Mittasitko koskaan pakopaineita tai pakolämpöjä,koska niihin ei cooleri juurikaan auta ja ne tappavat koneen ja ahtimen aika tehokkaasti. Tuon kokoisella ahtimella tuon 1,5bar puhaltaminen on silkkaa tyhmyyttä,ahtimen tuotto on jo siinä vaiheessa todella huono ja ahdin on muutenkin ylikierroksilla jolloinka ahtimen elinikä lyhynee merkittävästi. Kokeilitko oliko vedoissa eroja 1,5bar verrattuna johonkin muuhun paineeseen? Itse olen tuon kokeillut ja ei mainittavaa eroa 1,2bar->0,8bar kokeiluissa,suurin ero oli että savu vähän tummeni,jokainen tehkööt siitä jo muutamia johtopäätöksiä. Modeina keulacooleri,2,5" ränni vailla vaimennusta,vaparin imusarja ja sopivasti syöttöä.
Nestepää on ehkä 10mm mutta se on auttamatta pieni 2,5 koneeseen jos ruetan ottamaan voimaa oikeasti ulos,kovasti vaan volkkarinmiehet käyttää jo 1,6koneissa 12mm nestepäätä ja jyrkkää nokkalevyä juurikin siksi että pumppu voidaan pitää liki perus säädöissä,ruuan silti loppumatta kesken. Pajeron pumpun suurin ongelma on liian löysä governor jousi,joka alkaa leikkaamaan syöttöä ~3000rpm paikkeilla,tämä kannattaa siksi vaihtaa jäykempään niin riemua piisaa aina punarajalle asti.
Tämä ei ole mitään höpöhöpöä,vaan ihan tosiasia.