Pajeron laatikko ääntää

shishkebab

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2005
Ilmeisesti laatikko vetelemässä viimeisiään kun pitää kaikilla muilla vaihteilla paitsi nelosella semmoista jurinaa. Aivan samanlainen ääni kun olisi jarrupalat loppumassa ja jarrut jurisee. Mikäköhän on laatikossa hajoamassa?

Paljonkohan maksaa suurinpiirtein askin korjaus ja mistä kannattaisi kysellä pääkaupunkiseudulta korjausta? Askin irroitus ja asennus onnistuu varmaankin omasta takaa, mutta askin sisältöä en lähtisi itse korjailemaan....

Ja pistetään vielä kolmas kysymys, eli meneekö canterin laatikko galantin tilalle ihan heittämällä vai mitä pitää sen lisäksi vaihtaa?

Kiitoksia vastauksista!
 
Kytkinakselin hampikaasta pinta irti tai joku laakeri (sivuakselilta?)alkaa olemaan tiensä päässä. Kannatta kyllä korjata äkkiä, ettei mene tosissaan rikki.
Tonnin pintaan on vaihto laatikko (kunnostettu).

Tuosta tapaus Canter: Ite en oo saanu semmosta laatikkoo vielä kynsiini, mutta sanovat että ku vaihtaa vauhtipyörän ja kytkin vermeet kans, niin passaa, mutta tosiaanki varmaa tietoo ei oo meikällä.

Edit: Nii ja korjaamosta pääkaupunki seudulla en tiiä ku se on niin pirun syrjässä :)
 
m,

vuonna 2000 meni itsellä laatikko (oli kiinnityslapipan pultit pettäneet-> akselit pääsi liikkumaan... :( )

silloin kyselin mm. canterin laatikon laittoa, mutta ei olisi käynyt suoraan, eli olisi joutunut askartelemaan.

ja muistikuva,että: onkohan kardaanit yhtäpitkät ..
vai tuleeko se ero siitä laatikosta, pääakselista (vayhtipyörä erillainen) + liityntälevystä (V5MT1-x :ssä n. 10 mm paksu vs. KM145 :ssa n. 2 mm (?) )


eli itse päättelin,että jos laittaa KM145:sen paikalle, tulee myös laittaa (ainakin):
- kytkimen työsylinteri
- vaihteisto tietysti
- vauhtipyörä (tukilaakeri 17 mm vs. 15mm)
- liityntälevy

- kytkinasetelma + levy näyttää olevan sama

ja ilmeisesti jakolaatikkokin, jos (ei tietoa, pitäisi katsoa kuvista) erillainen mitoitus vaihteiston siirtotangoilla...

ts. itse vaihtaison kardaaneineen koko paskan..+ edellämainitut

t:eko_mies
 
Takaisin
Ylös Bottom