Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

  • Viestiketjun aloittaja jaskajokunen
  • Aloituspäivämäärä
J

jaskajokunen

Guest
Mitäs mieltä olette erään moottorikoneistamon toiminnasta ?

Pajeroon laitettiin n.4 vuotta sitten täysin tehdasuusi kone ja ehdin ajella silla vajaan n.2800km kunnes nokkahihnan kiristysrullan akseli katkesi ja kaikki keinuvipupukit jne menivät paskaksi.

Kansi vaihdettiin takuuseen ja vaatimuksestani sinne laitettiin alkuperäinen kansipahvi. ( eka kansipahvi oli Victor Reinz:in pahvi joka laitettiin vaikka muuta sovittiin. Sanoivat että oli jo alkanut tihkumaan ja ei olisi kauaa kestänyt ). Kysyin oliko tullut muuta vauriota ja he vakuuttivat tarkistaneensa mäntien korkeusasemat jne. eli kaikki on kunnossa.

Hakiessani autoa kyselin jälkikiristystä, mutta koneistamon tyyppi sanoi, jotta ei ole tarvetta. Koko tämän jälkeisen ajan on ollut aina silloin tällöin pientä jäähdytysnesteen lisäystarvetta , mutta olen ajatellut sen olevan suhtkoht normaalia takalämppärin, lohkolämppärin tiivisteistä tms. tihkumista.

Nythän tuo vuoto sitten lopulta äityi niin pahaksi, että korkkasi ekaksi ylävesiletkun, sen jälkeen kova paine avasi jäähdyttäjän yläreunan. No kansiremppa työnalle ja kansi toiseen lähempänä olevaan koneistamoon. Tyyppi katseli pahvia ja sanoi että vuotoa on ollut ( selvännäkijä ).

Tänään kaveri soitti, että ykkösen pakokanava on halki ( Istukkarenkaasta tms. vuotaa ja saattaisi voida korjata hitsaamalla ) tällä koneellahan ei ole ajettu kuin 120tkm. Soittelin moottorikoneistamoon ja kyselin siitä jälkikiristyksen laiminlyömisestä ( heidän ohje ) ja tuli puheeksi kannen ja koneen tyyppi. Menin moottorille katsomaan ja männän palotilan muotoa ja huomasin, että kakkosen männässä on venttiilin jälki n.1mm syvä kolo eli silloin aikoinaan onkin venttiili lyönyt mäntään jäljen ja mulle eivät puhuneet siitä mitään.

Koneistamon heppu alkoi esittää muistamatonta ja vetosi, että veli joka on lomalla ja tulee 10 päivä takaisin tietää nämä asiat paremmin. Mun mielestä mua on nyt virtsattu iirikseen, sillä olisihan tuo mäntäkin pitänyt uusia, kun kerran uuden koneen sieltä ostin ? Aikaa tosin on vierähtänyt siitä remontista, mutta eihän tuon mäntä itsekseen ole vaurioitunut.

KYLLÄ OTTAA RANKASTI KUPOLIIN :seina

edit: Olipa sitten kolmosenkin mäntä saanut penetraatio-yrityksen venttiililtä ( joskin matalempi jälki ) 1 ja 4 on vielä tutkimatta.

Täyttääkö petoksen merkit.

edit: Eihän tuosta ole kuin 4 vuotta :seina

edit: korjattu kilometrit
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Toistaiseksi en mainitse nimellä, kunnes jutut on selvinneet, mutta saahan sen YV:nä

Harmittaa vaan vietävästi, kun autolla olis ajoa ja eniten nyppii se, että kun kerran kilahtaa, niin miksi pitää mennä sieltä missä aita on matalin. Pitää haeskella kuitti tuosta koneesta, niin näkee tarkat päiväykset.

Rahaahan paloi silloin koneen vaihdon myötä n.4200€ ( kuvittelin saavanai huolettomia kilometrejä, mutta toisin kävi )
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

1mm syvä kolo? Ja jäänyt huomaamatta? Jep jep.....

Fjoordista sentään meni hihnan hajotessa kaikki työntötangot solmuun, eikä mäntiin silti tullut jälkeäkään. 1mm kolo vaatii jo aika hyvän pusun.

Taas yksi hyvä syy tehdä koneista lähtien kaikki itse. Siinä säästyy selvää rahaa vaikka joutuisi vähän opettelemaankin ja ostamaan työkaluja. Kilahduksen sattuessa tietää ainakin ketä syyttää, ja sitä samaa virhettä ei varmasti tule tehtyä toista kertaa.

"jaska": otan osaa, teikäläiselle on kyllä sattunut kohtuuttoman usein näitä "ammattilaisten" tekemiä korjauksia ja varaosia...
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Juu, kyllähän tässä kaikenlaisia ajatuksia liikkuu päässä ??? eli kannattaako enää jatkaa tuota tarinaa vai mikä seuraavaksi eteen.
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

hmm hmm... silloin kun se kone kilahti, niin sinne vaihdettiin kansi, eikö? Koitan tässä miettiä, että miten kannen kiristämättä jättäminen voisi noin vähän ajetun kannen halkaista...? Vai ajattelitko että tapahtumat ovat edenneet ketjureaktiona:
kansi löysällä-pahvi menee ajan kanssa-vedet pihalle-kansi saa ilman vesiä liikaa lämpöä ja halkeaa?

Mutta miten se mäntien damage vaikuttaisi tuohon kannen kypsymiseen, en keksi. Siihen epämääräiseen savutteluun se voi kylläkin vaikuttaa, koska männät voivat esim. olla halki tai muuta vastaavaa....

Spekulointia: tuli vaan mieleen, että jos ne kerran ovat yrittäneet vilunkia alakerran kanssakin, niin miksei sitten kannenkin? Ovat vaihtaneet nokkapukit ja kasanneet sillä samalla kannelle ehkäpä? Vai menikö kansi niin pahasti, ettei siitä olisi saanut osia vaihtamalla kalua?
Edelleenkin, vaikka se olisikin se kertaalleen morjestanut kansi, niin voiko sellainen vaurio aiheuttaa kannen halkeamisen myöhemmin? Viisaammat kertokoot.
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

No ompas harmillista, ehkä myös kannattaa kaivaa kuluttaja-asiamies numero esiin. se yleensä pistää asioihin liikettä.

Tosta kannen jälkiristämisestä sen verran, että kun oman kannen vaihdoin uuteen (kouvolan moott.:sta) ja itse tein homman ja orkkis kansipahvilla. niin monesta suunnasta kysyin jälkikiristystarvetta ja vastaus oli aina että ei tarvii jäkikiristää. Kokeilin kuitenkin itte pikkusen löysätä ruuvi kerrallaan ja laittaa samaan momenttiin, mutta eihän se kiristykseen johtanu. Eli ilmeisesti sitä ei jälkikiristetä.
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Enhän mä tiedä, että mitä ne siellä teki sen uuden koneen ekan kannen suhteen ? Auto meni lavetilla sinne ja soittivat, että on valmis. Vaimo muisteli, että heppu sanoi alakerran olevan ihan ok ja totesi sitä kannen jälkikiristys jutta vanhanaikaiseksi jutuksi, uusia kansia ei pajerossa kiristetä. Nyt kun Niko otit asian puheeksi, niin tosiaan jos ovat siihen vanhaan kanteen tehneet ne pukit yms. Tosin se nokkapukkien ympäristö on ihan siisti eli jos jollain on korkannut ( ja olihan täällä se katsastuksessa korkkautunut ) pukit, niin ovatko pedit olleet ehjät ?

Ei meinaa vaan pulssi laskea ollenkaan, kun taas miettii, että kun tekis itse vaikka hitaamminkin ja muutaman erheen kautta, niin loppupelissä olis ainakin varma tieto tehdyistä jutuista.

Pitää huomenna soittaa Lahden kansityöhön ja kysellä siitä, että olisiko tuo kenties jo kertaalleen korkannut kansi, eikä pakasta vedetty.
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

IMG_1564.jpg

ja tuolla lisää kuvia Kolmosen kuva, Kakkosen kuva, Ykkös pytyssäkin näkyy salaman avulla osumaa, Kakkonen toisesta kulmasta,
Kolmonen toisesta kulmasta, samassa näkyy nelosen osumat,
Nelosesta kuva

Pahoittelut suuresta ekasta kuvasta ::) On se kumma kun eivät ole huomanneet ammattilaisina noita jälkiä, pitää käydä näyttämässä nuo kuvat Lahden kansityössä ja kuluttaja-asiamiehellä. Olikin remppa tehty syksyllä 2003 eli vielä kerkiää esitutkintapyyntöäkin jättämään. Ovatkohan laskuttaneet maahantuojalta myös alakerran kunnostuksen ?
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

ohhoh, tuo kakkospytyn mäntä on ainakin saanut oikein kunnon pusun... ei vissiin paljon puutu ettei siinä lue sitä venttiilin koodia nurinpäin tuossa männässä?
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Se voisi toisaalta selittää ne n.30% ohivuodot , siis , että männänrenkaat on saanut myös osansa. Tosiaan aloin miettimään, jotta jos ovatkin laittaneet samaan kanteen vain uudet venttiilit, vivut ja akselit. Kannenpultit oli osa uudenoloisia ja 3-4 kpl aivan hilseilleitä ja nokisia.
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

voisi tosiaan juu selittää ohivuodot, mäntä/männät ovat aivan hyvin voineet muuttaa muotoaan soikeaksi, tai niistä on voinut taipua reuna (rengas jumittuu uraansa), ne voi olla halki jostain tms...

Kannenpultit ovat kyllä mullakin sen näköisiä, osa kun lilluttelee öljyssä ja osa ui ulkona roiskevedessä ja suolassa.
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Ne kaikkein pahimmat pultit oli kyllä keskimmäisessä rivissä. Kävin tänään hakemassa yhden hehkun, sen katkenneen tilalle Paavolan Autoasi liikkeestä 11€ saas nähdä koska tarvii :seina
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Päivitystä: Yhä varmemmin tuntuu siltä, että ovat korjanneet sen ekan kannen, vaikka väittivät vaihtaneensa sen :seina Eli alkaako täyttää petoksen merkit ? Olen ostanut uuden koneen ja kansivaurion jälkeen vanhalla kannella korjattuna ei mielestäni tuo "uusi kone" enää päde.

Pari dokumenttiä on ilmeisesti tulossa ja sit on mustaa valkoisella :nykii
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

No huh huh...

Jos tuosta remontista luettelee ne kohdat, jotka on tehty hyvin/oikein, niin ei taida pitkä lista tulla..
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Normaali Pajeron kansi kestää kuitenkin about 300tkm, eli mistään normaalista ei tuossa (kannen halkeamisessa) ole kysymys IMHO.
Ja sittenkin ne yleensä (käsittääkseni) halkeavat sieltä surullisen kuuluisan kolmosen esikammion alta, ei istukan alta..
Mutta jos se istukkarengas on saanut kunnon pusun tuossa kiristäjäepisodissa, niin tilanne on varmasti toinen...

Ja mikä on jo tuollaisilla koloilla vaikutus puristustilavuuksiin, joista diesel on tunnetusti pirun tarkka..?
Mäntien muodonmuutoksia minäkin vahvasti epäilen. Ja mitä onkaan käynyt kangille, laakereille...?
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

No juu, ei olekkaan sitten maahantuojan (Mitsubishin) tukea takana :seina Tänään kun pyysin kirjallisena sitä jälkikiristyksen ohjetta, niin heppu pesi kätensä. On kuulemma ollut joskus käräjillä vastaavan lappusen vuoksi :p Tietysti hän suosittelee sitä jälkikiristystä jokaiselle, joka kysyy, mutta mitään kiveen hakattua ohjetta ei ole. Myöskään eivät kirjoita mitään lappusta, joka todistaisi, että männissä olevat jäljet aiheuttavat mahdollisesti puristusten muutosta tai muita vaurioita koneeseen.

Pitänee kysellä "tavarantarkastajaa" käymään kotikäynnillä ( mun kustannuksella tietysti ), mutta jos käräjille mennään niin saattaa vastapuoli joutua makselemaan senkin ( jos hyvin käy :nykii )
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Tuossa vaiheessa olisi ehkä pitänyt kysäistä ko. maahantuojan hepulta, että niin, Mitsun pahvitko kestää oikein kiristettynä vain 120tkm? Ja sitten mutista lisäävänsä sellaisten osien maahantuojan käräjälistan jatkoksi...

En ymmärrä maahantuojan asennoitumista: jos ne myyvät pahveja, jotka pitää jälkikiristää, niin antaisivat ohjeen siitä. Jos joku "ammattilainen" jättää selvän ohjeen noudattamatta, niin silloin maahantuoja ei ole vastuussa kansipahvien mahdollisista vioista. Vinkiksi vaan sinnepäin jos lukevat tätä, kannattaisi varmaan TÄSTÄ ETEENPÄIN antaa kaikille ohje jälkikiristyksestä....
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Juu, kuulemma koneistamon heput olivat sen ekan kansimällin ja Reinzin pahvin jälkeen hakeneet "timanttitiskiltä" yläpääntiivistesarjan ja kiristimet (vaikka olivat todella kalliita ) Uskoakko enään tuotakaan , saattaa näet löytyä edelleen GMB:tekstit kiristäjästä ( en ole katsonut )

Jos vitutuksesta sais edes euron metriltä vahingonkorvausta, kävisin tilaamassa uuden DID pajeron välittömästi ja rahaa jäisi vielä 22" blingbling vanteisiinkin :peukku

Soittelin tänään tavarantarkastajalle ja minimi veloitus on 250€ + 25€ kauppakamarille sekä kilometrikustannukset :seina

"ei mee vahvasti"
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Tarkennetaan, että timanttitiskiltä olikin kuittien mukaan haettu vain kannentiiviste ja jakopään remmien ylempi kotelo ( Varmaan purkamosta haettu :p ) Eli remmit olikin tarviketta samoin kuin nuo GMB:n kiristimet :seina

Toivotaan, että tulee reklamointilapun kopio tehdystä työstä, mutta se on varma, että venttiileitä eikä nokka-akselia ole uusittu tähän sen ekan katkeamisen jälkeen.

Käsittääkseni nekin olisi pitänyt vaihtaa, kun eivät enää vastaa uutta ts. 2800km ajettua.
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Tänään eka yhteyden otto koneistamoon:
MÄ: "Raivio tässä moi , muistatkos sen pajeron koneen josta katkesi se kiristinrullan akseli ja johon vaihdoitte uuden kannen ?"

Koneistamo : joo kyllähän mä sen muistan

Mä: vaimon kanssa kun sitä kotiin haettiin, niin oli puhe, että uusi kansi tuli tilalle ja mitään muuta vauriota ei ollut havaittu ?

Koneistamo: Ei siellä mitään muuta ollut hajonnut kuin se venttiilikoneisto, ja sehän uusittiin, muuta vikaa ei siellä ollut.

Mä: eli kansi uusittiin ?

Koneistamo: Juu kaikki mitä oli hajonnut laitettiin uusiksi !

Mä: No nyt toi kansi on kuitenkin halki ja männissä on mielestäni kohtuullisen syvät jäljet ?

Koneistamo : Noi pajeron kannet on tosi kovilla kun on niin pieni kone ja sullahan oli se automaattilaatikko , se lisää sitä kansivian riskiä.

Mä: No kun tähän ei vaihdettu takuuseen sitä kantta, vaikka siitä oli puhe!

Koneistamo: No vaihdettiinhan se.

Mä: mulla on koivusen reklamaatiolappu, jossa on koneistettiin vain nokkapukit eli vanhaan kanteen olette sen tehnyt ja siksi mulla on syytä epäillä, että kansi on kärsinyt siinä ekassa katkeamisessa, josta tää vuotaminen nyt johtuu. Luin koivusen reklamaatio lapun !

Koneistamo: ei kai sitä nyt tarvitse vaihtaa vain kuin vaurioituneet osat, jos kansi on muuten ehjä niin eikai sitä aleta erikseen vaihtamaan ja ei se vaurioidu kuin niistä nostimista.

Mä: entäs ne männät ?

Koneistamo: ei niissä männissä ollut yhtään jälkiä , me mittailtiin ne.

Mä : mulla ei ole ollut kone auki tässä välillä eli ei ne itsekseen ole sinne tulleet ja huollot on tehty ajallaan sekä nokka hihna vaihdettu

Koneistamo: Jaa nokka hihna vaihdettu, no se selittää jo paljon eli jos on ollut jako hampaan pielessä niin se aiheuttaa noi jäljet männissä ja sitä kautta suuremman öljyn kulutuksen ja puristusten laskun.

Mä: se tyyppi on tehnyt pajeron nokkaakselin hihnan vaihtoja jo 80-luvulla eli osaa asiansa

Koneistamo: no mutta jos on hihna hampaan pielessä niin lyö mäntiin, vaikka ei muita vaurioita tulisikaan. Puristuksen laskee jne. Ja ei me aleta 4vuotta vanhaa remonttia makselemaan uusiksi.


Mä: jaa no laitan sulle nyt kuitenkin sähköpostiin kuluttajaasiamiehelle laittami kirjeen josta näet ne mäntien kuvat

Koneistamo: No laita nyt sit, mutta mitä mä niillä teen tää homma on jo niin vanha !
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

jaskajokunen sanoi
Tänään eka yhteyden otto koneistamoon:
MÄ: "Raivio tässä moi , muistatkos sen pajeron koneen josta katkesi se kiristinrullan akseli ja johon vaihdoitte uuden kannen ?"

Koneistamo : joo kyllähän mä sen muistan

Mä: vaimon kanssa kun sitä kotiin haettiin, niin oli puhe, että uusi kansi tuli tilalle ja mitään muuta vauriota ei ollut havaittu ?

Koneistamo: Ei siellä mitään muuta ollut hajonnut kuin se venttiilikoneisto, ja sehän uusittiin, muuta vikaa ei siellä ollut.

Mä: eli kansi uusittiin ?

Koneistamo: Juu kaikki mitä oli hajonnut laitettiin uusiksi !

Mä: No nyt toi kansi on kuitenkin halki ja männissä on mielestäni kohtuullisen syvät jäljet ?

Koneistamo : Noi pajeron kannet on tosi kovilla kun on niin pieni kone ja sullahan oli se automaattilaatikko , se lisää sitä kansivian riskiä.

Mä: No kun tähän ei vaihdettu takuuseen sitä kantta, vaikka siitä oli puhe!

Koneistamo: No vaihdettiinhan se.

Mä: mulla on koivusen reklamaatiolappu, jossa on koneistettiin vain nokkapukit eli vanhaan kanteen olette sen tehnyt ja siksi mulla on syytä epäillä, että kansi on kärsinyt siinä ekassa katkeamisessa, josta tää vuotaminen nyt johtuu. Luin koivusen reklamaatio lapun !

Koneistamo: ei kai sitä nyt tarvitse vaihtaa vain kuin vaurioituneet osat, jos kansi on muuten ehjä niin eikai sitä aleta erikseen vaihtamaan ja ei se vaurioidu kuin niistä nostimista.

Mä: entäs ne männät ?

Koneistamo: ei niissä männissä ollut yhtään jälkiä , me mittailtiin ne.

Mä : mulla ei ole ollut kone auki tässä välillä eli ei ne itsekseen ole sinne tulleet ja huollot on tehty ajallaan sekä nokka hihna vaihdettu

Koneistamo: Jaa nokka hihna vaihdettu, no se selittää jo paljon eli jos on ollut jako hampaan pielessä niin se aiheuttaa noi jäljet männissä ja sitä kautta suuremman öljyn kulutuksen ja puristusten laskun.

Mä: se tyyppi on tehnyt pajeron nokkaakselin hihnan vaihtoja jo 80-luvulla eli osaa asiansa

Koneistamo: no mutta jos on hihna hampaan pielessä niin lyö mäntiin, vaikka ei muita vaurioita tulisikaan. Puristuksen laskee jne. Ja ei me aleta 4vuotta vanhaa remonttia makselemaan uusiksi.


Mä: jaa no laitan sulle nyt kuitenkin sähköpostiin kuluttajaasiamiehelle laittami kirjeen josta näet ne mäntien kuvat

Koneistamo: No laita nyt sit, mutta mitä mä niillä teen tää homma on jo niin vanha !

No johan oli asenne äijällä. Kannattais varmaan tarkistella että milläs alalla sitä oikein oltiinkaan... :mad: :seina Ei hyvää päivää oikeesti. Eikä tuntunut kyllä edes tietävän asioista mitään :nykii
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Tässäpäs vastaus:

"Hei !

Kiitos kuvista.

Totean seuraavaa.

Olen ottanut asiaa koskevat paperit esiin ja totean
ettei venttiileitä ole vaihdettu , Ei myöskään ole ollut tarvetta vaihtaa.
sylinterikanis on kunnostettu ei uusittu ,emme näe myöskään syytä mikä olisi vaatinut uusimisen.
En ole sanonut puhelimessa että kansi on uusi , minusta on kohtuutonta olettaa että muistaisin yhtäkkiä 4 vuotta sitten tapahtuneen
asian turvautumatta dokumentteihin.

En ota kantaa 4 vuotta vanhoihin muistikuviin vaan perustan näkemykseni muistiinpanoihin ja yleiseen käytäntöömme,
uusi on uusi ja kunnostettu on kunnostettu.

Sylinterikannen halkeamista pidän valitettava mutta totean että tekemällämme nokka-akselin linjan korjauksella ja kiristimen vaurioitumisella ei ole mitään
yhteyttä kannen halkeamiseen ko kohdasta. Selittäviä tekijöitä ovat kannen rakenne , jäähdytys , apulaitteet , lämpötilavaihtelut.

Kannen jälkikiristystä ei diesel datan , eikä merkkiliikken ohjeiden mukaisesti tarvitse tehdä nykysille kannnen tiiviste materiaaleille.

Kyseiset kuvat männissä olevista venttiilinjäljistä ovat kirkkaat eivätkä tumman karstan peitossa kuten
120 000 km ajetussa pitäisi olla. Emme yhdy käsitykseen että ko jäljet ovat olleet autoa luovutettaessa ,
tätä ei myöskään tue tieto että kyseinen auto ei ole kuluttanut öljyä 10 000 km vaihtoväleillä ja auto on useita kertoja
katsastettu ja päästöt mitattu.

Olen ollut yhteydessä myöskin Lahden kansityöhön ja keskustellut asiasta Konosen kanssa joka
on kyseisen sylinterikannen koeponnistanut.

Terveisin Oskari olematon "

Autollehan tehtiin forte-käsittely viime helmikuussa, ilmeisesti se on poistanut kastaa männän päältä, lisäksi hankasin Spray Cleanilla männät puhtaaksi ennen kuvausta. Kansi ei ole ollut auki tällä välillä kertaakaan, mutta kuulemma kun on tehty päästö mittauksia niin siitä on tullut jäljet mäntiin tms. Mun mielestä tuo kakkosen vaurio on niin paha, että siinä nokkapukki jo antautuu ?
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Tänään tuli soitto, jossa koneistamon tyyppi ilmoitti tutkineensa tarkemmin kirjanpitoaan ja onkin kuulemma laitettu uusi kansi mulle ja he ovat pitäneet sen vanhan ja kunnostaneet sen myyntiin, siksi ei ole Koivuselta laskutettu kuin sen vanhan kannen kunnostus, mutta mä olenkin saanut uuden kannen eli joku muu onkin sitten kuulemma saanut sen vanhan kannen :eek:

Tosissaan vakuutteli, että noi jäljet eivät ole katkeamisen seurausta ja sellaisia ei tule eli nyt pyydänkin, että jokainen vastaavan onnettomuuden kokenut antaa äänensä aloittamaani äänestykseen :peukku
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

No johan yritetään kusettaa :seina :seina Ihme ääliöitä jos ne luulee että tuollaista joku uskoo :seina Voitko laittaa yyveenä mikä firma että tiedän boikotoida ja varoittaa kavereitakin
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Ei aivan aiheeseen liittyvää, mutta pistisilmään kommentti "sullahan oli se automaattilaatikko , se lisää sitä kansivian riskiä". Onko todellakin näin ja milläperustein, Jos lämmitys- ja jälkikäyttö tehdään asiallisesti, miten kansi sen "lujemmalla" tomaatti vehkeessä?
 
Vs: Pajeron koneen vaihto ja sitä seuranneet jutut.

Mä käyttelen aina tupakin verran sekä ennen ajoon lähtöä ja jälkeen. Ja yleensäkkin tuon automaatti kanssa kierrokset nousee harvemmin yli 3000.
 
Takaisin
Ylös Bottom