Vs: Pajeron nokka-akselin ajoitusmerkki
Tarkotin noiden kampuranpään hihnapyörien keskinäistä asentoa. Kaikki viralliset ajotusmerkit on kohillaan, paitsi tuon pienemmän hihnapyörän(nokkahihna) asennosta en ole löytäny varmaa tietoa. Kuten kuvasta näkyy on noiden lovet vastakkaisissa suunnissa(nuolet).
Kone käyttäytyy nimittäin seuraavasti:
-käynnistyy laiskasti, ei tunnu käyvän alkuun kaikilla pytyillä kunnolla.
-tunkee alkuun naftasavua reilusti, kunnes lämpiää ja savu ok.
-tehot ihan hukassa.
-alkaa pitämään pahaa ääntä jos kierrättää >2000, aivan kuin venat napsis vähän mäntiin tmv.
-käy lämmettyään nätisti tyhjäkäyntiä ja tuonne 2000 saakka myös äänet ihan ok.
Suuttimet käytetty yksitellen auki, eikä käynnissä muuta muutosta, kun normaali kierrosten lasku.
Hehkut pelaa myös ok.
Ahdin tuntus olevan ihan ok, akselissa ei klappia ja pyörii nätisti rohisematta.
Ennen kuin meni noin pahaksi, oli ahdot pikkuhiljaa talven aikana hiipunu aivan minimaalisiks(viisari juuri nousi ahdon puolelle talla tiskissä ylämäessä).
2000 kierroskatto alko kun yhtenä päivänä alko ajossa ääntämään 3000 tuntumassa samaan tapaan kuin nyt 2000 nurkilla, perille päästyäni avasin pellin ja väänsin vähän kierrosta koneeseen ja alkoi sellainen meteli kuin olis kolme seppää takonut lohkoa urakalla, kierrosten pudottua tyhjäkäynnille kalisi vielä tovin ja alkoi sitten käydä ihan normaalisti?!?
Aattelin että suuntin ois jäänyt jumiin.
Enkä oikein usko että konekaan ois ihan silppuna, koska käy tosi nätisti tyhjäkäynnistä tuonne 2000:een.
Venttiilikoneisto näytti myös ihan terveelle kun kopan alle kattelin.
em. syistä epäilen että ajotus ois vaan pahasti pielessä.