Per...e näitä palleroita....kansiko vai pelkkä pahvi??

  • Viestiketjun aloittaja MitsuNapero-88
  • Aloituspäivämäärä
M

MitsuNapero-88

Guest
No nyt sitten tuo uusi lelu sano pyhien alla sopimuksensa irti per.....
Perjantaina kun huoltoa tein ja puunailin huomasin että nestettä pyytää syyläri, lisäilin litran verran.
Siitä sitten baanalle ja lauantaina ajellessa alkoi hiljalleen sauhu nousta :'(
Eikun pajalle ja katselemaan mikä vikana, nestettähän oli heitellyt ulos ainakin 3 litraa, kuplia paisuntasäiliössä niin kuin porealtaassa ikään.

Siis varmaankin ainakin kansipahvi, kyselisinkin kuinka yleistä on että pääsis pelkällä pahvilla vai tilaanko jo kantta valmiiksi ja kerron muksuille että tänä jouluna ei pukkia näy kun rahat menee isin leluun......

Noh, ainakin sillä olen lohduttanut itseä että piti tulevana vkloppuna lähteä lappiin, onneks sano sopimuksen täällä irti ettei Inarissa ;D

Kyselin muuten Mansesterin paikalliselta MoottoriExpertiltä, sanovat etteivät ole koeponnistuksia tehneet kun ei kuitenkaan luotettava. Ei kuulemma kansi ole penkissä samalla rääkillä kuin koneessa joten siihen en taida rahojani haakata mutta kannattaiskos pelkällä pahvilla siis koitella??
 
mulla meni pelkkä kansipahvi, ja sen kyllä huomas heti kun pannun avas, mutta huomattavasti yleisempää on että kansi halkeaa varsinkin jos mittarissa on kuuhun verrattava matka...
 
Koeponnistus ei välttämättä kerro totuutta. Jos kannessa on pieni hiushalkeama niin se ei välttämättä vuoda testissä, mutta kovassa ajossa vuotaa. Meidän kisa-auton kansikin on silmämääräisesti kunnossa, mutta kumminkin kovassa ajossa kuumana ja isoilla ahtopaineilla se alkaa vuotamaan. Kylmänä ja varovaisesti ajaessa ei vuoda yhtään.
 
Team 1000 sanoi
Koeponnistus ei välttämättä kerro totuutta. Jos kannessa on pieni hiushalkeama niin se ei välttämättä vuoda testissä, mutta kovassa ajossa vuotaa. Meidän kisa-auton kansikin on silmämääräisesti kunnossa, mutta kumminkin kovassa ajossa kuumana ja isoilla ahtopaineilla se alkaa vuotamaan. Kylmänä ja varovaisesti ajaessa ei vuoda yhtään.

Juur tuota mäkin siinä ajattelin kun ratkasun tein;
uusi kansi Kouvolasta, hilat ja vitkuttimet siihen, jakohihna vespumppu samoilla aukaisuilla, eipähän tarvii enään vähään aikaan repiä auki.

Hintaa olisi tullut koeponnistuksellekin 60,- tason oikasu saman verran ja venttiilitkin kun vielä kairaisi kuntoon palais 200,- + pakolliset tiivisteet helposti, silti vanha p...a käsissä.
Toki mulla helpotti valintaa se että halkeillu oli imu- pakoventtiilin välinen tila 2.sta pytystä, esikammioita halki melko pahan näkösesti 3.sta pytystä, en viitsinyt edes muuta ajatella vaihtoehtona.
Tuleehan tällekin hintansa (1000,-) mutta sittenpähän on uutta sälää....laitoin suuttimetkin samalla kuntoon, ei tarvii repiä kannesta toivon mukaan kuin öljyntäyttöaukkoa hetkiseen.
Huomenna päästään niputtamaan.....

ps. Ei nää Mitsut nyt ihan pahoja asentajan kannalta oo vaikka jotkut vähän manaileekin, kyllä noissa toitotissa on vähintään yhtä veemäisiä paikkoja työstää (Nimim. 12v aikanaan Toitota-asentajana)
 
Takaisin
Ylös Bottom