Ps2 autoon

TemuJsc

Galant -97
Liittynyt
13 Helmikuu 2005
Sijainti
Ylivieska
Onko kukaan laittanut autoon ps2?!  :peukku siis toimimaan 12voltilla?!tarviiko regulaattoria väliin?! ::) vai käykö pleikkarin muuntaja piirilevy regulaattorina?! www.bmw.cryon.net oli ohjeet mis eikyl puhuttu mitään regulaattorista?
 
joo se sen oma regu riittää..

jossain täällä foorumilla oli juttua siit... muistakseni :-[

kokeile HAKUA :peukku
 
TemuJsc sanoi
Onko kukaan laittanut autoon ps2?! :peukku siis toimimaan 12voltilla?!tarviiko regulaattoria väliin?! ::) vai käykö pleikkarin muuntaja piirilevy regulaattorina?! www.bmw.cryon.net oli ohjeet mis eikyl puhuttu mitään regulaattorista?

Minähän tästä aiheesta joskus viime vuoden puolella topickin aloitin :) GTI-magazinessa oli yhdessä numerossa suht hyvät ohjeet. Voin vaikka skannata sen jos tarvii.
 
Joo sain jo tinattua siihen ne hyppy johot ja sit vedin + ja - johon ulos pleikkarist... mut se vain jäi mietityttään kun jostain kuulin juttua siit regulaattorista, niin sit aattelin et pitääkö tohon plussa johon välihin viel jokin regulaattorikin viel hommata?! vaik saako sen nyt sit vain nakata autoon paikalleen!? :D
 
Olikohan juuri gtin jutussa se, että pleikkarin virtajohdon väliin kannattaisi laittaa virtakytkin, jotta ps2den saa kytkettyä irti auton omasta virtajärjestelmästä strarttauksen ajaksi.

Itse ainakin laittaisin tuon killerin johtoihin kuin luottaisin pelkästään ps2den omaan regulaattoriin.
Mieluummin varautua kuin katua ja katsoa kuinka piirilakan käryt leijailee pleikkarin sisältä ekan startin jälkeen.. :seina
 
Kuulostaa kyllä melko härskiltä, että syötetään reguloidulle 12V:lle suunniteltua laitetta epämääräisellä 14-15 voltilla. Voihan se vallan hyvin toimia, vaan kuinka kauan...

Eipä pieni invertterikään hirveitä maksa. 40,-
 
joo mulla oli jo edellinen pleikkari sellasella 300wattisella invertterillä ja se sit hajos se pleikkari...  :seina onneksi sain sen takuuseen...invertterikään ei kyl toiminut kunnolla kun latausjännite oli kokoajan melkein15 voltissa ja toi invertteri ei lähe käyntiin liian suuren jännitteen takia...  :mad: onko kellään tietoo mis gti-lehessä se homma oli tos pleikkarist?!tai vaik linkkejä johonkin mis tota selvitetään.... en oo viel kerennyt kokeileen sitä autoon kun vähän on viel epävarma.... ???
 
TemuJsc sanoi
joo mulla oli jo edellinen pleikkari sellasella 300wattisella invertterillä ja se sit hajos se pleikkari... :seina onneksi sain sen takuuseen...invertterikään ei kyl toiminut kunnolla kun latausjännite oli kokoajan melkein15 voltissa ja toi invertteri ei lähe käyntiin liian suuren jännitteen takia... :mad: onko kellään tietoo mis gti-lehessä se homma oli tos pleikkarist?!tai vaik linkkejä johonkin mis tota selvitetään.... en oo viel kerennyt kokeileen sitä autoon kun vähän on viel epävarma.... ???

Se juttu oli gti-magazinessa numerossa 4/2003. Mä saan sen skannattua huomen heti aamulla ni voin laittaa sen sulle vaikka mailiin.
 
No pitää sit huomen kokeilla tota killeriä noihin johtoihin...ja tietenkin sitä mailii odotetaan,jos osais tehä sen niiden mukaan  ;D
Saa nähä mitä siit tulee...... :p
 
Nyt kävi sillee etten saanukka viä skannattua sitä gti lehden juttua. Skanneris oli ollu jotai häikkää ja nyt se kimahti lopullisesti :seina kyl noi kalliit värkit on sitte herkkiä :)
 
Jasse sanoi
no voe perskules... :(

Näin juuri itsekin kommentoin :) taisi siihen pari kovempaakin sanaa tulla väliin. Tiedä sitten mikä sille tuli. Jotain virheilmotusta pukkaa puolessa välissä skannausta ja jää siihen. No ei auta kun laittaa se menemään huoltoon.

Voi olla että käyn tässä yhen toisenkin kaverin tykönä viel tällä viikolla ni voin skannata siellä sen sitten. Jos vaan kerkiän.
 
juu mulle ei ainakaan tarvi sita enään sit lähettää...löysin kaverilta sen gti-lehen mis se oli niin sain siit vähän ohjeita....  :p huomen pääsee kokeileen sitä sit et miten käy...  ::)
 
Pistän kopion sitä halunneille gtin netti artikkelin ko. jutusta, niin ei tarvi tscannailla..

lisäys: Pistin Temu sullekkin, vaikka sitä et enään halunnutkaan..
 
Aih niinpä siellä gti-lehden sivuilla on tuostakin artikkeli. En taas muistanu tuota vaihtoehtoo ollenka.

Sama pää kesät talvet ni ei voi millää ;D
 
Molmis sanoi
12V modi rulaa taas vai :D mulla ollu tuo jonnin aikaa :D

niin onko sulla autos tuollain 12voltilla pleikkari?!
jos niin...niin mitä mieltä oot ite siit?kummin kannattaa laittaa..invertterillä vaikko modata 12volttiin se?! ??? onko tullut ikään tartattua vahingos autoo kun se pleikkari on ollut päällä?..
 
modata 12V mutta mmuistakaa nyt hyvät hyttyset laitaa siihe 12V regulaattori ni ei pasahda auton sähköistä kun lataus jännite norm.13.8-14.4V 8)
 
niin ja mun autossa on sähköt kaikista laitteista automaattisesti pois starttauksen aikana kuten kaikissa mitsun vakio- ja yleensä oikein asennetuissa laitteissa... 8)
 
eikö siihen riitä se pleikkarin oma regulaattori?!
mist hommasit sellasen regulaattorin siihen sun omaas...selailin nettii enkä löytänyt mistään sopivaa regua...mistä muuten otit sille sen + virran... jos sen suoraan akusta ottaa niin eihän se silloin sammu auton tartatessa?!ajattelin laittaa siihen sen killeri kytkimen et sen sais aina pois päältä kun tarttaa,mut toiv ei jää joskus vahigos päälle... ::)
 
hassua sinänsä, mun tietojen mukaan 12 volttia ei voida reguloida 12-14v jännitteellä, 220v linja ja yli  16v autojännitekkin, eli käytännössä kai 24v..

mut tässä uskossa olen ollut  :peukku
 
1 komponentti piisaa regulaattori 7812 ja vakavoi kaiken yli 12 12 volttiin ...30v asti. komponentin saa bebekiltä esim..
 
Takaisin
Ylös Bottom