Pajeron nokkahihna

Napero

New Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Voisko joku neuvoa lyhyesti pajeron nokkahihnan vaihdon?
Mitä kannattaa iroitaa ja onko jotain huomioitavaa ko. toimenpiteessä.Mitä osat kannattaa vaihtaa kun hihnan vaihtoon ryhtyy, kiristäjät jne.?Pajero on "pätkä" -89 tdic.
 
Venttiilikoppa,laturin-ja tehostajanhihna,muovit pois,merkit kohilleen, löysää kiristys ,kampiakselin päästä se hihnapyöräpois (voip olla lujassa) .hihna pois.Taspainoakselin hihna sama uusia kun on paikat auki ja kampiakselin stefa,mikä lie vesipumpun ikä?Sehän on halusta kiinni mitä vaihtaa,mutta jos haluaa varmanpäälle olla niin vaihtaa kaikki maholliset,mutta jos tykkää rassata vähän päästä taas niin vaihtaa vaan pakolliset.HUOMIOITAVAA KASATESSA AJOITUSMERKIT koitappa noilla
 
joo no se oli Nikolta aika tyhjentävä selostus,se nyt oli meikältä lyhysti kerrottuna suunnilleen tuo homma.
 
samalla voi tarkistaa (jos ei ole ennestään tiedossa) ruiskupumpun ajoituksen [tarvitaan heittokello ja jatkoadapteri].

7° ATDC vs. 1.00±0.03 mm

t:eko_mies
 
Vinkki vinkkinä , että ottakaa hyvät ihmiset yhteyttä ammattikouluille. Siellä työ ehkä kestää hieman kauemmin, mutta hinta/laatu on ainakin Mäntässä todella kohdallaan!
 
no jaa, meikäläinen kävi ite ammattikoulun, ja en IKINÄ missään olosuhteissa veis autoa sinne... :p
 
Ammattikoulun olen käynyt enkä suosittele missään nimessä sinne autoa viemään. Ja jos jostain syystä vie niin kannattaa kyllä vahtia itse vieressä koko ajan.

Työthän siellä onnistuu ihan hyvin mutta se muu autoon kohdistuva käsittely on suorastaan ala arvoista.
 
:) meilläkin olisi Pajessa hihnojen vaihto edessä, elikkä minkä valmistajan vermeitä kannattaa käyttää. Kaikki työ mikä pystytään tekemään kotona, niin se myös tehdään. Haittana on vaan tällä hetkellä se kun ei ole kunnon tiloja, joutuu ulkona tekemään remontit. :'(
 
Mulla meni uudesta koneesta noin 1tkm ajon jälkeen tarvikekiristimen rullan akseli poikki tai siis irtosi krymppäyksestään. Seurauksena yläkerran totaalituho (onneksi meni koneistamon/maahantuojan piikkiin). Jos ajattelee asiaa siltä kannalta, että jakohihna prokkis on noin 100tkm välein en näe muutaman kymmenen euron säästämisessä mitään järkeä verrattuna alkuperäiseen "timantti'-tiskin osaan (IMHO)

edit: typot
 
Takaisin
Ylös Bottom