Pajeron teknisistä eroista?

I

Ilomäki

Guest
Tuommoista 88-90 Pajeroa katselen ja huomio on kiinnittynyt merkintään TD ja TDIC.
Onko TD ilman cooleria ja onko TDIC:ssä aina automaattisesti vahvempi vaihdelaatikko?
Kuinka kyseisten laitteiden voima riittää maantiellä sellaiseen 1000kg kuorman vetämiseen ja mitähän moottoreista löytyy tehoja?
Hyviä vetokelejä kaikille!
 
Ilomäki sanoi
Tuommoista 88-90 Pajeroa katselen ja huomio on kiinnittynyt merkintään TD ja TDIC.
Onko TD ilman cooleria ja onko TDIC:ssä aina automaattisesti vahvempi vaihdelaatikko?
Kuinka kyseisten laitteiden voima riittää maantiellä sellaiseen 1000kg kuorman vetämiseen ja mitähän moottoreista löytyy tehoja?
Hyviä vetokelejä kaikille!

TD on ilman cooleria ja TDIC on varustettu coolerilla. Käytännössä TDIC-malleissa on vakiona se ns. Canterin laatikko eli vahvempi. Itsellä ei ole kokemusta TDIC-mallista, mutta kahden TD-mallin omistajana on tullut kiskottua perässä n. 2000 kg:n painoista asuntovaunua moneen otteeseen ja kyllähän TD-pajero sellaista hyvin jaksaa vetää kunhan muistaa ettei käytä viitosvaihdetta painavaa kärryä vedettäessä vaan ns. suorilla vaihteilla.

Kannattaa vilkaista tuota linkkia, siinä on paljon hyödyllistä tietoa pajeron ostoa harkitsevalle: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=1612.msg46285#msg46285
 
Hammer sanoi
mutta kahden TD-mallin omistajana on tullut kiskottua perässä n. 2000 kg:n painoista asuntovaunua moneen otteeseen ja kyllähän TD-pajero sellaista hyvin jaksaa vetää


hmm... itselläni on vaunu, 1670kg ja aivan TUSKAA vedellä sitä vakio pajerolla...
viimekesänä jkylä - tampere väli (ylämäkialamäkiylämäki) oikein hävetti vedellä kun tuli paksua mustaa putkesta miltei koko matkan, ja reilusti... laatikko on kestänyt vitosenkin ihan hyvin kun muistaa ettei lainkaan vedätä sillä.
 
muistaakseni -86 vuonna tuli vahvistettu laatikko ei pitäisi sen jälkeisissä tarvita varoa 5-vaihdetta tdic:n huomaa myös päällepäin nokkapellissä sijaitsevasta skoopista ja eikös kaikki missä on cooleri ole 2.5 koneella ja ilman cooleria 2.3 en ole ihan varma
 
jukkapoika77 sanoi
muistaakseni -86 vuonna tuli vahvistettu laatikko ei pitäisi sen jälkeisissä tarvita varoa 5-vaihdetta tdic:n huomaa myös päällepäin nokkapellissä sijaitsevasta skoopista ja eikös kaikki missä on cooleri ole 2.5 koneella ja ilman cooleria 2.3 en ole ihan varma

Voihan se olla että -86 on tullut vahvistettu ns. galantin laatikon, mutta se Canterin laatikko on vakiona kyllä vasta -89 ja uudemmissa malleissa. Sen canterin laatikon tunnistaa paksummasta vaihdekepistä. Cooleri on myös vakiona vasta -89 ja uudemmissa scoopillissa malleissa. Vanhemmissa 2,5:ssa joissa on cooleri, se lienee jälkiasennettu. Esim. itsellä on jo toinen 2,5 TD pajero ilman cooleria molemmat vm-88.
 
Takaisin
Ylös Bottom