Ravistusta

0200410

-98 Galant V624
Liittynyt
2 Syyskuu 2003
Sijainti
Imatra
Auto on -90 Lancer. Se alkoi vähitellen kovassa kiihdytyksessä tärisemään, lisääntynyt kuukauden aikana todella häiritsevästi. Auto tärisee jo melkein tasasellakin ajettaessa. Eli kiihdyttäessä tai esim ylämäessä. (konetta kuomitettaessa) Ei kuulu ylimääräisiä ääniäkään.

Paljon olen kyselly missä ois vika, mut paikannus ei oo viellä onnistunut.
Auton vetarit otin irti ja tsekkasin murrokset, ei löytyny mitään. Uudet kumit ja rasvat tuli.
Etummaisenkoneen kiinnikkeen uusin.
Kaikki mahdolliset pultit tiukattu.
Ei ole vaan tutina hävinnyt...

Onko kenellä muulla ollut samanlaisia oireita?
MISSÄ VIKA? ???
 
itellä ravistaa hemmetisti kiihdytettäessä ja yli 90km/h vauhdissa, ja katsastuksessa selvis et oikea pallonivel ja ulompi raidetangon pää vaihdettava :(
 
Tarkista sisemmät vetonievelet. Klappi siellä aiheuttaa ravistusta pienessäkin kiihdytyksessä.
 
Tosiaan käytin vetarit pois ja katoin sisemmät laakerit myös, mut niis ei tuntunu/ näkyny mitää vikaa. Jotku kerto et putsaamalla ja rasvaamalla ne huomais oisko niis vikaa eli rempan jälkee ravistas vähemmän.
Ei toiminu.
Tuota alapalloihin uusin samalla kumit ja katoin niitä ni ne oli tosi napakat, ei minkää näköstä väljää putsattuna.
Hammastangosta kuuluu kolinaa ja uus on mulla hyllyssä, mut en oo viel vaihtanu joten raidetangon nivelistä ei niin tietoa..

Pojat ois tykänny ko vähän yritettii vikaa paikantaa visuaalisesti..
Otettiin konepelti pois ja siin sit istuskeltii vuoronperää konehuoneessa ko joku ajo. Jarrua ko vähän pitää ni saa sen värinän esiin eli vähän kuomitettuu. Se on nykyää terävimmillään 2-3 tonnin kiekoilla.
Nii siin ko ajeltii ni se kone aika levottomasti liikku.. Eteen ja taakse kone heilu/tutis. (vetarit paikoillaan)
Huom. etummaisen koneenkiinnikkeen jo vaihdoin.

???
 
Takaisin
Ylös Bottom