M
mikada
Guest
No itsellä tämmönen mysteeri. Ongelma oli lähtiessä se, että kun laittoi vilkut päälle, niin kärryssä kaikki valot himmeni ja kirkastui vilkkujen tahtiin ja tämä ominaisuus kärryssä on ollut uudesta asti. Ongelmaksi diagnosoin kärryn alkuperäisen sähköistyksen, joka oli tehty 0,75 neliön narulla ja se oli vedetty ensin auton pistorasialta kärryn takavaloihin ja sieltä suoraan ketjutettu etuäärivaloihin eli tulee jo aika pitkä lenkki noin ohuelle kaapelille. Muutin sähköistystä siten, että nyt tulee seitsemännapaisella kaapelilla kärrynpuoleenväliin jakorasialle, jossa kaikki muut johdot ovat 1,0 neliön vahvuisia, mutta maajohti on 1,5 neliön vahvuinen. Jakorasialla kytkin sitten muut johdot normaalisti valoille, mutta maajohdon kärryn runkoon ja joka valopisteestä maadutin suoraan kärryn runkoon. Nyt valot toimivat niinkuin pitää (eli välkkyvät vain vilkut vilkuttaessa ), mutta ongelmaksi tuli, että jostain syystä EA Galantin 10A hätävilkkujen sulake ei enää riitä, mutta kun laittaa siihen 15 A sulakkeen, niin sitten riittää. Miten ihmeessä tuo on mahdollista, kun lamput ovat ihan entisen kokoiset? Sitten muutin kytkentää ja kytkin etuäärivalojen maajohdon kärrynrunkoon maadutuksen sijasta jakorasialle suoraan vetokoukun pistokkeeseen menevään maajohtoon, niin sen jälkeen 10A hätävilkun sulake alkoi taas riittämään. Miten ihmeessä tuo on mahdollista, kun eihän parkkivaloilla ja hätävilkuilla muutenkaan pitäis olla mitään tekemistä toistensa kera? ???
edit. Tarkennetaan vielä, että tuo hätävilkkujen 10A sulake palaa heti kun laittaa nelivilkut päälle, mutta kun käyttää vain normi suuntavilkkua tai muita valoja, niin kaikki silloin vörkkii normaalisti
edit. Tarkennetaan vielä, että tuo hätävilkkujen 10A sulake palaa heti kun laittaa nelivilkut päälle, mutta kun käyttää vain normi suuntavilkkua tai muita valoja, niin kaikki silloin vörkkii normaalisti