Pikkuvikoja Galantissa 02

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Antenni jäi yläasentoon ja eikä tule alas. Autoa käynnistäessä antennin moottori koittaa työntää antennia ulos vaikka se on jo. Ei haittaa kyllä tuo vika mutta olishanse kiva korjata. Sitten vähän harmillisempi juttu, nimittäin viikko sitten katosivat autosta sisävalot edestä. Polttimot ja sulakkeet on vaihdettu, mutta ei auta. Ns. ovikytkin vai mikä lieneekään toimii sillä oven punainen valo sammuu ja syttyy kun siitä napista painelee mutta ei sisävalot. Osaisko joku auttaa ::)
 
Vs: Pikkuvikoja Galantissa 02

Siihen ekaan vikaan mulla on periaatteessa sama vika mutta antenni tulee kyllä alas normaalisti mutta ylös tultaessa niin sitten kun se on ylhäällä niin alkaa rutisemaa jonkin aikaa :seina. Otin siitä sähkö ohjauksen pois sieltä missä itse antenni on joten antenni sai mun puolesta jäädä ylös.

Tohon vikaan ei muu auta kun hommata uusi antenni.
 
Vs: Pikkuvikoja Galantissa 02

No joo mulla on kokemuksia kummastakin viasta. Antennista sulla on yläasentotunnistin rikki ja siihen korjauksena tulee koko antenni paketti moottoreineen ja kustantaa 297€.
Ovikytkimen korjausta kannattaa yrittää. Voi olla kuitenkin jonkinlainen kosketushäikkä. Kytkin irti ja ruiskuttaa CRC:tä kytkimen sisään siitä tapin raosta, kun ottaa sen kumitutin pois. Sitte kun muutaman kerran painelee tappia sisään ja ulos, niin johan alkaa ehkä vörkkimään. Sama operaatio kannattaa samalla tehdä kaikkiin kytkimiin, koska ne alkaa oikuttelemaan yksi kerrallaan. :peukku . Sitte tietysti voihan olla, että johto lähteny irti lampun kannasta kattoverhoilujen sisää, mutta siitä mulla ei ole kokemusta ;D
 
Vs: Pikkuvikoja Galantissa 02

Antennista en osaa sanua mitään, mutta valoista jotain juttuja käyty..
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=9849.msg61159#msg61159
vialliset katkaisijat vaikuttaa myös keskuslukituskseen
 
Vs: Pikkuvikoja Galantissa 02

Syttyykö ne sisävalot, jos koitat laittaa ne päälle siitä valossa olevasta katkaisijasta?

Ootko tarkistanu myös konehuoneen puolella olevat sulakkeet? Jossain autoissa kun virtapiirit menee silleen, et on tavallaan tuplasulakkeet.

Tuskin kysymyksessä on katkaisijavika, kun kerran ovessa oleva valo toimii kuten pitääkin.
 
Vs: Pikkuvikoja Galantissa 02

pexi sanoi
Syttyykö ne sisävalot, jos koitat laittaa ne päälle siitä valossa olevasta katkaisijasta?

Ootko tarkistanu myös konehuoneen puolella olevat sulakkeet?

Eivät syty ja olen tarkastanut sulakkeet myös konehuoneen puolelta
 
Vs: Pikkuvikoja Galantissa 02

oudolta kuulostaa.itellä pelannut sisävalot moitteetta polttimon vaihtoa lukuunottamatta..
 
Vs: Pikkuvikoja Galantissa 02

Tuo ei taida selvitä, muuten kuin ottamalla yleismittari käteen ja etsimällä johtosarjasta missä kohtaa virtapiiri katkeaa. Jatkuva sähkö tai maadoitus sieltä nyt puuttuu, koska valot ei syty edes valon omasta katkaisijasta.
 
Vs: Pikkuvikoja Galantissa 02

Kyllä se saattaa olla iha maavika siinä kytkimessä oven aukossa. Eli kumitutti irti ja ne 2 ruuvia siitä irti sitte ja katsot onko johdot kii.
CB-lancerissa oli samaa vikaa ja sai aina olla rasvaamassa sitä ja hiomassa liitinpinnat.
 
Vs: Pikkuvikoja Galantissa 02

Harri K sanoi
Kyllä se saattaa olla iha maavika siinä kytkimessä oven aukossa. Eli kumitutti irti ja ne 2 ruuvia siitä irti sitte ja katsot onko johdot kii.
CB-lancerissa oli samaa vikaa ja sai aina olla rasvaamassa sitä ja hiomassa liitinpinnat.

En nyt halua saivarrella, mutta miten ovikytkin mahtaa vaikuttaa, jos ei itse lampun katkaisijasta valo syty?
 
Takaisin
Ylös Bottom