Rally Art -puskureitten modernisointi

Spezzi

Dieselvoimaa
Liittynyt
23 Huhtikuu 2003
Sijainti
Uusimaa
Nonnih, näin kävi: tuli sitte hankittua varaosaluovuttajaksi Rally Art -puskurein varustettu Galant GLS -87. :D

Tuossa pällisteltiin kavereitten kanssa niitä puskureita ja yhtä mieltä oltiin siitä, että jotain niille tarttis tehdä ennen asentamista (tulossa siis E14-Galantiin, -87 TD). Puskurit ovat varsin umpinaisen, raskaan ja "kantikkaan" oloiset. Ehkä etupuskurista alhaalta ritilät veke ja siihen tilalle mustaa verkkoa? Vilkkujen väliin mustaa verkkoa? Välijäähyn eteen jotain isompaa koloa? Takapuskuriin symmetrisesti vasemmalle putken lähtöä varten kolo (sais vaan tehtyä sen 2-lähtöisen putken joskus) ja näitten välistä pala pois ja verkkoa tilalle? Vai pitäisikö ajatella puskureitten olevan aikakautensa edustajia ja jättää ne sellaisekseen?

Mitäs raati, kokeneemmat mitsuilijat, sanotte?
 
Nonnih, näin kävi: tuli sitte hankittua varaosaluovuttajaksi Rally Art -puskurein varustettu Galant GLS -87. :D

Tuossa pällisteltiin kavereitten kanssa niitä puskureita ja yhtä mieltä oltiin siitä, että jotain niille tarttis tehdä ennen asentamista (tulossa siis E14-Galantiin, -87 TD). Puskurit ovat varsin umpinaisen, raskaan ja "kantikkaan" oloiset. Ehkä etupuskurista alhaalta ritilät veke ja siihen tilalle mustaa verkkoa? Vilkkujen väliin mustaa verkkoa? Välijäähyn eteen jotain isompaa koloa? Takapuskuriin symmetrisesti vasemmalle putken lähtöä varten kolo (sais vaan tehtyä sen 2-lähtöisen putken joskus) ja näitten välistä pala pois ja verkkoa tilalle? Vai pitäisikö ajatella puskureitten olevan aikakautensa edustajia ja jättää ne sellaisekseen?

Mitäs raati, kokeneemmat mitsuilijat, sanotte?

Moi, raadista täs nyt niin tiedä mut "raiskaa" ihan omien
mieltymystes mukaan koska autos ei muutenkaan enää
ihan edusta "aikakautensa" tyyninkiä :). Ja HUOM! tämä
lätinä on vaan mun mielipide ja henkilökohtaisesti dig-
gaan sun autos ulkoasua :). Keep up the good work.
t:Arska
 
Tattis Arska! :) Täähän se ongelma just tässä tunaroinnissa on - miten sovittaa 80-luvun auto ja 2000-luvun mieltymykset samaan pakettiin... ;D

Teen vissiin sillee, että kaivan puskurit donatorista tänäillalla irti ja pistän ne kaikessa rauhassa nurkkaan odottelemaan. Täytyy sitte vaan jossain vaiheessa nykäistä väri päälle ja sovittaa niitä autoon, sitten on helpompi hahmottaa, mistä kohdasta lähtee leikkelemään.

Ilmeisesti nämä Rally Art -puskurit eivät kuitenkaan ole NIIIIN harvinaisia, että olisivat mitään alkuperäisinä säilytettäviä keräilykappaleita...?

Koetan järjestää kuvia julkisesti nähtäväksi ASAP.
 
Itse asiassa ne tuntuvat olevan TODELLA harvinaisia. Täälläkin niitä kyselty jo monesti, että löytyykö mistään ja taidat olla ainoa joka on sellaiset onnistunut hankkimaan.

Livenä olen omani lisäksi nähnyt ainoastaan yhden missä on, eikä googlettamalla löydy edes kuvia sitten millään.
 
Ennen Mitsu-kerhoon liittymistäni en ollut kuullutkaan koko puskureista, saati sitten nähnyt... eräs kaveri viime kesänä kertoi nähneensä jossain "Galantin, jossa oli iso etupuskuri", ja minä luulin kaverin juttelevan puutaheinää.

Nämä puskurit (niissä tuli auto mukana) oli suomi24-palstalla myytävänä, ja tiedon autosta sain Mitsu-kerhon kautta (KIITOS!!!! :)). Jännä homma, ettei kukaan muu ollut reagoinut; auton myyjä kertoi, ettei kukaan ollut kiinnostunut autosta!!!

Täytynee varmaan vaan nyt ihan rauhassa tänään purkaa ne donatorista irti ja sitten lähteä hieromaan niitä vähitellen, hätäilemättä. Jos ne vaikka maalaamisen jälkeen näyttäisivät hyvältä ihan leikkelemättä...
 
Keskusteluun liittyen voisin todeta myös,että toi Rally Artin-korisarja on TODELLA harvinainen!
Metsästin niitä joskus vajaa 2-vuotta,sitte sain ne ostettuu yhen 2L GLS aut. gallun mukana. Siinä oli puskurit, levikkeet ja takaspoikka ,kaikki oli ehjinä IHME ??? Noita levikkeitä ja takaspoikkaa en ole kyllä nähnyt yhdessäkään autossa kiinni, joten voipi olla harvinaisia?!
Oma E15 turbo versio on kyllä täysin vaiheessa mihin tämä korisarja pitäisi tulla kiinni,mutta olen kyllä myös miettinyt puskureiden modernisointia.

Spezzi: Tosiaan hienonmaksi puskurit saa mielestäni jos niitä leikkelee ja "tunaa" ;).Mutta kuitenkin alkuperäinen on aina alkuperäinen ja "arvo säilyy" jos sitä niissä onkaan??? Ittelläni olevat puskurit on niin hyvässä kunnossa,että jätän ne kyllä ihan "orkkis" kuosiin.
 
Jep,jep
Totta, varmasti ovat aikas harvinaisia. Uskoisin, että ks.
puskimilla ei ole varmaan montaa kala-anttia myyty tai
sit ne autot mis semmoset on ollu ni on maatuneet jo
pois kuleksimasta.
Sit on ollut myös ns. jenkkipuskurilla varustettuja autoja
missä tää puskuri tekee siinä yläosassaan semmoisen
kapenevan eteenpäin työntyvän ulokkeen(3-4cm) ja ala-
osa on poikkeava ilman spoileria ja etuvilkut on n.3cm.
kapeammat kuin normipuskurissa( itsellä roikkuu kou-
kuissa edm. katoksen ylisillä) harmi ettei ole kuvaa siitä
näin vähä paha kuvaella. Ns. jenkkipuskureilla varuste-
tuissa oli myös etukulmaparkeissa kapea oranssiosa ta-
kareunassa. Nää on niinku vielä harvinaisemmat mitä
en ole nähnyt tän mun ks. yksilön lisäksi kuin 2. muuta.
Et tämmöstä.
t:Arska :)
ps. itse en lähtis V.Taavilan autoa taas vastaavasti ulkoi-
sesti muuttamaan koska siinä ulkoasu vastaa kyllä aika-
kautensa tuotantoa mikä on myös asiallisen näköinen.
Meikä diggaa myös sitä :)
 
M.Ojala: millanen se takaspoikka on? Onko se ihan RalliArt vai orkkis 3-osainen.
 
Tais mennä vähän offtopiciksi mutta  ;D

ps. itse en lähtis V.Taavilan autoa taas vastaavasti ulkoi-
sesti muuttamaan koska siinä ulkoasu vastaa kyllä aika-
kautensa tuotantoa mikä on myös asiallisen näköinen.
Meikä diggaa myös sitä :)

Jep jep :) Aika nykyisen kaltaisena se tulee pysymäänkin. -87 mallin takavalot vasta laitoin ja EXE listat odottaa kiinnitystä. Sit saa muutokset riittää ja meikäläinen keskittyy sen yleiseen kunnossa pitoon.
 
M.Ojala: millanen se takaspoikka on? Onko se ihan RalliArt vai orkkis 3-osainen.

Tere V.Taavila

Se on noin 15cm korkea,kiinnitys 4 kohdasta ja tulee hieman takaluukun yli reunoilta!Tähän autoon se spoikka on tehty,mutta ei ole ihan 100% varmuutta et se on RalliArt spoikka. Voin yrittää kikkaa pari kuvaa siitä tänne :)
 
Tattis kommenteista, Ojala, E15 ja Taavila!

Rally Artit on nyt kaivettu irti (ei niissä ollu kyllä paljoa kaivamista: piti vaan leikata kaikki nippusiteet poikki ja kiertää muutama kipsilevyruuvi irti, niin sitten tipahtivat ;)). Kyllä tää varmaan tunaroinnin puolelle näissä heilahtaa. Taakse varmaan tulee väännettyä symmetrisesti toinen putken lähtö ja väliin vähä verkkoa, eteen vois sopia musta verkko kilven ja sumareitten paikalle, kilpi erilliseen telineeseen ihan alas (kuten nykyisessä homemade-härpättimessäkin on).

Mutta kyllä hommassa vielä sen verran aikaa menee, että täytyy vaan nöyrtyä ja vaihtaa repsottava vasen takimmainen kylkilista ja korjata nykyisen takapuskurin vasemman päädyn kiinnitys... ::)

Tämän illan tavoitteena olis saada vielä takaovien paneelit takas paikoilleen. Hattuhylly tulikin jo päivitettyä materiaalien, hifien ja äänieristyksen osalta.
 
Takaisin
Ylös Bottom