Pajeron laatikko ja cooleri kysymys.

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
tätä jo hieman sivuuttiinkin toisessa threadissa, mutta selvyyden vuoksi kysyn tässä:

mistä vuodesta ja/tai mallista alkaen sitä ns. Canterin lootaa rupeaa Pajeroista löytymään? Onko olemassa jotain helppoa tunnistukonstia, josta "Canter" laatikon tunnistaa (vaihdekaavio? kepit erilaiset/ eri paikassa tms?)

Toinen kyssäri koskee cooleria: jos asentaa coolerin jälkikäteen TD Pajeroon, onko se sittenkään vastaava laite kuin alkuperäinen Td-ic? Eli eroaako td-ic jotenkin ratkaisevalla tavalla muuten koneeltaan ilman cooleria olevasta (esim. onko pumppu erilainen?)

Nimim. "saksan seisoja vaihtoon kohta" (jäin nurmikolle kiinni trailerin kanssa jo ennen ensilumia -viimeisen kerran :p)
 
Niko Päivinen sanoi
mistä vuodesta ja/tai mallista alkaen sitä ns. Canterin lootaa rupeaa Pajeroista löytymään? Onko olemassa jotain helppoa tunnistukonstia, josta "Canter" laatikon tunnistaa (vaihdekaavio? kepit erilaiset/ eri paikassa tms?)

Sen mitä ainakin itse olen kuullut, niin tuo Canterin loota olisi tullut Pajeroon vm-88 loppupuolella ja siitä uudemmissa. Eli tavallisista TD-malleistakin sitä löytyy eikä vain TD IC-malleista. Mm. itselläni on tavallinen TD-malli ilman IC:tä ja siitä löytyy tuo ns. Canterin laatikko. Kuulemma sen ainakin tuntee jämäkämpänä, näin muuan tuttuni sanoi kun kokeili tuota minun autoa. Sillä on vm-87 pajero, jossa on siis se ns. Galantin loota. Varmasti myös valmistenumeron tms. perusteella sen pystyisi selvittämään.

Nimim. "saksan seisoja vaihtoon kohta" (jäin nurmikolle kiinni trailerin kanssa jo ennen ensilumia -viimeisen kerran :p)

Aiotko siis vaihtaa Transun Paheroon? Otan osaa, tuosta transun ja trailerin kanssa kiinni jäämisestä, on meinaan kokemusta siitäkin ja monesta muusta kiinnijäämistilanteesta Transun kanssa. :p
 
"Aiotko siis vaihtaa Transun Paheroon? Otan osaa, tuosta transun ja trailerin kanssa kiinni jäämisestä, on meinaan kokemusta siitäkin ja monesta muusta kiinnijäämistilanteesta Transun kanssa."

Joo ajattelin vaihtaa. Tuumasin siinä nurmikolla ruovitellessa, että olen jo vähän liian vanha leikkimään kurassa. :p

Ostan joko pakuksi rekisteröidyn Pajeron tai sitten leimaan sen pakuksi.....
 
tuosta pakuksi leimaamisesta !
Mä kyselin kanssa konttorilta sitä ja saa tosiaan pitkän leimattua pakuksi jos hommaa tarvittavan korotuksen , lohjalaiselta off-roadfirmalta sain selvitetyksi yhden tyypin nimen joka tekee niitä korotussysteemejä kuidusta, multa hukkui noi yhteystiedot mutta kenties löydän jostain ( taisi olla mustio-marines jotain !) Pointti oli että vaatii noin 50cm korotuksen jotta pinta-ala josta se 3 kuutiota mitataan täyttyy ! lisäksi omapainon pitää jäädä alle 1800kg:n jottei tule 80-lätkää ! Maasturi-mattilakin tekee niitä muutosjuttuja, mutta halvemmalla tulee kun ite väsää !
 
Niko Päivinen sanoi
Joo ajattelin vaihtaa. Tuumasin siinä nurmikolla ruovitellessa, että olen jo vähän liian vanha leikkimään kurassa. :p

Ostan joko pakuksi rekisteröidyn Pajeron tai sitten leimaan sen pakuksi.....
No, Pajeron ei ainakaan pitäisi jäädä nurmikolle kiinni, eikä jääkään, paitsi metrin paksuisessa umpihangessa. ::)
 
fck! vai vielä korotus.... mä ajattelin että ainoa varjopuoli tulee olemaan 1+1 paikat, mutta sen lisäksi joutuu korotuksen tekemään......*ankara takaisku*
 
Taitaa muidenkin maastureiden kanssa sama homma tuon pakuksi leimaamisen kanssa. Mellilän autossa oli myytävänä yksi 2 + 3:n hengen pakuksi leimattu Pajero vm-98. Hintakin oli vain 32900 euroa, heti se ostamaan. :p Eikös pitkän pajeron saa 2+3 pakuksi ettei tartte 1+1. Tuo 1+1 taitaa päteä vain pätkä-malliin. Miksi sen on pakko olla pakuksi rekisteröity? Tiedän, että dsl-vero on pieni, mutta tuon korotus-muunnoksen hinnalla varmasti maksaisi ainakin parin vuoden dsl-verot jossei enemmänkin. Ja eikös se pakuksi rekisteröinti aseta joitakin rajoituksia vetokykyyn. Muistaisin jonkun maininneen sellaista, voin tietysti olla väärässäkin. ???
 
joo en mä kyllä mitään kyttyrää rupea siihen asentamaan.....

ja nykypäivän säännöksillä se taitaa mennä 1+1 autoksi sen korotuksen kanssakin......
 
Lyhyttä ei ainakaan saa pakuksi ! siis tuo homman ydinhän oli se kuutiotilavuus ! ja kuulemma tilapäisistuimienkin kanssa on vaikeaa, se kun on omapaino aikas liki sitä 1800 siis jos haluaa körötellä edes 100km/h
 
jaskajokunen sanoi
Lyhyttä ei ainakaan saa pakuksi !

On sitä lyhyisiin pakuksi rekisteröityihin pajeroihinkin törmätty. Tiedä sitten, onnistuuko sellaisen pakuksi rekisteröinti enää nykysäännöillä.
 
joo onhan niitä Corolliakin rekisteröity 2+3 pakuksi, mutta nykyään se ei onnistu, valitettavasti..
 
Niko Päivinen sanoi
joo en mä kyllä mitään kyttyrää rupea siihen asentamaan.....

No, päätitkö luopua sitten Pajeron hankinnasta, kun vastaan tuli nämä korotustarpeet sun muut probleemat pakuksi rekisteröinnin kanssa ja jatkaa saksanseisojan kanssa vai vieläkö Pajero on vahva ehdokas korkeasta dsl-verosta huolimatta? Olitko muuten suunnitellut hankkivasi pitkän vai pätkän pajeron?
 
en tiiä, olihan toi vähän taka isku. Joka tapauksessa toi transam saa kyllä lähteä....

kyllä se pajero houkuttelis, mutta en mä kyllä mitään korotettua halua..... ja pitkä, ei mitään pätkiä.

Täytyy katella mitä Pajeroita on tarjolla ja mihin hintaan (ne pakuksi leimatut on aika kalliita vaikka niillä on ajettu ihan helwatisti).
 
siitä IC:n asennuksesta vielä sen verran : Lisäksi jos käyttää alkuperäistä IC:ia pitää konepelti vaihtaa tai leikata siihen "scoopin" mentävä reikä , tuolle jäähdyttimelle pitää vetää myös sähköjä: flektille ja ilmeisesti myös termostaatille ? Haynesin kirjan mukaan turbo näyttäis olevan hiukka erilainen tuossa IC:ssä kuin ilman sitä olevassa ( erilainen pakopuolen lähtö siis itse turbiinin jälkeen kahdessa kanavassa mutta pakoputken lähtö on jo samanlainen ) onpas vaikea kuvata sanoin Jos em. jutut tekee ja sen joutuu vielä muutoskatsastamaan niin mikä on lopputulos: paljonko lisää vääntöä / tehoa ?

toi oli quote hammerille laittamasta vastauksestani !
 
joo ei se IC:n asentaminen ole mikään ongelma meikäläiselle, ajattelin lähinnä että onko siitä sama hyöty kuin että ostaa suoraan alkuperäisen IC mallisen...

Ilmeisesti jotain muitakin pikkueroja koneissa on kuin pelkkä cooleri....
 
Niko: mietin tuossa vain, että mitäs jos hankkisit käytetyn Canterin? Siinähän olisi vetokykyä tai parhaassa tapauksessa auton voisi ajaa lavalle suoraan ja trailerin voisi myydä pois. Tulipa vaan mieleen... ;)
 
niinpä Jahvetti, nurmikko tulis tutuks ja olishan se aika karua ajaa kuorkilla kauppaan.....

Eli mietitty on, mutta ainakin toistaiseksi traileri saa jäädä ja veto autoa mietitään.
 
Takaisin
Ylös Bottom