Voisi kerätä kokemuksia eri renkaista ratakäytössä yhteen, sillä valinta ei todellakaan ole helppoa varsinkin jos pitää tasapainoilla katukelpoisuuden, suorituskyvyn, kestävyyden ja ostohinnan välillä.
Hankook R-S2
Rengaskoko: 215/40-17 87Y XL (pintaa uutena noin 6.6 mm eli vähemmän kuin katurenkaissa normaalisti)
Vanne: 17x7"
Auto: Evo 4 GSR vakioalustalla
Ajettu: kolme ratapäivää joista kaksi pääosin märällä radalla, yksi täysin kuivalla, yhteensä 4 tankillista bensaa ja noin 450 km radalla. Lisäksi noin 4000 km katuajoa
Kuluminen: kohtuu vähäistä, kuluu tasaisesti eikä ole tullut pintavaurioita. Pysynyt tasapainossa.
Arvio:
Kuivalla helppo ja looginen ajettava, ei ole yllättänyt missään tilanteessa eikä irtoa äkkinäisesti luistoon. Vinkuu aika paljon eli pidon raja helppo löytää. Ajettavuus voisi olla tukevampi ja ohjaustuntuma tarkempi. Pitotaso on katurenkaaksi hyvä, mutta ei mitään jakoa Toyo R888 semislicksin rinnalla.
Sateella riippuen asvaltista ajettavuus vaihtelee helposta hankalahkoon. Alastarossa perä pyrki irtoamaan helposti luistoon joka tuntui jatkuvan aika kauan. Renkaat olivat tällöin uudet mikä saattaa vaikuttaa asiaan. Myös pitotaso tuntuu vaihtelevan paljon asvaltin mukaan. Ei saderenkaana parhaasta päästä mutta kuitenkin käyttökelpoinen.
Renkaita ei ole vielä kierrätetty akseleiden välillä. Kuva on otettu eniten rasittuvasta eturenkaasta kolmantena ratapäivänä viimeisen ajosetin jälkeen. Olosuhteet olivat päivän aikana kuivat. Renkaaseen rullautunut irtokumi lähti pois muutaman sadan kilometrin maantieajon jälkeen.
Hankook R-S2
Rengaskoko: 215/40-17 87Y XL (pintaa uutena noin 6.6 mm eli vähemmän kuin katurenkaissa normaalisti)
Vanne: 17x7"
Auto: Evo 4 GSR vakioalustalla
Ajettu: kolme ratapäivää joista kaksi pääosin märällä radalla, yksi täysin kuivalla, yhteensä 4 tankillista bensaa ja noin 450 km radalla. Lisäksi noin 4000 km katuajoa
Kuluminen: kohtuu vähäistä, kuluu tasaisesti eikä ole tullut pintavaurioita. Pysynyt tasapainossa.
Arvio:
Kuivalla helppo ja looginen ajettava, ei ole yllättänyt missään tilanteessa eikä irtoa äkkinäisesti luistoon. Vinkuu aika paljon eli pidon raja helppo löytää. Ajettavuus voisi olla tukevampi ja ohjaustuntuma tarkempi. Pitotaso on katurenkaaksi hyvä, mutta ei mitään jakoa Toyo R888 semislicksin rinnalla.
Sateella riippuen asvaltista ajettavuus vaihtelee helposta hankalahkoon. Alastarossa perä pyrki irtoamaan helposti luistoon joka tuntui jatkuvan aika kauan. Renkaat olivat tällöin uudet mikä saattaa vaikuttaa asiaan. Myös pitotaso tuntuu vaihtelevan paljon asvaltin mukaan. Ei saderenkaana parhaasta päästä mutta kuitenkin käyttökelpoinen.
Renkaita ei ole vielä kierrätetty akseleiden välillä. Kuva on otettu eniten rasittuvasta eturenkaasta kolmantena ratapäivänä viimeisen ajosetin jälkeen. Olosuhteet olivat päivän aikana kuivat. Renkaaseen rullautunut irtokumi lähti pois muutaman sadan kilometrin maantieajon jälkeen.