Pienen uimaaltaan tekeminen lasikuidusta yms.

Vs: Pienen uimaaltaan tekeminen lasikuidusta yms.

tuli toi oma palju poltettua keväällä, sunnuntaina purettii palanu osa pois, pitäs noita paloja ny jostai löytää ja ulkonen kamiina tms. sit lasikuitu valaa sisälle, mut jos tekee suoraa sen sinne ilman muottia ni millä sen saa sileeks?
 
Vs: Pienen uimaaltaan tekeminen lasikuidusta yms.

Hartsia ja mikroraetta sekasin ja kittaa ja hio. Eikä oo muuten kovaa hommaa...
 
Vs: Pienen uimaaltaan tekeminen lasikuidusta yms.

mikäs tuo rakeen tehtävä on? mikäs pinnote sit kitin päälle, tarviikos sen puun ja kuidun väliin laittaa jotai
 
Vs: Pienen uimaaltaan tekeminen lasikuidusta yms.

Siis mikrorae tekee harsista paksumpaa mokkoa, jolloin se toimii kittinä. Ja on pirun hauskaa hiottavaa. todella kovaa kamaa. Tulipa mieleeni että ei välttämättä rosikovaksi kovettuva aine oo se paras mahollinen, kun varmasti elää tuo aika paljon.

Jos ei haittaa pieni pintastruktuuri tuossa paljussa, niin kuitupinnan ylitte hionta ja sitte paksukalvosta primeria muutamasti välihioen ja sitte pintaa päälle. Siihen jää semmonen struktuuri ku on esimerkiksi veneiden sisärakenteissa kun on kuidun päälle ruiskutettu suoraan Topcoat.
 
Vs: Pienen uimaaltaan tekeminen lasikuidusta yms.

Itse olen paljon hiottaviin lasikuituosiin laittanut hartsin sekaan talkkia,pehmentää paljonkin seosta ja mukavampi hioa,tämä toki tekee valmiista pinnasta hieman heikomman,mutta "ulkonäkökappaleissa" mitä olen tehnyt niin kys asialla ei ole ollut merkitystä.
 
Vs: Pienen uimaaltaan tekeminen lasikuidusta yms.

Tehtiin kotiin itse myös uima-allas. 12m pitkä ja 5m levee, syvyyttä 1.2m-1.6m syvennysluiskalla. kannattaa kysellä lasikuidun palasia(esim. venetehtailta kun leikkaa ikkuna-aukkoja yms niin ylimääräne menee roskii) ja niitä vaa laminoida yhtee. Kohtuu silee pinta tuli ku hio kunnolla ja parit maalit päälle. Pohjalla hiekkaa ja styroksia. Meillä ei tyhjennetä allasta edes talveks ku kestää monta päivää tulla täyteen :D laitetaan vaan talveks iso styroksikuutio keskelle allasta kellumaan ja kiinnitetään niin et pysyy siin keskellä. Ei talvella jää turpoo laitoja päin vaan menee sitä styroksia kohti. En muista tarkkaa projektia mut kysele yv:llä jos haluat jotain tietää lisää:)
Että onnistuu se isompikin jos haluaa ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom