pajeron kierrosluku mittari

maketsu83

New Member
Liittynyt
10 Kesäkuu 2015
pajeron kierroslukumittari lopetti toiminnan! niin missä se kierroslukumittarin anturi on syöttöpumpussa? oisko kellään kuvaa. auto -99 2.8td
 
Vs: pajeron kierrosluku mittari

Jos sähköinen kaasu/syöttöpumppu niin eculta tulee rinkikellon tieto,
Mekaanisessa anturi löytyy syöttöpumpusta
 
Vs: pajeron kierrosluku mittari

onko tarkempaa kuvausta missä kohtaa tuo anturi sijaitsee? onko ihan näköisällä? meneekö yleensä anturi vai onko vain hapettunut/likainen.
 
Vs: pajeron kierrosluku mittari

Kokeile kolauttaa nyrkillä kojelautaan mittarin paikkeille...? :) Vika voi olla siinä mittariston puolellakin...
 
Vs: pajeron kierrosluku mittari

Meillä jokapäiväinen rystyslyönti mittarin lasiin, pitäis varmaan kohta etsiä se vika oikeasti.(vm.92)
 
Vs: pajeron kierrosluku mittari

Ei auto kopistella mittaria tai kojelautaa! Ei liiku viisari. Eikä mahdu käsi mitenkään päin syöttöpumpun taakse että olisi kokeillut johtoja.
 
Vs: pajeron kierrosluku mittari

en ole saanut toimimaan! ei mahdu käsi syöttöpumpun taakse että olisi kokeillut johtoja sieltä. voi olla tieten vika mittarin puolellakin!
 
Vs: pajeron kierrosluku mittari

Veikkaisin vikaa mittarin puolella. Olen itse korjannut vastaavan vian sekä vuosimallin -90 että -98 autoista käymällä läpi mittariyksikön piirilevyn kaikki juotokset kolvilla. Tällaisen vian pitäisi tosiaan paljastua sillä että kopauttaa mittarikoteloa mutta jos juotoskatkos on päässyt pahemmaksi lienee mahdollista että se ei enää reagoi ihan pieneen napautukseen.
 
vanha ketju, mutta jos joku joskus hakee, niin omia kokemuksia 4M40 koneen kierroslukumittarin selvityksistä sain oman siis parin vuoden satunnaisen etsimisen jälkeen.

Anturi on tosiaan syöttöpumpun ja lohkon välissä. ensimmäinen liitin anturista päin on 2-napainen ja sijaitsee suutinputkien puoleisessa päässä, tästä toinen johto jatkaa maihin (musta) ja toinen syöttöpumpun moninapaiseen liittimeen (valkoinen).

Anturi on reed-rele, joka maadoittaa signaalia, pulssia tulee 1000rpm kone kierroksilla n. 260 pulssia / sek. Omassa mittarissa oli moni syinen vika, eli 15 ohm vastus oli irti ite mittarilla (kuten gen2_98 mainitsi)+ liitin mittartaulussa hapettunut + syöttöpumpun liitin hapettunut....
 
Takaisin
Ylös Bottom