Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

  • Viestiketjun aloittaja Deucciiih
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
D

Deucciiih

Guest
Morjes,

Olen uusi foorumilla ja evojen maailmassa, huomasin vain että tällästä topiccia ei ole.. Jos on kysyttävää ja ei viitsi uutta väsätä, niin mielestäni tämä olisi oiva paikka sellaisille kyssäreille?
Modet voi vielä katsoa, onko aiheellinen.. Kuiteskin aloittaisin:

-Pyöriikös tyhjää, jos jakopää pettää vai meneekö venttiilit solmuun?
-Katselin camskillist noita jakopään osia, mutta en tarkkaan ole varma mitkä sielä Evo II menevät, laakerit (mitä tarkemmin), jakohihna, tasapainoakselin hihna(?), ilmastoinnin hihna mitä muuta? Täsmääkö evo4 osat/osanumerot Evo II.?
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

Morjensta. Eli Ensimmäisen evon ostoa harkinnassa ja väliltä Evo 3-5 todennäköisesti pihaan tulee. Kysyisin että onko suomessa olemassakaan evoa joka olisi vasemman puolen ohjauksella. Kun esim. nettiautossa olevat kaikki yksilöt ovat oikeanpuoleisella ohjauksella. Ainoastaan kaikkein uusimmissa (esim. evo 9 ja 10) olen törmännyt vasemman puolen ohjaukseen.
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

Keupa sanoi
Morjensta. Eli Ensimmäisen evon ostoa harkinnassa ja väliltä Evo 3-5 todennäköisesti pihaan tulee. Kysyisin että onko suomessa olemassakaan evoa joka olisi vasemman puolen ohjauksella. Kun esim. nettiautossa olevat kaikki yksilöt ovat oikeanpuoleisella ohjauksella. Ainoastaan kaikkein uusimmissa (esim. evo 9 ja 10) olen törmännyt vasemman puolen ohjaukseen.

Onhan niitä, tosin harvakseltaan. Nelonen on ensimmäinen jota malli, jota ylipäätään on valmistettu LHD:nä, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole koskaan siviilissä tullut vastaan missään päin maailmaa. Lienee menneet kilpureiksi kaikki. Vitosta on tehty RS:nä vasurina, mutta tuppaavat nekin olemaan kovin harvinaisia. Kutosessa jo enemmän valinnanvaraa, tosin LHD:t niissäkin lähinnä Mäkisiä Ruotsista. Euroopasta löytyy RS2-versioita jonkin verran (ja on niitä pari Suomessakin), mutta edelleen, nämäkin ovat suhteellisen harvinaisia. Kasi on ensimmäinen Evo, josta on olemassa virallinen tyypitetty euromalli ja niitä sitten taas ei RHD:nä juuri Suomessa olekaan.

Melko huoletta voi siten sanoa, että käytännössä kaikki pre-kasi Evot Suomessa ovat jälkeenpäin käännettyjä, mutta kuten todettua, poikkeuksiakin on. Kehotan harjoittelemaan ajamisen oikealta puolelta ja säästämään säkillisen rahaa.
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

nokonzok sanoi
Kehotan harjoittelemaan ajamisen oikealta puolelta ja säästämään säkillisen rahaa.

+1 :peukku
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

Deucciiih sanoi
-Pyöriikös tyhjää, jos jakopää pettää vai meneekö venttiilit solmuun?

95% varmuudella menee venttiilit, nokka putkit yms yms riipuen koneesta....
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

nokonzok sanoi
Melko huoletta voi siten sanoa, että käytännössä kaikki pre-kasi Evot Suomessa ovat jälkeenpäin käännettyjä, mutta kuten todettua, poikkeuksiakin on. Kehotan harjoittelemaan ajamisen oikealta puolelta ja säästämään säkillisen rahaa.

Ei siinä nyt niin säkeittäin menetä rahaa.. oman evo 3:n ohjauksen vaihdon hinnaksi tuli +100€ siis minulle rahaa sekä vaihdettu ohjaus. Varaosa-auto maksoi 300€ josta sai "kaikki" osat ja loput rojut myyntiin niin jäi itellekkin vähän. Nämä siis itse tehtynä.
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

Pluto sanoi
Ei siinä nyt niin säkeittäin menetä rahaa.. oman evo 3:n ohjauksen vaihdon hinnaksi tuli +100€ siis minulle rahaa sekä vaihdettu ohjaus. Varaosa-auto maksoi 300€ josta sai "kaikki" osat ja loput rojut myyntiin niin jäi itellekkin vähän. Nämä siis itse tehtynä.

No juu, ajattelin lähinnä valmiita pelejä. Toki on aina olemassa "tein itse, säästin" -vaihtoehto.
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

Juu, harrastusmielessä se varmaan menee, mutta kuuluisa sanonta "jos laskee itselleen tuntipalkkaa" pätee varmaan tässäkin, mikään 5h hommahan tuo ei ole vaikka tekisi sen ihan päin mäntyjäkin. Puhumattakaan siitä että sen tekee kunnolla.
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

Slider sanoi
Juu, harrastusmielessä se varmaan menee, mutta kuuluisa sanonta "jos laskee itselleen tuntipalkkaa" pätee varmaan tässäkin, mikään 5h hommahan tuo ei ole vaikka tekisi sen ihan päin mäntyjäkin. Puhumattakaan siitä että sen tekee kunnolla.

Lisättäköön vielä, että nelosesta eteenpäin ohjauksen osat ei suoraan käy perus Lancerista ja kolmosessakin täytyy hankkia ehtaa Evo tavaraa jos haluaa säilyttää nopean ohjauksen. Isot pojat ovat myös kertoneet, että automaatti-ilmastoinnin kanssa voi olla vähän jumppaa. Pexin projekti aika hyvin kertoo kuinka suuresta jutusta on kysymys jos se tehdään kunnolla. Mutta ei siinä, on sitä joskus paljon tyhmeempäänkin ihmiset aikaansa ja rahaansa käyttäneet :)
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

Aiheestahan on keskusteltu monessakin topicissa ja hommaa tuossa tosiaan riittää.
Sanoisin kuitenkin että tuo nokonzokin mainitsema automaatti-ilmari on yksi helpoimmista osa-alueista tuossa konversiossa. :)

Silti täytyy sanoa, että niin järisyttävän työläs ja pitkä tuollainen homma ei ole, etteikö hiukan taas houkuttaisi aloittaa tuosta kutosesta uusi konversio-projekti. Mutta jos nyt kuitenkin koittaisi (nokoa lainaten) käyttää ajan ja rahan johonkin vähemmän tyhmään. ;D
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

nokonzok sanoi
Lisättäköön vielä, että nelosesta eteenpäin ohjauksen osat ei suoraan käy perus Lancerista ja kolmosessakin täytyy hankkia ehtaa Evo tavaraa jos haluaa säilyttää nopean ohjauksen.

Siis yksi osa evo tavaraa eli raidetanko. Ja ei sitäkäänn jos teettää sisuskalut, niin saa vaikka viellä nopeamman.

nokonzok sanoi
Isot pojat ovat myös kertoneet, että automaatti-ilmastoinnin kanssa voi olla vähän jumppaa.

Totta, saa siinä yhden päivän menemään.
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

Pluto sanoi
Siis yksi osa evo tavaraa eli raidetanko. Ja ei sitäkäänn jos teettää sisuskalut, niin saa vaikka viellä nopeamman.

Totta, saa siinä yhden päivän menemään.

No mut ei sit mitään, pikku juttu! Taidanpa huomenna iltapuhteina kääntää tosta omasta, vaihtelu virkistää :)
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

nokonzok sanoi
No mut ei sit mitään, pikku juttu! Taidanpa huomenna iltapuhteina kääntää tosta omasta, vaihtelu virkistää :)

Mä voin tulla jeesaa, niin keritään vielä reaaliajassa kahville. ;D ;D
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

nokonzok sanoi
No mut ei sit mitään, pikku juttu! Taidanpa huomenna iltapuhteina kääntää tosta omasta, vaihtelu virkistää :)

Juu eihän se nyt ihan bolt on homma ole, mutta ei myöskään mikään amerikantemppu.
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

nokonzok sanoi
No mut ei sit mitään, pikku juttu! Taidanpa huomenna iltapuhteina kääntää tosta omasta, vaihtelu virkistää :)

No eikös liitokset vois tehdä pikaliittimellä että sais vaihtaa ratin paikkaa parkkiksella: Otakko sää tään ku mä meinasi vähä ottaa? ;D. Polkimet vois jäädä "apukuskille" ;D
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

Käykö evo 3 minkään muun mitsun jäähdytin? :D Vastakkee viisaammat kun tuo oma vuotaa :p
 
Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topiccia tarvitse

Eiköhän tehdä nyt selvyyden vuoksi niin että kysymykset laitetaan kuvaavien otsikoiden alle ja tällaiset tulevat megaketjut lopetetaan heti alkuunsa.

Lukitsen topicin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom