Pajeron takalämmitin

Panda

Member
Club Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2004
Sijainti
Lappeenranta
Tuli hommattua tuollainen gen2 pätkä Pajero -91, kutoskoneella ja automaattilootalla. Takana oleva lisälämmittimen puhallin ei pyöri, puhaltimen moottori on kunnossa, suoralla virralla pyörii. Elikkä mistä löytyy sulake kyseiselle lämmittimelle ja rele jos on. Kytkimet on kunnossa (keskikonsolissa kuljettajalla ja takamatkustajien kytkin pelaa).
 
Vs: Pajeron takalämmitin

Oletko katsonut kojelaudan vasemassa päädyssä olevat sulakkeet? Näistä ainakin sulake 5 HEATER saattaisi olla tätä kohdetta varten yhdessä pääpuhaltimen kanssa. Toinen olisi numero 6 DEFOGGER, mutta lienee takalasin lämmitin. Konepellin alla edestä katsoen oikealla on toinen taulu, mutta muistaakseni eivät ole tälle laitteelle. Pajerossa en ole vielä löytänyt ns irtosulakkeita, joten johtokin voi olla poikki. Tätä vikaa olenkin korjannut enemmän ;).
 
Vs: Pajeron takalämmitin

Laitappa se lämmönsäätö kuumalle siitä keskikonsolin päästä...
 
Vs: Pajeron takalämmitin

Tässä on takamatkustajilla oma kolmiasentoinen kytkin nopeudelle, virtakytkin ja lämmönsäädin. Moottorillehan tulee suoraan 12v ja nyt tämä 12v on kateissa. Sulakkeet on kunnossa.
 
Vs: Pajeron takalämmitin

Tuossa ns. cabriolet-mallissa on käytetty "yksinkertaisempaa" rakennetta: takalämmittimen päällä oleva vipu oikealle käännettynä avaa piirin ja kytkee virran, jota taas voi kytkeä päälle - pois kojelaudan alimmassa osassa olevalla kytkimellä. Vasemmalle käännettynä vipu sulkee piirin ja ilmeisesti sulkee sähköt. Onhan se mukavaa että "kehitys kehittyy" ;-).
Liekkö tässä mallissa tuota vaihtovipua josta takapenkkilämmittimen kierron voi sulkea ettei paahdu kesällä? Tuossa minulla olevassa mallissa päälämmittimellä ja takalämmittimellä on piirit erikseen, eli takalämpö on mahdollista olla päällä vaikka etulämpö on pienimmällä teholla eli on tavallaan suljettu. Voi olla ettei se "mahdu" V6-koneeseen ja on toisenlainen jako ::).
 
Vs: Pajeron takalämmitin

Ei ole tässä mitään vipua lämmittimessä, kaikki vivut löytyy keskikonsolissa, tarkoitan tällä, että takamatkustajilla on omat säätökytkimet lämmönsäätöön elikkä oma ohjauskonsoli mikä on kiinni keskikonsolissa takajalkatilan puolella keskikonsolin päässä. Tästä lähtee sähköjohdot ja yksi vaijeri takalämmittimelle. Tässä on erillainen systeemi kuin gen1 mallissa. Tässä mallissa on kaksi lämmittimen virtakytkintä, kuljettajalla pääkytkin ja takamatkustajilla oma kytkin millä puhaltimen voi sammuttaa pois.
 
Vs: Pajeron takalämmitin

Noin arvelin sen olevankin. On saatu yksinkertainen asia monimutkaiseksi. Tuohon olisi vielä saanut pari relettä mukaan ;D. Minusta GAZ oli sopivan yksinkertainen maastoauto, jossa kovilla pakkasilla piti ottaa jarruputket irti kun pääsylinteri jumitti. Järjestelmä jähmääntyi, mutta jarrujen puute ei häirinnyt. Pyörät lukkoon, kun polkaisi kytkimen pohjaan - ne mineraalipohjaiset peräöljyt toimivat jarruina ;D.
 
Takaisin
Ylös Bottom