Pajeron tankin tilavuus?

Monedula

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2005
Moi. Olen hankkimassa vm. -90 bensa Pajeroo, V6 3000. Kiinnostaisi tietää, että paljonko on bensatankin tilavuus? Ja muutakin faktaa kyseisestä autosta saa kertoa. Varoituksia/kehuja... On se niin komia auto, et oikeen kädet syyhyää näin koeajon jälkeen.
 
Jasse sanoi
Etkai asu rajan lähellä kun tuommonen tieto kiinnostaa? :)
En ihan... taitaa tästä tollanen 400 km olla rajalle.. Aika vekkuli kysymys. ;D Lähinnä vaan siksi kiinnostaa, että tietäis kuinka pitki reissuja pääsis ennen juottolassa käyntiä. Sitä kun on tuplaantumassa tuo kulutus nykyisestä autosta..
 
Näin uutena pajeron omistajana voin sanoa että omassa -89 v6 pajerossa tankin tilavuus taisi manuaalin mukaan olla 92 litraa... Eli noin 600 km pääsee ennen seuraavaa tankkausta... ::)
 
TimTim sanoi
Näin uutena pajeron omistajana voin sanoa että omassa -89 v6 pajerossa tankin tilavuus taisi manuaalin mukaan olla 92 litraa... Eli noin 600 km pääsee ennen seuraavaa tankkausta...  ::)

En ole kyllä tuosta 92 litrasta samaa mieltä. Omalla -89 v6 loppui polttoaine pari sataa metriä huoltoaseman jälkeen loivassa ylämäessä. Nipin napin hörähti sen verran käyntiin, että sain käännettyä nokan takaisin huoltiksen suuntaan ja alamäkeen rullasin suoraan mittarille. Muistaakseni noin 80 litraa lorotin tankkiin...
 
Monedula sanoi
Moi. Olen hankkimassa vm. -90 bensa Pajeroo, V6 3000. Kiinnostaisi tietää, että paljonko on bensatankin tilavuus? Ja muutakin faktaa kyseisestä autosta saa kertoa. Varoituksia/kehuja... On se niin komia auto, et oikeen kädet syyhyää näin koeajon jälkeen.

Muuten hyvä, mutta bensaa todella kuluu. Riippuu tietysti mihin on tottunut. Itsekin kyllä olin varautunut suuriin lukemiin, mutta kyllä tuo alkaa pitemmän päälle hieman rassata kun 250eur kuussa menee bensaan...

Varaudu pieniin korjauksii, autohan on kuitenkin vanha. Esimerkkejä voit lueskella projektipäiväkirjoista...
 
-98 diesel ja siihen tuli liruteltua vähän yli 80 litraa ja mittarin neula näytti vielä ainetta olleen vajaan neljänneksen verran.
Kyllä siinä kaveri ihmetteli kun "viihdyin mittarilla" niinkin kauan.... ;D

Eos vanhakoppasesta bensapajesta mutta kyllä mitä laittaisin rahat likoon likimain 80l tilavuuden puolesta.
 
80 litroo on tässä meikäläisen mallissa ainakin juottokaukalon tilavuus ;D

ja muistaakseni ainakin uusimmassa mallissa on 90 litraa, jollei jo sitä edellisessä mallissa 98 ->
 
80 litraa oli minunkin pitkässä pajerossa tankin tilavuus. Vaikka manuaali sanoi sen olevan 92 litraa, niin koskaan en sinne saanut 80 litraa enempää menemään vaikka tankki olikin tyhjäksi ajettu.

Pätkässä ilmeisesti on 60 litran tankki vai kuinka?
 
-88 pitkään olen lirutellut 84.95L, tosin mä täytän aina piripintaan niin tuo kulutus seuranta toimii. Tän hetkinen keskikulutus noin 10.57L/100km
 
jaskajokunen sanoi
-88 pitkään olen lirutellut 84.95L, tosin mä täytän aina piripintaan niin tuo kulutus seuranta toimii.

Täyteen se minäkin aina tankkaan. Kun tulee päälle 500 km työajoa viikossa, niin mieluummin laittaa kerralla täyteen kuin että tankkaa vähän väliä aina vähäsen. Eipä tartte kokoajan piipahtaa huolto-asemalla. Ja toimii täällä kylmistä yöpakkasista pitävien paratiitissa paremmin träydellä tankilla kuin vajaalla, ei kerää kosteutta tankkiin.
 
Moro, kyllä pitkän Pajeron tankin tilavuus on 92 l, vaikka ajat tankin tyhjiin niin sinne jää polttoainetta 5 l - 10 l. Imu sihvilä ei ime ihan pohjasta ja tankin muoto on sellainen, imusihvilä on pohjasta umpinainen ja imee sivuilla olevan hiehojakoisen verkon läpi. Testasin tankin tiiveyttä vedellä ja samalla tuli mitattua tankin tilavuutta, se tässä ihmetyttää kun tankki on noinkin iso niin tankin sisällä ei ole minkäänlaisia loiskelevyjä. Toinen ongelma on sitten tankin tyhjennys, tankkia ei saa pohjaropusta aivan tyhjäksi, ropun kierreholkki rakennettu viksusti jää noin 5 mm kaula tankin sisään.
 
Se on kaadettava auto ympäri ja valutettava tankkausputkesta tankki tyhjäksi  ;D ;D ....
Lienee helpompi ottaa tankki irti ja huuhdella se siten jos tarvista on ja tuo ettei ole loiskelevyjä ei toisaalta yllätä koska tankki on suursarjatuotantoa niin kulujen karsinta lienee syönyt loiskelevyt...
 
:) Ei auta sekään, testaus tehtiin irrallaan oleville tankeille, tankkausputkesta valuttamalla jää vielä enemmän ainetta tankkiin, tankkausputki ei ole ihan ylälaidassa ja on viistosti pohjaan päin.
 
Niinno kaisse parempi onkin V6 mallissa ollakkin tilavampi juottokaukalo, sekun mokoma syökin enemmän... ;D
 
Vs: Re: Pajeron tankin tilavuus?

Panda sanoi
Moro, kyllä pitkän Pajeron tankin tilavuus on 92 l, vaikka ajat tankin tyhjiin niin sinne jää polttoainetta 5 l - 10 l. Imu sihvilä ei ime ihan pohjasta ja tankin muoto on sellainen, imusihvilä on pohjasta umpinainen ja imee sivuilla olevan hiehojakoisen verkon läpi. Testasin tankin tiiveyttä vedellä ja samalla tuli mitattua tankin tilavuutta, se tässä ihmetyttää kun tankki on noinkin iso niin tankin sisällä ei ole minkäänlaisia loiskelevyjä. Toinen ongelma on sitten tankin tyhjennys, tankkia ei saa pohjaropusta aivan tyhjäksi, ropun kierreholkki rakennettu viksusti jää noin 5 mm kaula tankin sisään.

Nostetaanpas, kun tuli tänään ajettua huuruilla ja nähtyä livenä polttoaineen vähyyden merkkivalo. Syttyi noin 6km ennen tankkauspistettä ja liruttelin tankkiin n.90,7litraa ( tää on se tankki jossa on klommokin pohjassa )
 
Vs: Pajeron tankin tilavuus?

No valohan toimii kuitenki ;D

Mä ajoin kerran löpön ihan loppuunsammuksiin ja kyllä sinne se 90litraa sopii. Valo oli palanu jo monta päivää ja viiisarinneula osotti vissii ihan maata päin ::)

Mites se oli? "Ennemmin mieheltä usko loppuu, ennenku pajerosta polttoaine".
 
Vs: Pajeron tankin tilavuus?

Omaani olen tankannut muistaakseni jotain 103 litraa diiseliä...
Kun viisari on niin alhaalla kun voi ja menee silloin heti tankkaamaan niin 90 litroo mahtuu
 
Vs: Pajeron tankin tilavuus?

Kyllä sinne vm90 V6 wagonin tankkiin olen 90,11 litraa lorottanut ja maksokin vaivaiset 125,16 €.

Kyllä tuolla tosin olis aikomus reippaat 700 km ajella....
 
Vs: Pajeron tankin tilavuus?

Mitens 3 koppaisen tankin tyhjennys letkulla tankkaus reiän kautta? Onnistuuko vai onko siellä jokin sihti tms.?
 
Vs: Pajeron tankin tilavuus?

Onnistuu, mutta letkun tulee olla aika pitkä. Ainakin omassa neloskoppasessa onnistu ja samantyyppiset ratkaisut ovat.
Tankkausputki menee siitä takapyöräkotelon sisäreunaa pitkin pyöräkotelon etupuolelle. Helppohan se on mitata kun on näkyvissä koko matkan.
 
Vs: Pajeron tankin tilavuus?

Mikähän mun diesel pajeron tankkia vaivaa kun rullasin sammuneena mittarille ja tankkasin niin 110L kunnes oli korkkia myöten täynnä ;D
Ja on ihan orkkis tankki.
 
Vs: Pajeron tankin tilavuus?

No hitto kun kokeilin niin johonkin tökkäs eikä menny pidemmälle vaikka kuin yritti.
 
Vs: Pajeron tankin tilavuus?

jukeli sanoi
No hitto kun kokeilin niin johonkin tökkäs eikä menny pidemmälle vaikka kuin yritti.

Siellä tankkausputken alapäässä on semmonen ristikko jossa on pienet juosikuormitetut läpät (muistaakseni 3 tai 4) jotka aukeavat kun polttoaine valuu. Ei mahu kovin paksu letku meneen. Lienee ihan tahalleen noin tehty, ettei joka yö naapuri lainaa löpöä.
 
Vs: Pajeron tankin tilavuus?

Eikös pajeron tankissa oo pohjaproppu, ainakin mulla on, olikohan 12 vai 14mm kannalla, tuloo äkkiä tyhjäksi.

EDIT: pikku siiderissä huomasin jälkeenpäin että oli kyse 3 kopasta ;D
 
Vs: Pajeron tankin tilavuus?

Ei saa näköjäån millään tyhjäksi. Mehupillin kokoista letkuakaan en saanut mahtumaan ja sillä liruttelu kestäisi viikon vaikka mahtuisikin. Paluulinjasta yritetty... ei tullu juuri mitään. Samoin painelinjasta ihan vaan virrat päällä... ei mitään. Eikö siellä ole edes huoltoluukkua? Hermo menee.
 
Vs: Pajeron tankin tilavuus?

Eilen tuli tankattua tuo -98 pätkä pajero taas täyteen kun kävin tuossa rajalla tankilla. Aikaisemmin ei ole tullut oikein edes katsottua mitä sinne on mennyt kun oon vaan tankannut aina täyteen. Kun alkoi polttoainevalo palamaan ja ajelin rajalle tankille n.23km matkaa + ajelin autolla päivälläkin kun valo syttyi niin tankkiin meni 76.5l täytin ihan putkea myöten täyteen.
 
Vs: Pajeron tankin tilavuus?

jukeli sanoi
Ei saa näköjäån millään tyhjäksi. Mehupillin kokoista letkuakaan en saanut mahtumaan ja sillä liruttelu kestäisi viikon vaikka mahtuisikin. Paluulinjasta yritetty... ei tullu juuri mitään. Samoin painelinjasta ihan vaan virrat päällä... ei mitään. Eikö siellä ole edes huoltoluukkua? Hermo menee.
Kyllä siellä reiät on, pehmeähkö n. 6-7 mm letku, teroitat sen letkun pään leikkaamalla vinoon ja sitten kärsivällisesti tökkimään. :)

Painelinjasta pitäs tulla startatessa. Älä vaan polta starttia kovin pitkillä starttauksilla. Olihan se ainaki parin viikon homma, ku serkun vaimo tankkas bensa Jeepin 90 litran tankin täyteen diisseliä. :seina
 
Vs: Pajeron tankin tilavuus?

Paluulinjasta letku kannuun ja auto käymään tyhjäkäynnille, toimii kaikissa ruiskubensavehkeissä, tai no ainakin Mitsu 3.0V6, MoPar 3.3V6, Opel 2.5V6, Volvo 850 ja mitä noita kiuluja nyt onkaan käytetty Svetossa tankilla ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom