Pajerosta huoltoauto

aryhanen

New Member
Liittynyt
24 Marraskuu 2004
Tervehdys!

Oletteko katsastaneet -93 ja vanhempia pajeroitanne huoltoautoiksi? Katsastusmiehen kertoman mukaan takapenkit pois, taakse jonkinlainen työkaluhylly/lokerikko ja siinä kaikki. Pakun d-vero ja toimii myös ensi vuonna lakimuutoksen jälkeen. Omamassa pitää olla 1875 kg tai yli. Kokemuksia tästä?

-AR
 
Da da, harashoo, katsoppa linkki.....
*iha outo juttu, ei mttään tietoo*...
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=10752

Ja vastavetoa, eli vali vali valia...
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=10871

Siis tottakait maasturi kannattaa ennemmin rekata huoltoautoksi ennenkuin pakuksi.
Perusteluina, maasturin tulee pakuna täyttää autoverolain pakettiauton määritykset, eli se "kuitusenkuutio" katolla ja takapenkki veks niin a'vot meillä on pakumaasturi.

No teemmä samanmoisesta maasturista huoltoauton, takapenkki tunkiolle ja tavaratilaan kiinteä työkaluteline, johon voi vaikka laittaa auton työkalut siisttin järjestykseen, käytämmä leimalla ja se on siinä.

No mitäs hienoa tässä nyt sitten on siinä että teemmekö maasturista pakun vai huoltoauton
No ei mitään muuta mutta huoltoautossa EI ole sitä kuitusen kuutiota katolla, eikä sitä sinne edes vaadita. Samalla auto kannattaa muuttaa M1G-luokasta N1G-luokkaan, tulee säästöä myös vakuutusmaksuissa.
käyttövoimavero on molemmissa saman suuruinen eli 0,9snt/alakva 100 kg, eli pakun vero.
Omamassa pitää olla yli 1875 kuten sanoit, mutta ehdottomasti huoltoauto eikä paku, säästyy siitä kuutiosta, ja kuitenkin matkustajamäärä on sama 1+1 tai 1+2 jos on sohvapenkki edessä.

Tämä siis koskee vanhempia maastureita, eli ennen 3.5.-93 ensirekisteröityjä.
 
Minä muutoskatsastin -v.87 pajeron huoltoautoksi.Takaa tosiaan penkki veks tilalle työpöytä 60x60x100.(syv./kork./lev)ruuvipenkki pöytään pultattuna,laatikosto alla.Oma massa piti olla 1800kg.Piti täyttää laatikot täyteen tavaraa,tankki täyteen ym. että sai kilot täyteen.80:n lätkä perään ja se oli siinä,muutaman illan juttu.
 
pikikö alvi paljon kikkailla ton painon kanssa? itelläni on pitkä, mikä painaa "tyhjänä" 1810kg eli sen sais just ja just leimalle.

panitko rungon täyteen betonia ;D
 
Nonni, nyt on huoltoauto. Takapenkki ja lisäpenkit pois, vanha puinen työkalulaatikko ruuvilla kiinni tavaratilan lattiaan, laatikkoon meisseli ja vasara, 80-lätkä takalasiin ja leimalle. Kävin vaakalla ennen katsastusta vajaalla tankilla, ilman kuskia ja ilman takapenkkejä, näytti 1860 kg. Tankkasin ja lisäsin sen työkalulaatikon, massaksi tuli 1920 kg. Raja 1875, mukavasti meni yli. Siinä kaikki. Nyt on käyttövoimavero 0,225 euroa/pv, kun se oli aiemmin 1,675 €/pv (611,38-->82,13 €/v).

-AR
 
Onko tuo huoltoautoasia niin, että takas h-autoksi katsastaminen ei enää onnistu kuin ison rahatukon kanssa (autovero)?!
 
skoski sanoi
Onko tuo huoltoautoasia niin, että takas h-autoksi katsastaminen ei enää onnistu kuin ison rahatukon kanssa (autovero)?!

Niinhän tuo käsittääkseni on. :-\
 
aryhanen sanoi
Nonni, nyt on huoltoauto. Takapenkki ja lisäpenkit pois, vanha puinen työkalulaatikko ruuvilla kiinni tavaratilan lattiaan, laatikkoon meisseli ja vasara, 80-lätkä takalasiin ja leimalle. Kävin vaakalla ennen katsastusta vajaalla tankilla, ilman kuskia ja ilman takapenkkejä, näytti 1860 kg. Tankkasin ja lisäsin sen työkalulaatikon, massaksi tuli 1920 kg. Raja 1875, mukavasti meni yli. Siinä kaikki. Nyt on käyttövoimavero 0,225 euroa/pv, kun se oli aiemmin 1,675 €/pv (611,38-->82,13 €/v).

-AR   
Entä tässä se kun itsekkin tätä ajattelin ja kyselin "valtion" katsastuskonttorilta tästä asiasta niin sanoivat että sen sitten täytyy olla huoltoajossa eikä kauppaautona eli täytyy olla huoltoliikkeen nimissä eikä yksityisellä ja lisäksi sanoi että esim. oulun poliisit ovat juuri olleet koulutuksessa tämän lain valvonnasta kun on markkinoille tullut paljon saksasta autoja jotka on merkitty huoltoautoksi vaikka kyseessä on esim."vanha ambulanssi" eikä kuski ole edes koskaan laastariakaan osannut vaihtaa.
 
gallu93a sanoi
Entä tässä se kun itsekkin tätä ajattelin ja kyselin "valtion" katsastuskonttorilta tästä asiasta niin sanoivat että sen sitten täytyy olla huoltoajossa eikä kauppaautona eli täytyy olla huoltoliikkeen nimissä eikä yksityisellä ja lisäksi sanoi että esim. oulun poliisit ovat juuri olleet koulutuksessa tämän lain valvonnasta kun on markkinoille tullut paljon saksasta autoja jotka on merkitty huoltoautoksi vaikka kyseessä on esim."vanha ambulanssi" eikä kuski ole edes koskaan laastariakaan osannut vaihtaa.

Onpa siinä oulun polliisinkin paha näyttää, ettet todella ole CM:n kautta menossa huoltamaan naapurin leivänpaahdinta, polkupyörää, koiraa, autoa, vaimoa tai mitä tahansa.
Ei niillä ole perustetta vaatia, että huoltotyötä saa tehdä vain huoltoliike. Ainahan voit sanoa, että aloit eilen tehdä ammatinharjoittajana huoltohommia.
Laitat ruuvimeisselin ja muita kaluja sinne pakkiin ja opettelet sopivan kertomuksen. Siinä se.

-AR
 
Takaisin
Ylös Bottom