Pajeron ohjaus+neliveto ongelmat

late^^^

New Member
Liittynyt
1 Helmikuu 2010
Eli tuli ostettua tuollainen -89 2,5tdic pajero.Jakopää remontti aloitettu ja samalla vaivalla nyt sitten muutakin voisi laitella kuntoon.Eli ensin tuo ohjaus,tekee sellaista että kun tulee loivaan kurviin ja kääntää hieman rattia niin hyvin kääntyy mutta jos mutka yhtäkkiä "kiristyy" eli tarvii kääntää lisää niin tuntuu selvä pykälä ratissa ja tarvii voimaakin lisää että saa käännettyä,tuntuu sellainen "muljahdus".Lieneekö simpukassa vai jossain pallonivelessä vika?Myös tehostinmen toiminta tuntuu välillä lakkaavan vallan eli parkkipaikalla saattaa yhtäkkiä ollakin hetken aikaa pirun jäykkä ohjaus.

Sitten neliveto ongelmaa.Muuten toimii hyvin mutta ei kytkeydy aina heti,eli joutuu vatkaamaan keppiä/ajamaan edestakaisin ennenkun saa päälle.Välillä taas menee ihan normaalisti.
 
Vs: Pajeron ohjaus+neliveto ongelmat

onnitelut pirssistä itellä samanmoone,niku varmaa monella muullaki. itellä tuo ohojaus kunnos paitsi et noi isommat renkaat paikalla kääntäes panee vähä hanttii jos on vastusta sivuulla esim. joku ura.
eka varmaa kanttaa alottaa niveliistä ja sit toi simpukka josta eioo viä kokemusta,muutaku toi projeki josa se vuotaa.haulla varmaa löytyy.

voisko vika olla nois napalukoos jos on automaatit,mulla ne välis paukkuu ennenku ottaa kii.
 
Vs: Pajeron ohjaus+neliveto ongelmat

Hellou, onnea pajeron johdosta :)

Sulla on varmaan simpukassa välystä, joku on kirrannut sitä ja silloinhan siitä tulee hyvä kuluneen alueen osalta mut kun menee siitä yli niin jäykistyy. Sitähän voi varovasti vähän löysätä, siihenkin löytyy tältä foorumilta ohjeet hakua käyttämällä :) eli etsi vaikkapa simpukan kiristystä.

Toi ohjauksen tökkiminen alkoi itsellänikin syksyllä vähän auton ostamisen jälkeen, sinne luultavasti pääsi ilmaa kun säiliö oli hassussa asennossa. Viime viikolla tehostimen pumppu sitten leikkasi kiinni ja poltti hihnan poikki. Mut purkupajeroitahan löytyy... Kannattaa katsoa onko siellä nestettä ja onko sitä mahdollisesti valunut jostain ulos. Putket ruosteessa tai muuta vastaavaa.

Nelivedon ongelma viittaisi jakolaatikkoon, olisiko siellä ketju löystynyt? Ei olisi harvinaista sekään, varsinkaan enemmän ajetuissa. Siitäkin löytyy tietoa haulla.
 
Vs: Pajeron ohjaus+neliveto ongelmat

Täytyy tuota simpukkaa tutkia.Voisikohan tuo tökkiminen johtua pallonivelien väljyydestä?

Toisaalta oliskohan napalukoissa jotain vikaa kun välitys tuntuisi kuitenkin vaihtuvan kun kepistä laittaa nelivedon?Tiedä häntä..

Mites muuten toi jakohihnan kireys,siellä oli jonkinlaisia kiristys jousiakin mitkä vääntää kiristin rullaa?Vai mitenkäs toi käytännössä menee?90 astetta vaan pitkältä sivulta ja se siitä?
 
Vs: Pajeron ohjaus+neliveto ongelmat

nivelet kokeele äkkiä kun nostaa etupään ylös.kyllä joku nivelki voi huonoksi mennä jos ollu huonolla pirolla mutta epäälen,olisha se jo katsastukses topattu. mutta toisaalta kaverin -99 passatis alapallo takerteli ajos ja nyppi rattia ja kovan takana oli että vika löyty kun ei ollu välystä nimeksikää,joku valamistus virhe vissii.tuota manittua vikaa ei huomannu auton olles ylhäällä.
 
Vs: Pajeron ohjaus+neliveto ongelmat

Tota, oletko kattonu onko tehostajassa nestettä? Mulla ainakin tossa se ohjaus jäykistyy kun neste vähenee. tarttis varmaan se(kin) kattoo mistä vuotaa.....
 
Vs: Pajeron ohjaus+neliveto ongelmat

Niin jäi vastaamatta edelliselle kysyjällekin..Eli on tarkistettu ja jopa lisätty hieman.Tehostin ei kyllä muuten ulise ja käsin pyöriteltäessäkin pyörii hyvin.
 
Takaisin
Ylös Bottom