Pajeron lootaremontista

riihioja

New Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
lappeen Ranta
Tätä lootahommaa on kyllä kyllä täälä jauhettu, mutta jauhetahan ny vielä, ku se on se tyyppivika ja vittumaane sellaanen.

Pitäis vissin tuohonkin korjaukseen vihdonki ryhtyä. Mulla on siis -86 2,5 td pitkä malli ja loota on siinä se heiko KM-145 (kalanti loota).

Nelosvaihteella eli sillä suoralla välityksellä kaikki on ok. Mutta suurinpiirteihin muilla vaihteilla ja parhaiten vitosella kuuluu se kova rohina. Vaihteet menee päälle hyvin ja pysyy. Ei muuta vikaa kuin se rohina, joka ottaa korville.

Niin olen päätellyt, että sivuakselin (eli kait hienosti ryhmäpyörästöakselin eli counter shaft) laakerit  (etummainen kartiorullalaakeri, keskimmäinen kartiorullalaakeri ja takimmainen kuulalaakeri) vetää viimesiä.

Ja kysymykset:
  • Onko ne nuo laakerit, jotka pitäis vaihtaa tai mitkä niistä (yleensä on menny sököksi)? Itte kun oon laakeriasioossa aika ulalla.
  • Onko se vaikia homma se vaihdelaatikko remontti? Pirrahtaako talli täyteen pieniä kuulia ja jousia, kun looran avaa? Eli onnistuuko helposti, oon tehny koslaan jakopään hihnojen ja kiristimien vaihtoja sekä kansiremontin ja tuon tuollaasta. Loorista ei oo mitää kokemusta.
  • Kannattanee vissiin tilata osat sieltä Tamgearsilta, halvin?.
  • Mitäs tiivisteet ja stefat. Mitä kannattais varata remonttiin etukäteen, nottei tartte kokoajan hypätä kaupas?
  • Ja onko noilla välyksillä niin vitunkaa merkitystä, notta ristus pitääkö hommata sarjat niitäki eripaksuusia prikkoja jotta sais välyset oikeen?

Tämä editori näämmä panoo sensuurin itte päälle tietyissä autoolun avainsanoossa kuten vittu perkele saatana
 
Katsohan viestejä taaksepäin, tulee sellainen viesti kuin Pajeron manuuaali ehdotus, sieltä löytyy tarvittavat tunnukset. Sivuilta löytyy KM145 laatikon korjaamokäsiksestä kopiot. Itse tulostin sivut ja oli suurena apuna laatikko rempassa.
 
Minä tilasin korjatun pajeron laatikon. (kaikki laakerit ja tarvittavat osat vaihdettuna)
Helsingistä jarrupoljin nimisestä autokorjaamosta.
Hinta jotain 820eur +rahti ja vanha loota vaihdossa.

Sako
 
Takaisin
Ylös Bottom