Pariisin autonäyttely 2008: Lancer Sportback & Lancer Ralliart

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
http://newsroom.cision.com/templates/newsList.aspx?id=128&image_id=39050&lang=FI
http://newsroom.cision.com/templates/newsList.aspx?id=128&image_id=39051&lang=FI
http://newsroom.cision.com/templates/newsList.aspx?id=127&image_id=39052&lang=FI

Esimakua Pariisin autonäyttelystä 2008: Lancer Sportback & Lancer Ralliart - voimaa ja vauhtia

Vuoden 2008 Mondial de L’Automobile, Pariisin kansainväinen autonäyttely, tulee olemaan Mitsubishi Motorsille merkittävä virstanpylväs. Näyttelyssä juhlistetaan Lancerin 35-vuotista historiaa samalla kun luodaan silmäys sen tulevaisuuteen.

Mitsubishin näyttelyosastolla tullaan näkemään kahden auton Euroopan ensiesittely ja kolmen mallin maailman ensiesittely. Näiden lanseerausten ansiosta on helpompi hahmottaa yhtiön pitkän tähtäimen henkilöautostrategia Euroopassa. Tämä strategia perustuu Mitsubishin urheilullisen perinnön ja uuden vihreän teknologian yhdistelmään ja kiteytyy epätavalliseen sloganiin “Yksi segmentti / yksi vihreä ratkaisu”.

Voimaa ja vauhtia
Mitsubishin Pariisin lanseerauksiin kuuluvat myös maailman ensiesittelynä Lancer Sportback ja Euroopan ensiesittelyssä nelivetoinen Lancer Ralliart. Lancer Ralliart on saatavana joko 4- tai 5-ovisena versiona.
Strategisesta näkökulmasta Lancer-perheen uudet jäsenet täyttävät Lancer Sports Sedanin ja Lancer Evolutionin välisen tyhjän tilan ja toimivat käyttövoimana Mitsubishin tunkeutuessa Euroopan markkinoiden kovimpaan ytimeen. Lancer Sportback on ainutlaatuinen urheilu-hatchback, joka ilmentää Mitsubishin sporttista perintöä ja eroaa huomattavasti perinteisistä 5-ovisista viistoperämalleista.

Nelivetoinen Lancer Ralliart tulee olemaan Lancerin ja Lancer Evolutionin välinen puuttuva rengas, joka täydentää urheilullisen Lancer-tuoteperheen ensimmäisen kerran 1980-luvun lopun jälkeen. Ralliart on auto, jonka ansiosta Mitsubishin urheilullinen perintö on mahdollista tuoda huomattavasti laajemman asiakaskunnan ulottuville.
Ensimmäinen osoitus Mitsubishin uudesta ”Yksi segmentti / yksi vihreä ratkaisu”-ajattelumallista on, että C/D-segmentin kaksivetoisissa Lancereissa tullaan tulevaisuudessa hyödyntämään vähäpäästöistä dieseltekniikkaa. Mitsubishi Heavy Industries Ltd.:n kanssa yhteistyössä kehitetty täysin uusi 4N13-Clean Diesel-moottori lanseerataan Keski-Euroopassa ensi keväänä.

Urheilu-hatchback
Lancer Sportback on olennaisilta osin vuoden 2005 ylistetyn Concept-Sportback-näyttelyauton tuotantoversio. Malli on suunniteltu varta vasten Euroopan markkinoille, joilla viisiovinen viistoperä on suosittu korityyppi. Sportback on kuitenkin muotoiltu perinteistä hatchbackia sporttisemmin, jotta se vastaisi paremmin Mitsubishin urheilullista imagoa.

458,5 senttimetrin pituisena Sportback on tyylikäs ja näyttävä. Mittaero Sports Sedaniin on 15mm viisiovisen hyväksi. Tilankäytössä on tähdätty joustavuuteen. Vakiovarusteena kaikissa malleissa on mm. korkeudeltaan säädettävä tavaratilan pohjalevy.

Puuttuva rengas
Perus-Lancerien ja Evolutionin välisenä puuttuvana renkaana Lancer Ralliart -mallit ovat laajemman asiakaskunnan ulottuvilla kuin Lancer Evolution, mutta tehokkaampia kuin Lancer Sports Sedan tai Lancer Sportback. Ralliart nousee nyt ensimmäistä kertaa 1980-luvun jälkeen urheilullisten geeniensä ja perinteikkään nimensä edellyttämälle tasolle – koko Lancer-perheen hyödyksi.

Lancer Ralliart on sekä tekniikan että toteutuksen puolesta toisaalta Lancer Sportbackin ja Lancer Sports Sedanin ja toisaalta Lancer Evolutionin välimuoto. Vihjeen voimavaroista antaa Lancer
Evolutionin alumiininen konepelti kahdella tuuletusaukolla ja NACA-ilmakanavalla – tämä ominaisuus keventää auton painoa 7,9 kg. Moottori on Lancer Evolutionin uuden 2-litraisen, muuttuvalla venttiilien ajoituksella (MIVEC) varustetun 4B11-turbomoottorin alaspäin viritetty versio, joka tuottaa tehoa 240 hv / 6000 kierr./min ja 353 Nm / 3000 kierr./min. Vaihteisto on Lancer Evolutionin TC-SST-suorakytkentävaihteisto.
Mitsubishi Lancer Ralliart lanseerataan Suomessa vuoden 2009 keväällä.
 
Takaisin
Ylös Bottom