Pajeron vaihteet

P

pajje

Guest
Moro,

No... nyt kun sain kannen korjattua, ni rupes vaihteet "puhuu". Mitäs teillä kokeneimmilla on tietoa seuraavanlaisesta.

Kun ajaa ykkösellä ja kakkosella laatikosta kuuluu kohinaa ( ääni on samanlainen ku metallia löis yhteen) kun kepistä pitää kunnolla kiinni/pohjassa, ääni katoaa ja voi ajaa aikalailla normaalisti. Ykkönen hyppää aika usein pois.

Ehdotuksia tässä kovastikin kaivattais, sellaisia halpoja ei varmaan oo tiedossa vai?

Terv. Pajje
 
itselläni ole (aikoinaan) tilanne:

jumahti koko vaihteoisto , ihan yht äkkiä parkkipaikalta lähtiessä. -> hieman väkivaltaa/voimaa ja saihan sen kepin liikkeelle... no ei se laatikko oikein toiminut, 1:nen ei pysynyt silmässä, samoin 3:n kanssa. 2:nen ja 4:nen toimi , lisäksi oli pakin kanssa vaikeuksia yms.

VIKA oli: laatikon välilaipan 3:sta pultista oli 2 poikki ja 3:s lähes irti -> laippa pääsi liikkumaan ylös/alas ja sivulle SEKÄ n. 5 mm TAAKSEPÄIN -> ei pysy 1,3 ja 5 päällä!!!

Sanoisin että älä aja vaan aukaise laatikko ja tarkista ko. laipan pultit, koska kuitenkinn pitää laatikko irroittaa.. ja jos ne on ne pultit, niin mitään vakavaa ei ole vielä sattunut -> korjauskustannukset = 3 pulttia + uudet öljyt (jos vaihtaa samalla) + jonkunn verran tiivistesilikoonia..

sekä mahdollisesti tehtävissä samalla
+ uudet stefat laatikon pääaks. (68.2x45 tupla = 68x45 2kpl + loctite liima!! eli 30 e vs. 2x3e + liima, revi siitä)
+ jotakin muuta

ps. en suosittele vaihteiston tiivistesarjan ostamista, koska siinä ei tule mitään ihmeellistä mukana, maksaa vaan paljon. Kaikki paperitiivisteet voi korvata tiivistesilikooniolla ( stefat ei tule em. paketin mukana vaan ostettava erikseen )

työkaluista:
tee hallitunkkiin adapteri, jolla saat laatikon kiinnityspist (keskellä) sen tunkkiin as. -> on tasapainotettu aikahyvin, joten voit tunkin varassa liikutella/laskea&nostella koko pakettia

etu kardaania ei kannata ottaa irti laatikosta jos et halua vaihtaa samalla sen öäjyjä, rautalangalla/liinalla kiinni ja kulkee mukavasti "paketissa"

muita irrottaa 2 kpl voimanulostulon vaijerit + rajakytkimien johdot yms. pientä ...

pese se heti irrotuksen jälkeen painepesurilla (tuki kuitenkin takakardaanin lähtö) !

ei paha nakki ensikertalaisella n 2-3 h irrotus , toinen kerta 1h tjsp. laatikon kanssa 2-4h ja takasin laitto 1-2 h
 
Takaisin
Ylös Bottom