Mikähän mahtaa olla järkevin selitys mitsun vapari V6 koneiden pakosarjojen "onnettomalle" toteutukselle. Nelisylinterisissähän on jo vakioinakin pitkään nähty näitä 4-1 peltisatseja kollektoreineen, joissa putkienkin pituudetkin ovat samanlaisia. V6 koneiden yhteydessä pakosarjat ovat "kynttilänjalka" tyylisiä pakokanavat nopeasti yhdistäviä osia, joissa kanavat ovat keskenään tyystin eri muotoisia ja pituisia. Vähän samantapaisia, kuin vanhemmissa turbodieseleissä! Tuskin ovat parhaita mahdollisia resonaattoreita?
Mikähän mahtaa olla syy ???
MITOITUS:
Neljä ja kahdeksansylinterisille taitaa olla useempiakin karkeita "laskimia" pakosarjojen mitoitukselle, mutta onko jollakulla tiedossa linkkiä vastaavaa laskinta, jolla voisi laskea myös 6-2-1 pakosarjan. Vai voisiko linkin laskimen tulokset jotenkin sovellettaa myös kuusisylinteriseen moottoriin.
Linkki pakosarjalaskimeen.
http://www.btinternet.com/~mezporting/exhaust_length.html
Mikähän mahtaa olla syy ???
MITOITUS:
Neljä ja kahdeksansylinterisille taitaa olla useempiakin karkeita "laskimia" pakosarjojen mitoitukselle, mutta onko jollakulla tiedossa linkkiä vastaavaa laskinta, jolla voisi laskea myös 6-2-1 pakosarjan. Vai voisiko linkin laskimen tulokset jotenkin sovellettaa myös kuusisylinteriseen moottoriin.
Linkki pakosarjalaskimeen.
http://www.btinternet.com/~mezporting/exhaust_length.html