pikku Tuunausta..

paablo

Stigma
Liittynyt
25 Helmikuu 2006
Sijainti
Lahti
..Mietiskelin tässä vanteita katellessa että löytysköhän Sigmaan kromikaaria ..ja mikä ois kotikonstein fiksuin tapa tuunata jarrukengistä edustavat =) Joko suomesta saa kromispraytä? vetäis koko maskin kromiksi  ;D
 
Kromisprayta saa, mutta eipä sillä mitään oikeastaan tee kun purkin kyljessäkin lukee ettei kestä mekaanista hankausta.

Villiä huhuakin kuullut että eräs paikallinen "tuunaaja" oli vetänyt vanteensa kromispraylla ja harjapesun jälkeen kiiltävä pinta oli hävinnyt ja jättänyt jälkeensä mustat vanteet ;D
 
jaa-a.. mutta nyt kävikin mielessä toi etumaskin mustan säleikön maalaaminen,, taitaa olla muovia eli kunnon pohjakäsittelyllä vois tulla jonkinmoinen kesto.. ja sitte uutta maalia aina päälle ;)
 
paablo sanoi
jaa-a.. mutta nyt kävikin mielessä toi etumaskin mustan säleikön maalaaminen,, taitaa olla muovia eli kunnon pohjakäsittelyllä vois tulla jonkinmoinen kesto.. ja sitte uutta maalia aina päälle ;)

Ei sillä pohjakäsittelyllä ole oikeastaan väliä maalissa, joka lähtee kävelemään pintapuolelta. Mitään lakkaahan kromimaalin päälle ei laiteta.

Suosittelen tuota kromiteippiä kyllä pitkälti.
 
Toi kromiteippihän näyttää aika hyvälle, mistä sitä saa tilattua ja missä hinnoissa se pyörii?
 
n_kurki sanoi
Toi kromiteippihän näyttää aika hyvälle, mistä sitä saa tilattua ja missä hinnoissa se pyörii?

Ei se ole teippiä, vaan U:n muotoista listaa, jonka painoin niihin maskin rimoihin, pysyy kiinni ihan ilman liimaa tai teippiä.

Monesta paikasta kyselin, enkä löytänyt kuin sitä pinta-asennettavaa tarrakiinnitteistä listaa, kunnes Ylivieskan Vianorilta löysin tota listaa, sain 10 eurolla reilun 5 metrin verran. Eli ei ees kallista, kun vertaa noiden tuuninki-postimyyntifirmojen vähintään 15 egen metrihintaan...

Paablo: Tarkoitit varmaan jarrusatuloiden, etkä jarrukenkien tuunausta? Itse hioin ruosteet pois porakoneeseen laitettavalla "metallikarvalla", ja sitten vaan puhdistus ja normaali spray-maali päälle pariin kertaan, ja hyvin on pysynyt. Kuva:

http://www.kotinet.com/kari.kinnunen/sigma/kuva%20009.jpg

Sen turbotuksen voit unohtaa, ellei sinulla ole useita tuhansia euroja ylimääräistä rahaa. Jos nimittäin haluat saada autosi katsastettua turbolle, pitää ton ikäiseen olla kaikenmaailman kalliit päästö- ym. mittaukset ja todistukset VTT:ltä tai vastaavasta paikasta, eikä ne ole mitään halpoja... Vanhemman auton turbotus on taas paljon yksinkertaisempaa byrokratian osalta.
 
Kiitti Kamikaze, satuloitahan mie tarkotin ja tuol'viisiin täytyy sitten noi omatkin käsitellä, oli ihan tyylikästä jälkeä sulla.. ..tällä hetkellä on tosiaan sen verran ruosteiset satulat että uusilla vanteilla ne pistäis vaan enemmän silmään :p, ja turbot unohetaan sitte (ainahan sitä saa unelmoida), hyvä kun pystyy budjetoimaan ees alapallonivelet renkaitten lisäksi kesäksi..
 
Rocksta sanoi

Tuollainen Kamikazen mainitsema lista olisi kyllä parempaa, jos kerta valmiiksi on U:n muotoista. Maskin säleikköön kun olisi tarkoitus laittaa, eikä oikein tiedä kuinka hyvin tuollainen kromilista kestää taivuttelua, tarrakiinnityksestä puhumattakaan.
 
Kysy, jos Kamikaze pientä korvausta vastaan käy hakeen sitä sulle ja laittaa postiin. wink wink ;D
 
Voisi vaikka kysäistäkin. Tosin pitänee ensin poiketa naapuripaikkakunnan Vianorilla jos vaikka sattuisi löytymään.
 
Vs: pikku Tuunausta..

Enpä jaksa aloittaa uutta lankaa,vaikka tuo punainen teksti niin ylhäällä kehottaa ;D Elikkäs mistä tollaiseen Sigmaan saa madallusjousia taikka kokonaisia säädettäviä alustoja?? Hinta ja hyväksyntä asiat olis kans kiva saada tietoon :)
 
Vs: pikku Tuunausta..

King Springs nimiseltä firmalta vois säkällä löytyä jos toi Aussi Magna on täysin sama ku toi Suomen Sigma, mutta voipi olla Sigmaan matalat vieterit hakusessa :-\.
 
Takaisin
Ylös Bottom