ja kääntää pykälällä "isommalle", ts pumpun sisällä hammastanko tms kääntyy enemmän tyhjäkäynnin suuntaan...
Nyt käy kylmänä tyhjäkäyntiä n. 750rpm, mutta lämmettyään tyhjäkäyntikierrokset saattaa nousta esim ristreyksessä seistessä lähemmäs 3000rpm ja kytkimenllä/jarrulla kierrokset saa "tapettua" normaaliin nopeuteen, noustakseen taas jne... :seina :seina :seina
Eli missä mentiin metsään???