Pajerossa pitkät jäi päälle

Töm

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2007
Kävipä sellainen juttu, että näppäsin kokeillakseni hiljattain hankkimani Pajeron (-89) tee-se-itse-sumarit päälle, niin ne eivät syttyneetkään. Sen sijaan pitkät syttyivät ja palavat tällä hetkellä lähivaloasennossakin.

Sähköasioihin perehtyneenä pidin itsestään selvänä syynä sumarikytkentää (hienosti vanhaan malliin kolmella releellä toteutettu) ja poistin sen koko järjestelmästä. Harmikseni se ei auttanut, ja vian etsintä kissojen ja koirien kanssa jatkuu.

Pitkät palavat siis kokoajan lähivaloasennossa ja viiksen katkaisijan vaikutus on ainoastaan kaukovalojen merkkivalon pieni kirkkauden muutos on/off-asennoissa.
Kytkentäkaavioissa on column-switch-lohkossa katkaisija nimeltään dimmer/passing switch, joka näköjään ohittaa LO/HI-kytkimen maahan - tietääkö kukaan mikä tämä on ja olisiko tuo syyllinen?
 
Vs: Pajerossa pitkät jäi päälle

Tämä nyt on ihan villi arvaus, kun en noita pajeron sähköjä tunne, mutta voisikohan vika olla sama kuin omassani ja löytyä viiksestä? Itsellä oli nimittäin tasan sama vika, valot päällä paloi pitkät koko ajan ja viiksestä vetäisemällä sai vaan lyhyet päälle ja pois. Kaikki tuikut keulasta sai siis palamaan samaan aikaan, vika oli todellakin viiksessä.
 
Vs: Pajerossa pitkät jäi päälle

Semmonen teoria tuli täs mieleen et siel on johdot sulanu yhteen umpion päässä, on nimittäin täysin mahdollista. Kokeile vaikka kuskin puolelta. :peukku
 
Vs: Pajerossa pitkät jäi päälle

:eek:
Hyvä mystinengalant! Osuit naulan kantaan - kumma että tiesit myös puolen, jossa vika oli.
Oisit vaan sanonu aikasemmin, niin oisin kattonu sitä liitintä tarkemmin jo ensimmäisellä kerralla eli viikko sitten. ;)

Nyt vaan tuli uusi ongelma, kun huuhtelin jäähyjärjestelmää ja lykkäsin uudet litkut sisään...alkoi pumppu tiputtamaan. Jaahas-jakopääremontti aikaistui kuukaudella!
 
Vs: Pajerossa pitkät jäi päälle, ongelma ratkesi

Jos haluatte nähdä, miksi pitkät paloivat...Ei ihme! Äkkiseltään sähkökaaviota tutkaillessani en olisi uskonut viaksi, koska merkkivalo paloi ratin takana. Noh..henkimaailman juttuja nuo elektrisiteetisysteemit. Hölmöjä ovat nuo sähköinsinöörit.. ;)

No, nyt on uudet kannat ja projekti jatkuu vesipumpun vaihdon merkeissä, kunhan jaksais vaan ottaa jakopään alasuojakotelon poies..
 
Takaisin
Ylös Bottom