Putki + pakosarja /lancer gti

IsmoTheKotka

New Member
Liittynyt
21 Heinäkuu 2003
Sijainti
Vantaa
Olikos joku teettänyt peltipakosarjaa tohon lanceriin? Olikos kannattava hankinta?

Pitänee uus putki väännellä niin josko samalla pakosarjaa parantelis, mikäli siitä jotain iloa on. Olikos tohon malliin valmiita putkistoja kuinka hyvin tarjolla? Tuskin on, mutta kyselen silti 8)
 
Koko putkistoa ei kannata vaihtaa jos ei ole pakottavaa syytä. Vakio 2" on sopivan kokoinen jos et turbota tms. Takapönttö on eniten ahdistava, katin poistostakaan ei taida hyötyä olla (testattu). Pakosarjasta ei ole tietoa.
 
Peltipakosarja jonkin vuoden Colttiin oli joskus tarjolla Moposportilla. Käynee Lanceriinkin. Vuosimalli 88-> (?).

Saatavuudesta ei enää tietoa.
 
Onks joku kasannu putkiston tämmösee lancerii valmiista palikoista. Vois kertoa mulleki, että minkälaisia mutkia ja suoria pätkiä siihen tarvi.
Ni ei tarvis ite mennä vanha putki kainalossa varaosaliikkeesee rakentaa palapeliä. :)
 
entäpäs osaako kukaan neuvoa et millasia pönttöjä kannattas hommata esim motonetista ku ite rakennan putken. 2.5tuumanen putkisto gti:hin siten ettei oo kauheen kovat äänet et tarttis olla muutama pönttö välissä plus katti sitte katsastusmiehelle.. osaako joku neuvoa halpoja osia esim motonetista? eiks muutkin käy ku vaan lancerin pöntöt ku kuitenkaan varmaan ole eroja ku kiinnityksissö vaan..
 
pers. kattelin tossa just topikkeja.. mahtaskohan olla 2tuumanen pare vaihtoehto ku 2.5tuumanen kun ei ole mitään ahtimia.. vapaasti hengittävä sen olla pitää :D et eiks niihin periaatteessa ole parempi 2tuumanen putki..
 
Itte kans ku joskus muinoin ku kattelin putkistoo omaan autoon ni 2 tuumanen on parempi vaihtoehto GTi:hin, 2,5" on vähän turhan "väljä"
 
Mitä pienempi putkisto, sen huonompi, mun mielestä. Isompi putkisto niin pääsee varmasti hengittämään tarpeeksi vapaasti.

Vastapaine koskee kaksitahtikoneita, joissa ilma työntyy takaisin pyttyyn puristusvaiheessa.
 
miikka sanoi
Mitä pienempi putkisto, sen huonompi, mun mielestä. Isompi putkisto niin pääsee varmasti hengittämään tarpeeksi vapaasti.

Vastapaine koskee kaksitahtikoneita, joissa ilma työntyy takaisin pyttyyn puristusvaiheessa.

myös 4-tahtista... liian iso putki esim. 3" jossain 1.6sessa niin se ahistaa enemmän kuin 1,5" putki samassa kipossa johtuen siitä että liian iso putki tappaa virtaukset...
ja vapari koneessa juuri oikeanlaisilla virtauksilla saadaa aikaan se teho..

esim. 2,5" putki on hyvä piristetyssä 2.0 koneessa hengittaa juuri sopivasti
 
JKorpela sanoi
miikka sanoi
Mitä pienempi putkisto, sen huonompi, mun mielestä. Isompi putkisto niin pääsee varmasti hengittämään tarpeeksi vapaasti.

Vastapaine koskee kaksitahtikoneita, joissa ilma työntyy takaisin pyttyyn puristusvaiheessa.

myös 4-tahtista... liian iso putki esim. 3" jossain 1.6sessa niin se ahistaa enemmän kuin 1,5" putki samassa kipossa johtuen siitä että liian iso putki tappaa virtaukset...
ja vapari koneessa juuri oikeanlaisilla virtauksilla saadaa aikaan se teho..

esim. 2,5" putki on hyvä piristetyssä 2.0 koneessa hengittaa juuri sopivasti

No joo, virtaukset ja vastapaine on eri asioita... ;D
 
Febiz sanoi
Onks joku kasannu putkiston tämmösee lancerii valmiista palikoista. Vois kertoa mulleki, että minkälaisia mutkia ja suoria pätkiä siihen tarvi.
Ni ei tarvis ite mennä vanha putki kainalossa varaosaliikkeesee rakentaa palapeliä. :)

Onhan joku tämmösen tehny??
Ite aattelin tehä 2 tuumasen.
 
ite vaihan vaan pöntöt vapaasti virtaaviks ja sitte katti pois ja putki tilalle.. et vanhaan putkeen vaan uuet pöntöt.
 
Miks poistat katin? Siitä ei o mitään hyötyä, joudut vaan ropeltamaan joka vuosi sen kanssa. Ja jos ei putkea koskaan vaihdettu, kannattaa varautua siihen että se muistuttaa nokkahuilua.  ;)

Jos tehokkaaseen 1.6:een riittää 2", niin varmasti mopoon 1.8:iin. 2.0 150hv Vectrassa oli kuuleman mukaan 2,5" putki laskenu tehoja.  ;D

miikka sanoi
JKorpela sanoi
miikka sanoi
Mitä pienempi putkisto, sen huonompi, mun mielestä. Isompi putkisto niin pääsee varmasti hengittämään tarpeeksi vapaasti.

Vastapaine koskee kaksitahtikoneita, joissa ilma työntyy takaisin pyttyyn puristusvaiheessa.

myös 4-tahtista... liian iso putki esim. 3" jossain 1.6sessa niin se ahistaa enemmän kuin 1,5" putki samassa kipossa johtuen siitä että liian iso putki tappaa virtaukset...
ja vapari koneessa juuri oikeanlaisilla virtauksilla saadaa aikaan se teho..

esim. 2,5" putki on hyvä piristetyssä 2.0 koneessa hengittaa juuri sopivasti

No joo, virtaukset ja vastapaine on eri asioita...  ;D

Ei sinne silti kannata horoputkea laittaa. ;D
 
kyl kaikki menee uusiks. kaerilla on 2.5putkea ni siitä tehhän tohon 1.8 gtimopoon.. saa nähä mitä siit tulee ny mut kokeillaan..
 
2" - 2 1/4" riittää alle 200hv vapaastihengittävään aivan hyvin.

Liian iso putki aiheuttaa turhaa pyörteilyä kun virtaus irtoaa putken seinämiltä, virtauksen nopeus laskee ja lopputulos huononee. Kaasun ja nesteen virtaus putkistossa ei ole niin yksinkertainen homma miltä se äkistään vaikuttaa.
Kokeilkaa imeä virvoketta tuopista puutarhaletkulla tai 110mm viemäriputkella -kummalla onnistuu paremmin?

Jos ei teoria uppoa, niin käykääpä tutkimassa vaikkapa Sport 2000 autoja, varmasti 200hv ja varmasti käytetään sellaisia kierroslukuja, joita siviiliauto ei edes kierrä. Silti putki on melko maltillisen kokoista. Ja varmaan on pojat testannu niitä....

Samoin putken pituus ei ole vapaastihengittävässä yhden tekevää, ja nimenomaan niin, että lyhyempi ei ole parempi. Ja tietysti pitää muistaa, että pitkään putkeen on helpompi tehdä kunnolliset äänenvaimentimet. Tietysti jos haluaa, että auto kuulostaa samanlaiselta teinipöristimeltä kuin erään saksalaismerkin lähes kaikki edustajat nykyään, niin pöntöt pois vaan. ;D
 
Se Peltipakosarja. sen saa moposportista ja hinta oli päälle parisataa juuri kävin kysymässä omaani..
 
Takaisin
Ylös Bottom