Ruostesuojaus evoon

Vs: Ruostesuojaus evoon

ast sanoi
Missä muualla olette käyttäneet Evoja kuin Jusslassa Ruosteenesto.eu:ssa? Jonoa on nimittäin 5 viikkoa tällä hetkellä ja vähän nopeamminkin olisi kiva saada auto käsittelyyn... Ärsyttää seisottaa vielä kuukausi tallissa odottamassa tuota.

Olarissa on samaa ketjua, viimetalvena sinne sai ainakin heti auton sisään.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Itse käytin Vantaan Ruoste-estossa, 400e taisi maksaa ja itse kehui että tosi hyvä tuli. Massaa ainakin valu toista viikkoa koteloista, joten ei liene aineissa säästelty.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

MakeM sanoi
Massaa ainakin valu toista viikkoa koteloista, joten ei liene aineissa säästelty.

Niitä voi tulla vielä monen kk päästäkin, se ei oikeastaan kerro itse suojauksen tasosta mitään...
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Peke sanoi
Niitä voi tulla vielä monen kk päästäkin, se ei oikeastaan kerro itse suojauksen tasosta mitään...

Totta nimittäin mulle sanottiin, että sitä voi valua päivän kaks homman jälkeen.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Peke sanoi
Niitä voi tulla vielä monen kk päästäkin, se ei oikeastaan kerro itse suojauksen tasosta mitään...

Ei toki. Noin päällisin puolin tarkasteltuna ihan hyvää jälkeä kyllä.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Elikäs kummoinen ruostesuojaus olisi hyvä tehdä tuohon evo 5?
Riittääkö että esim. massautan alustan, ja sieltä kotelot.
Ja paikkojakin saa kertoilla tästä Pirkanmaan lähistöltä, jos on jotain mitä voi suositella hinta ja laatusuhteeltaan!
Tuolla käytiin entisen seattini: http://www.autontakuusuojaus.fi/
Tuolla porukka tuntuu myös osaavan hommansa!
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

nikob sanoi
Elikäs kummoinen ruostesuojaus olisi hyvä tehdä tuohon evo 5?
Riittääkö että esim. massautan alustan, ja sieltä kotelot.

Ihan niin täydellinen käsittely kun saa, eli myös ovet, sisälokasuojat pois, kontin kotelot, luukkujen kotelot yms. Turha säästellä.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Evo kävi Mäntsälän Ruosteenestossa (www.ruosteenesto.eu). En ole vielä tarkemmin tutkinut jälkeä, 580 euroa kustansi.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

ast sanoi
Evo kävi Mäntsälän Ruosteenestossa (www.ruosteenesto.eu). En ole vielä tarkemmin tutkinut jälkeä, 580 euroa kustansi.
Mitäs tuo hinta sisälsi? Varmaan pelkän alustan käsittelyn!
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

nikob sanoi
Mitäs tuo hinta sisälsi? Varmaan pelkän alustan käsittelyn!

Eiköhän se ole ihan tuo SFS-täyskäsittely jonka tarjoavat, sen listahinta näyttäs olevan 620e, ja aina nuo vähän antaa alennusta. :peukku
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Jep, Finikor täyskäsittely kyseessä ja jonkun verran ruosteenpoistoa ennen käsittelyä. Meni normi-Lancerin hinnalla joka on 580 euroa.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

ast sanoi
Jep, Finikor täyskäsittely kyseessä ja jonkun verran ruosteenpoistoa ennen käsittelyä. Meni normi-Lancerin hinnalla joka on 580 euroa.
Täyskäsittely 560e! No ei paha. Täällä kun olen jostain kysellyt niin ottaa täys käsittelystä n. 900e
Tietty pelkän alustan saa 500-600e.

Noniin soitin tuossa äsken tuonne:http://www.autontakuusuojaus.fi/
Ja 780e olisi täys käsittely tuolla tuohon, missä koko auto käydään läpi.
Tuo varmaan houkuttelisi kuin olisi lyhyt matka kotoa tuonne. Ja kumminkin hyvät kokemukset edellisen auton kanssa tuolta!
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

ast sanoi
Jep, Finikor täyskäsittely kyseessä ja jonkun verran ruosteenpoistoa ennen käsittelyä. Meni normi-Lancerin hinnalla joka on 580 euroa.
Itse tänään hivenen konttailin maassa ja vilkuilin pohjaan, niin kyllä tuossakin joudutaan ruostetta pois ottaan!
On sitä jo sinne pohjan pintaan kertynyt ::) No ensi viikolla käymään tuolla paikassa ja kattoo mitä sanoo, ja varailla aikaa.
Kyllähän tuo pohja varmaan puhallettava on!
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

nikob sanoi
Itse tänään hivenen konttailin maassa ja vilkuilin pohjaan, niin kyllä tuossakin joudutaan ruostetta pois ottaan!
On sitä jo sinne pohjan pintaan kertynyt ::) No ensi viikolla käymään tuolla paikassa ja kattoo mitä sanoo, ja varailla aikaa.
Kyllähän tuo pohja varmaan puhallettava on!


1. Opetus. Katso se auton pohja kun ostat autoa, ihan oikeesti. :peukku Allekirjoittanut könyää sinne heti ekana.

:eek:fftopic
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Niin mä kurkkasinkin, mut ei tuo pieni pinta ruoste ostoa estänyt ;D
Ja kyllä toi saadaan nätiks vie pohjasta :)
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Kylläpä vanhemmissa evoissa tahtoo yleensä ainakin varapyörän kotelon pohjassa ruostetta hieman olemaan.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Peruspaikat CN9A ja CP9A korissa näyttäisivät olevan juurikin takana varapyöräkotelo ja takakontin pohjan palkit sekä edessä palkki jäähdyttimen alla. Noissa nähnyt eniten sanomista eri autoissa.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Okei hyvä tietää sitten! Sitten hivenen löytyy pientä ruoste pilkkua omasta kun oven avaa niin siinä sisäpuolella. Ovissa siis!
Ja paljon pinttynyttä likaa niissä myös. Mutta tosiaan olis tarkoitus viedä tuttavalle nuo hommat hoidettavaksi saa putsata myrkyillä, ja pistää siistiksi nuo kohdat! Itsekin tekisin nuo hommat, mut sais olla kesä kun ei lämmintä tallia!
Päältä päinhän toi mun evo on pirun siisti, silmä lepää anakin oma! :D
Mutta evoa olisi tarkoitus laittaa siistimpään kuntoon, ja ruosteet pois. Kyllähän tohon milellään panostaa kun on mieleinen auto :D
 
Vs: Ruostesuojaus evoon


Noniin nyt on saatu asioita hoidettua! Noi ovien sisäpuolet siistitään torstaina! Tuttava tekee kun osaa noita tehdä!
Sitten autolle saatiin vajaan kolmen viikon päähän ruostesuojaus aika tuolta:http://www.senotec.fi/
Ja tullaan tekemään ihan täys käsittely, kaikki mahollinen! Varmaan joudutaan jonkin verran hiekka puhaltaan että saadaan nuo pinnassa olevat pois! Noilla ollut näköjään käsittelyssä yksi evo kymppikin :http://www.senotec.fi/Mitsulancerevo10.html
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Nostetaanpas vanha topic ylös. Pitää antaa vähän palautetta mitä nähnyt tuon ruosteenesto.eu:n tekemiä autoja, ainakin omasta joka on tehty espoossa. Pitänyt jo pitkään kirjoittaa tämä mutta nyt saan aikaseks.

Auto tosiaan (tuo sininen gdi) tuli talvella08-09 joten ei mulla ollut mahista suojata sitä ite. Noh jos lähdetään siitä että jätkät tekee työn 2 päivässä niin siinä ei hirveesti kuivumisaikoja ole. Vähän "epäilyttävän" näköstä semmosta halkeilevan olosta massapintaa on useammassa paikassa pohjassa. Pelkään vaan että sinne menee vesi alle ja sitten..... Finikorin aineita käyttäneet.

En nyt halua itseäni nostaa millekään jalustalle mutta itse kesällä 09 toiseen autoon tekemäni ruostesuojaus on selkeästi parempaa tasoa. Dinitrolin aineilla tehty. Kotelosuoja sai kuivua täyden vuorokauden. Lisäksi ruosteet kävin läpi ruosteensyöjällä pohjan pesun jälkeen. Massapinta ei kovetu kunnolla vaan pysyy aika pehmeänä ja jos irtoaa niin irtoaa kosketuksesta. Tämä on ero dinitrolilla ja finikorilla

Noh sanoin pojillekkin että siellä on pohjassa pieniä pisteruosteita, tehkää niinkuin parhaaks näätte. Eivät sitten olleet tehneet mitäänja ne harvat kohdat kohta tuleekin läpi. Paikoitellen reuna-alueilla jotka olisivat tärkeitä (esim helmojen kohdalla) tuntuisi jääneen kotelosuoja (tai kuten he kutsuivat primeri) pois kokonaan, massaa on itseasiassa eniten juuri siellä missä ei tarvittaisi. Akselistot uivat massassa. Takakaaren pokkaukset pyysin massaamaan ja sieltä irtoaa melkeen heti massa, näkyy ettei ole kotelosuojaa alla nähnytkään. Huvittaa oikeen "ammatilaistouhu".

Helmalevikkeet ja ns takapalan levikkeet on onnistuttu jotenkin saamaan löysälle mutta takapalan levikkeen alle eikä siihen takapyörän takana olevaan peltiosaan ole tullut mitään massaa ??? Siinä kuitenkin se helman pokkaus on selkeesti tulilinjalla täysin paljaana. Oikeesti mitä vittua, pala on selkeästi ollut irti kun irvistää ja heiluu vähän(niin munkin tekemässä tapuksessa mutta siellä on sentään kotelosuoja alla). Ymmärrän kyllä että touhun on altava mallia auto nopeesti ulos että saa katetta mutta nostakaa nyt ihmeessä hintoja ettei tarvitse p*skaa tuottaa.

Näkemäni perusteella en suosittele auton viemistä tehtäväksi....
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Muutama vuos sitten tuli käytettyy kanssa finikor suojauksessa vag konsernin auto ja huonosti oli kyllä suojanneet ovet ja luukut.Tutkin ovet ja luukut ni eihän sitä ainetta ollu ollenkaan siellä missä pitäs.Kyseessä oli tämä Juslan piste.Aika pitkälle rahastusta.:(
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Eikös tuo ruosteenesto.eu tarjoa 10v takuuta jos auton suojaa heillä ja käy 2v välein tarkastuksessa?
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Ruosteenesto.eu Mäntsälä:

- runkoaisat sisältä 100% kuivat konetilassa
- runkoaisat kontin alla suojattu sisältä huonosti, kuivia kohtia löytyi

Kaikkea en ole tarkastanut, mutta nämä nyt ensimmäisenä paistoivat silmään kun puskurit olivat irti. Näkyvät pinnat on kyllä suojattu ja muutenkin läträtty ainetta sinnekin mihin sitä ei kuuluisi, kuten apulaitehihnalle, hihnapyöriin jne.

Itse korjasin nuo löytämäni puutteet.

Sinänsä Finikor aine on mukavaa ettei auton alla touhutessa tarvitse varoa massaa yhtä paljon kuin Dinitrolin kanssa. Juuri tuon vuoksi mitä mystinengalant kertoi eli pinta kuivuu Finikorissa selvästi nopeammin ja enemmän.

Dinitrol taas on testienkin mukaan hyvää jo ruosteisille pinnoille koska ML kotelosuoja pystyy tunkeutumaan hyvin saumoihin.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

evo6 sanoi
Eikös tuo ruosteenesto.eu tarjoa 10v takuuta jos auton suojaa heillä ja käy 2v välein tarkastuksessa?

Ei ne vanhoille autoille tarjoo mitään takuuta, 3 vuoden välein uusintakäsittely. Ja mitäköhän siellä tehdään, ruosteiden päälle uutta massaa ? :)

Joo dinitrol on varsin mainio "saneerauskohteissa" ja sitä käytän jatkossakin. Parin kolmen vuoden välein ehostella paikkoja ja ruiskuttaa vähän uuttaa ML/massa seosta päälle. Tarkoitus tehdä omalle ja erään toisen klubilaisen autolle samaa tässä kohtapuoliin. :peukku

Positiivista oli että mun autosta oli edestä sentään suojattu palkkeja mutta sehän on varmaa että sisälle niihin ei ole mitään mennyt......
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Hakee tarvittavat tavarat suojaamosta ja purkaa autosta puskurit,helmat ym irti ja auto nosturille ja vetelee kotelot,ovet ja pohjan massaan ite ni tietää miten on tehty. Tosin pesut ja ruosteen poistot ekana.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Oma Evo kävi ruostesuojauksessa viime talvena. Nimimerkki simonsays touhusi sen autoon. Eilen käytin auton katsastuksessa ja mitä ruotsinkielestä ymmärrän niin armoton suitsutus auton pohjan alta ja sen ruostesuojauksesta kuului :) Kiitokset vielä kerran simonille :peukku

Suomeksi sanoi kun löi leiman lappuun. "Täysin virheetön auto" Olipa mukava katsastusreissu :) Ei mitään nillitystä/ kyselyä vaihdetusta pakoputkesta. Totesi vaan että putki vaihdettu rosteriseen.. " Joo entinen ruosteessa ja sisäkalut irti"... Nyökkäys että selevä :) Tämähän kävi kuin strömsöössä ;D
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Nostellaas vähän näin syksyn kunniaksi.

Ehdotuksia missä tässä Tampereen lähellä saisi ruostesuojausta ilman että tarvitsee maksaa nelinumeroisia summia? Monet kertovat saaneensa jollain ~500€:lla kelvollisen suojauksen, mutta itse en ainakaan tästä Tampereen läheltä moisia paikkoja ole löytänyt.

Oikeasti en ole maksamassa 900-1000€ mistään alustamassauksesta, mieluummin ostan toisen auton talveksi.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Kannattaa muistaa että jos siellä on pohjatöitä ennen suojausta niin se maksaa ja ne kannattaa tehdä kunnolla. Itse ainakin murehtisin asian jo valmiiksi jos olen käytettyä ostamassa. :)
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Itse teetin kutoseen suojauksen 620€ hintaan tuolla http://ruosteenesto.eu
Tuo nyt ei ole tampereella mutta hinta tietoa jakelen.

EDIT niin ja pohjatöiksi riitti pelkkä pesu
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Solid Necro sanoi
Nostellaas vähän näin syksyn kunniaksi.

Ehdotuksia missä tässä Tampereen lähellä saisi ruostesuojausta ilman että tarvitsee maksaa nelinumeroisia summia? Monet kertovat saaneensa jollain ~500€:lla kelvollisen suojauksen, mutta itse en ainakaan tästä Tampereen läheltä moisia paikkoja ole löytänyt.

Oikeasti en ole maksamassa 900-1000€ mistään alustamassauksesta, mieluummin ostan toisen auton talveksi.


Oletko kysynyt tuolta? Työkaveri teetti Corollaansa tuolla suojauksen ja muistaakseni maksoi ~500€. Olen ollut kanssa ajatuksissa viedä Outtis tuonne. Evoon tehtiin suojaus Leikkasella Lielahdessa ja maksoi melkein tuplat tuosta.

http://www.carlife.fi/
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Pari vuotta sitten käytin jossain päin lohjaa ??? avensiksen ruostesuojauksessa niin maksoi 400€ ja siinä oli jouduttu ihan pohjatöitäkin tekemään hiekkapuhallusta ja sen sellasta. en itse pitänyt tuota hintaa juuri minään.

Nyt itsellä mielessä kun evo tulee takaisin niin ajaa nosturille ja pestä ja katsella mitä sille tekisi. massat ja muut vermeethän ei paljoa maksa ja ajallisesti siihen riittänee varmaan viikonloppu niin auto on massattu. :)
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Pitäis kans ysiin tehä nyt suojaus mut en oo yhtään vielä hintoja käyny kyselemässä.
Ihan vähän näytti pintaruostetta olevan pohjassa, että ei taida ihan pesemällä enää lähteä..
Lisää tietoo kun kerkeen käydä kyselemässä.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Vähän aiheen reunasta,mutta ruostesuojaus kyllä kannattaa.
Tänään katselin lancerregisteriltä yhtä evo 8 projektia,aikalailla oli jo ruoste päässyt iskemään,etenkin noihin peltien saumakohtiin. :nykii
http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=361234
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Tunari-82 sanoi
Vähän aiheen reunasta,mutta ruostesuojaus kyllä kannattaa.
Tänään katselin lancerregisteriltä yhtä evo 8 projektia,aikalailla oli jo ruoste päässyt iskemään,etenkin noihin peltien saumakohtiin. :nykii
http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=361234

aikas asiallinen rojekti bai the way tässä linkissä!
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Teemu T. sanoi
Oletko kysynyt tuolta? Työkaveri teetti Corollaansa tuolla suojauksen ja muistaakseni maksoi ~500€. Olen ollut kanssa ajatuksissa viedä Outtis tuonne. Evoon tehtiin suojaus Leikkasella Lielahdessa ja maksoi melkein tuplat tuosta.

http://www.carlife.fi/
Kiitoksia kaikille vinkeistä. Toki tuo ruostesuojauksen tarve ja markkinoiden raaka hinnoittelu on ollut tiedossa jo autoa ostettaessa, mutta ei se tarkoita etteikö vituttaisi maksaa tuollaisia rahasummia.

Nyt on kuitenkin aika varattu tuonne Carlifeen, kiitos Teemulle linkistä. Katsotaan mikä tulee loppusummaksi sitten.. Vaikutti ainakin käydessä kovin ystävälliseltä ja asiantuntevalta pajalta.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Solid Necro sanoi
Kiitoksia kaikille vinkeistä. Toki tuo ruostesuojauksen tarve ja markkinoiden raaka hinnoittelu on ollut tiedossa jo autoa ostettaessa, mutta ei se tarkoita etteikö vituttaisi maksaa tuollaisia rahasummia.

Nyt on kuitenkin aika varattu tuonne Carlifeen, kiitos Teemulle linkistä. Katsotaan mikä tulee loppusummaksi sitten.. Vaikutti ainakin käydessä kovin ystävälliseltä ja asiantuntevalta pajalta.

Ole hyvä, pistäpäs kokemukset sitten jakoon. Ainakin työkaveri kehui.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Teemu T. sanoi
Ole hyvä, pistäpäs kokemukset sitten jakoon. Ainakin työkaveri kehui.
Auto kävi toissaviikolla tuolla Carlifella tosiaan. Aivan loistavaa palvelua oli, mukavia hemmoja. Hintaa tuli 700€, mikä oli erittäin mukava summa verrattuna muihin saamiini tarjouksiin. Jälki näyttäisi olevan helkkarin hyvää myös, mikä on aina plussaa ;D

Suosittelen siis ainakin itse tuota.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Itse olen hankkinut jo kiveniskumassat, enää kotelo- ja alustamassat täytyy käydä hakemassa ja sitten pyhittää yksi vkl niin eiköhän tuo Evo Suomen talvet kestä ainakin niiltä osin :)
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Käytin ysin (vm. 2006) lisäturvakäsittelyssä (= alustan ja koteloiden suojaus) Stop Rust Oy:ssä Helsingissä. Hintaa käsittelylle tuli 490€ ja palvelu oli asiallisen ystävällistä ja ripeää, sähköposteihin ja tarjouspyyntöihin vastailusta alkaen. Työn jälki oli siistiä ja sovittu aikataulu ja hinta-arvio pitivät. Aika näyttää kuinka hyvin työ on lopulta onnistunut. Alusta oli vielä hyvässä tikissä Unkarin aurinkoisten ja kuivien kelien, sekä kuivassa tallissa säilömisen jäljiltä. Firma tekee myös ruosteen poistoa, mikäli sellaiseen on tarvetta ennen suojausta ja tarjouksen perusteella tuntiveloitus olis 65€/h, mutta sitä ei kuitenkaan oltu nähty tarpeelliseksi alustan kunnon vuoksi.

Alusta, sisälokarit ja kaaret näytti olevan massassa ja myös konetilassa olevat kannatinaisatkin oli käsitelty.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Tossa ku mietiskelin omaa 9 ja tutkiskelin pihalla niin onko nää suomi evot massattu kun tulevat tänne vai joku perus yleinen tehdasmassa ???
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

^Melkein uskaltaisin väittää että on. Omassa lancerissa (perus lankku) oli ainakin massat, tosin 6 vuoden jälkeen siitä oli korkeintaan rippeet jäljellä.. ::)
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Omassani ainakin oli jonkinlaiset massat jo alunperin. Mielestäni kuitenkin melkolailla riittämättömät pidemmälle aikavälille, puhumattakaan suomen olosuhteista ja sen vuoksi halusin suojauttaa alustan kunnolla. Auto on nyt ollut yli 5 vuotta minulla, enkä ole siitä aikeissa luopua vielä ainakaan kovin pian.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

tuota minäkin mietin että kyllä siinä pohjassa ja koteloissa on ainakin jotain tököttiä. mietin vaan et jos omaa käyttäisi jossain niin kannattaako vetää ihan koko setti uudestaan vai jonkin lainen "päivitys" siihen että kumpi on kannattavampi. ??? omasta mielestäni tuo alusta näyttää ihan hyvältä niin en ehkä näkisi tarpeelliseksi koko homman uusimista. :)
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Laitetaan tähän vielä varoitus tuosta Olarin Ruosteenestosta. En näkemäni perusteella suosittele sinne auton (ainakaan käytetyn mitsubishin) viemistä. Minulla oli aiemmin yksi siellä tehty volvo ja se oli ihan tikissä MUTTA a) se oli volvo = ihan tehtaan suojauksilla olevatkin on tosi hyvännäkösiä tai olivat vuonna 2008 b) se oli suojattu uutena

mutta takaisin mitsuun

Tosiaan ensinnäkin heillä on tuo käsittelyaika niin lyhyt että ei kyllä ehdi kunnolla kotelosuojat kuivumaan ( vein auton aikanaan keskiviikkona ja hain perjantaina, sanoivat vielä että he eivät keskiviikkona juuri tee autolle mitään) Noh alunperin sanoin herroille että tuossa on sitten jotain ruostekohtia, että tehkää mitä parhaaksi näätte mutta että tarkoitus auton on säilyä pitkään ja tämä oli yksi siisteimpiä näkemiäni suomigalantteja (tuolloin 80tkm ajettu 6v vanha auto). Sanoin että näitä hommia on tullut tehtyä ja olen aika tarkka. Tiedetään kuitenkin EA:n korroosio-ongelmat tietyissä kohdissa alustaa. (Varapyöräkotelon ympärystät ja takapyörän edessä helman pää). Noh kun hain auton niin äijä kehuskeli että hän laittaa aina ruosteisille kohdille kotelosuojaa (MITÄ hittoa sitten laitetaan kun ei ole ruostetta, ei mitään) Kaarista jouduin erikseen sanomaan että massat pokkauksiin, heidän mielestä moinen ei ollut tarpeellista ja sinne oli tietysti laitettu pelkkä massa, näkee kuinka lähtee irtoamaan niin alla ei ole kotelosuojaa. Lisäksi helman alue vaikuttaa siltä että sielläkään ei ole kuin massat. Takana ns "takapalan" alle jäävä helman alue kokonaan suojaamatta heidän jäljiltään. Vähän sitten autoa hakiessa ihmettelin että oli vaan vedetty massat päälle eikä esim soitettu ruostekohdista että korjataanko kunnolla. Nyt ovat ne harvat ruostekohdat tulleet läpi ja olen niitä tässä korjaillut. Harmittaa vaan kun sillon olisi hionut niin olisi päässyt paljon vähemmällä kuin nyt kun on tuota massaa niin perkeleesti joka paikassa.

Toinen case. Olivat erään legnumin suojanneet ja kuulemma oli ruosteeton pohja suojaukseen mennessä. Itse katsastin tämän pohjan 2-3 vuotta suojauksen jälkeen ja näky oli samaa luokkaa kuin suojaamattomassa eli helman pokkaus oli "pintaruosteessa" samaten ne tyypillisimmät ruostepaikat. Näkyi että esim helmat oli massattu todella ohuelti jos ollenkaan. Puhe pintaruosteesta on sinäänsä hassua koska se syö itsensä todella äkkiä peltiin syvemmälle. Kysymys kuuluu, jos kerran ei ollut ruostetta 2-3 vuotta sitten niin ei ole voitu tehdä pohjia kunnolla. Katselin että kotelosuoja jota finikor -järjestelmä käyttää on ainakin turhan paksua "saneerauskohteisiin" ja varmasti aiheutuu ongelmia jos lähes massan luokkaa olevaa ainetta työnnetään valmiiksi hieman ruostuneisiin koteloisiin. Itse käyttäisin ML- kotelosuojia jotka ovat TODELLA ohuita.

Muitten ruosteenesto.eu paikkojen laatua en käy kommentoimaan muuten kuin että näyttää ihan hyvältä...
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Toi on perseestä, noiden suojauspaikkojenhan pitäs just olla pirun tarkkoja tekemisisssään, kun siksihän autoja tuolla käytetään, että se korin puolesta kestäs vaikka kymmeniä vuosia. Ja sit se tuhotaan väärillä toimintatavoilla tai huolimattomuudella/ajattelemattomuudella... :seina
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Kyselin tosta Hollolan ruosteenestolta evon suojausta niin sanos et 550€.
Pari kaveria ainaki käyttäny tossa ja tullu hyvää jälkeä ja tonne on kuulemma aina hirveet jonotkin.
Itse tuon operaation suorittaminen näyttää aika toivottomalta kun pintaruostetta on paikoissa minne ei kunnolla pääse käsiksi.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Mihin veisitte tällä hetkellä auton suojaukseen PK-seudulla tai lähialueilla?

Kyseessä japanintuontievo jossa täysin puhdas pohja. Nyt on joutunut pari viikkoa ajamaan ja on saattanut vielä olla suolaa teillä mutta uskoisin että riittää silti pelkkä pesu.

Ihan mieluusti maksan myös harrastajalle työstä jos löytyy osaava ja halukas henkilö hommaan.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Ale sanoi
Mihin veisitte tällä hetkellä auton suojaukseen PK-seudulla tai lähialueilla?

Kyseessä japanintuontievo jossa täysin puhdas pohja. Nyt on joutunut pari viikkoa ajamaan ja on saattanut vielä olla suolaa teillä mutta uskoisin että riittää silti pelkkä pesu.

Ihan mieluusti maksan myös harrastajalle työstä jos löytyy osaava ja halukas henkilö hommaan.

http://www.parasta-autollesi.fi/

Voin suositella :peukku, ja se pohja oikeesti putsataan ennen massoja.
 
Takaisin
Ylös Bottom