Pajeron puhaltimen taustavalot ja rekisterikilven valot meni yhtä aikaa pimeäksi

Hammer

New Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2010
Sijainti
Kempele
Missähän voisi olla vika kun kojelaudan puhaltimen taustavalaistus pimeni yhtä aika rekisterikilven valojen kanssa? Sulakkeet on katottu ja ne on ehjät. Ei kai se pelkkä polttimo vikakaan voi olla, tuskin se yhtä aikaa kaikki polttaa. Eikös kojelaudassakin ole siellä lämmönsäätimien takana useampi lamppu? Mittarivalot toimii normaalisti, samoin muutkin valot sisällä ja ulkona. Onko pajeron kojelauta iso operaatio purkaa jos ne lämmönsäätimen taustavalojen polttimot joutuu vaihtamaan?
 
Vs: Pajeron puhaltimen taustavalot ja rekisterikilven valot meni yhtä aikaa pimeäksi

Tuota "yhtäaikaa palamista" ei ihan aina voi pitää syynä että piirissä on vikaa. Yhdistelmä on kyllä aika hankala - saattaa olla ns "maavika" jossakin :-\. Minulla meni kerran tuo "samalla lampulla" palaminen hieman överiksi: kattovalaisimena oli kahdella halogeenilla muuntajan läpi toimiva ja kun lamput eivät syttynneet, hain Biltemasta uuden muuntajan. Kun suunnattoman ähräämisen ja tinailun jälkeen sitten totesin että molemmat halogeenit olivat lopussa, oli helpottavaa vaihtaa ne ;D. Muuntajassa ei ollut vikaa. Eli väärä johtopäätös ;).
 
Vs: Pajeron puhaltimen taustavalot ja rekisterikilven valot meni yhtä aikaa pimeäksi

voi olla vain 1 polttimoki vaan ja valo leviää kanavia pitkin,ei pitäs olla paha vaihtaa,josain on katkasijan takana jos on semmone pyöree nii senku vetää pois ni voi löytyy sieltäki.vaihra eka polttimot ja kato ettei oo kontakti häiriöö
 
Vs: Pajeron puhaltimen taustavalot ja rekisterikilven valot meni yhtä aikaa pimeäksi

Itellä SporttiPajerossa myös lämmönsäätimen taustavalot pimeinä. Toinenkin pimeni jokin aika sitten. Raottelin jo muoveja, mutta en päässyt käsiksi hehkuihin. Vinkkejä kaivattais miten sais ne vaihdettua.
 
Vs: Pajeron puhaltimen taustavalot ja rekisterikilven valot meni yhtä aikaa pimeäksi

Sportissa kuvittelisin olevan samanmoinen kojelauta kuin L200:ssakin... pari ruuvia auki mittarin yläpuolelta... ja lähtee muistaakseni sitten vaan vetämällä... Ittenikin hiukan pelotti repiä tuota kehystä, mutta kyllä se siitä irtos ilman isompia vahinkoja...
 
Vs: Pajeron puhaltimen taustavalot ja rekisterikilven valot meni yhtä aikaa pimeäksi

Olin jo siinä tilanteessa eli kojelauta oli irti. Mutta miten siitä eteenpäin? Pitääkö puhaltimen "ohjausyksikkö" käyttää kokonaan irti? Näytti olevan neljällä ruuvilla kiinni. Radio pitää käyttää pois, että saa alemmat ruuvit irti. Vaan pääseekö hehkuihin jotenkin helpommin käsiksi?
 
Vs: Pajeron puhaltimen taustavalot ja rekisterikilven valot meni yhtä aikaa pimeäksi

Ei tarvinnut irrottaa palikkaa, jossa säätimet. Sain vaihettua hehkut, vähän ahdasta oli isokätiselle, mutta onnistui kuitenkin.
 
Takaisin
Ylös Bottom