Ruostesuojaus

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Ei taida olla varsinaisella otsikolla k.o. aiheesta vielä juttua, ei ainakaan haku ilmottanut, joten en tulkitse tätä turhaksi aiheeksi.

Tosiaan, olisi tuon evon ruostesuojauksen aika pikkuhiljaa tässä nyt kun sen seisontaankin laittaa, niin pieniä vinkkejä kyselisin täältä.

Ensalkuun tietty pesurilla pohja, kaaret ja kaikki muu läpi, sitten kotelosuoja-aineet ja massa päälle, tietty jokavälissä päivän kuivumisaika.

Mitä materiaalia suositellaan tuohon hommaan?? tectyliä wurtiha jne? samalla sitten helmoihin kiveniskumassat ilmeisesti kuuluu asiaan jne (siis levikkeitten alapuolelle :D)

Mutta niin tosiaan jos jotain neuvoja ja vinkkejä olisi täältäkäsin antaa niin olisi jees juttu, aattelin pienen projektikuvauksen asiasta myös laittaa tänne johonkin, kun sellaista ei löytynyt.

Niin ja orastavien kukkien poistoon kaipais ja neuvoja, hiomalla pelti puhtaaks ja happomaalia (löytyykö esim spray??) tai sinkillä alle ja massa päälle??
 
Vs: Ruostesuojaus

Joku muu saa antaa tarkempia vinkkejä aineista ja kukkasten hoidosta, mutta sen verran kommentoin, että kun peset auton pohjan ja kaaret, niin kuivata pohjaa pidempään kuin vuorokauden verran. Saa olla aika tehokas lämmitys ja ilmankierto, että kotelot ovat kunnolla sisältä kuivat päivässä. Jos ajoon ei ole hirveä kiire, niin anna koteloiden kuivahtaa pari kolme päivää ja sitten vasta kotelosuoja-aineet sisään. Sillä välin voi hyvin ruiskia kiveniskumassat ym. tökötit ja tehdä fiksaukset.
 
Vs: Ruostesuojaus

tammikuun 2 päivä ajoon takaisin moinen.

Joo ihan nuo kotelorakenteet saavat oottaa kauan, mutta lokarit otan irti ni sinne alle voi ruiskia vissiin ja pohjaan ensin tuo koteloaine massan alle jne, mutta itse kotelorakenteet tosiaan saa kuivua rauhassa.

Ja niin käyttökokemuksistanne riippuen antakaa vinkkejä valmistajista. Vissiin ruiskutettavaa massaa kannattaa käyttää?? Ja oisko "parempi" jos sekaan lorauttaa pienen nokon teräketjuöljyä?? Vai onko tuo vaan legendaa.
 
Vs: Ruostesuojaus

Edelliseen autoon laitoin tällaiset tökölöörit. Samaisesta linkistä voi kurkistella muutamaa kuvaa mitä jopa muisti ottaa massauksen yhteydessä.
Työvaiheet meni jotakuinkin näin..
- Irroittelin sisälokarit ja helmalevikkeet
- Pesin pari tuntia pohjaa painepesurilla
- Annoin kuivua useita päiviä
- Porakone harjalla kävin vielä läpi koko pohjan, eli entisiä massoja pois. Mitään ruostevaurioita ei paljastunut.
- Hagmans Carasol ohutta litkua koteloihin ja pohjaan 2 litraa
- Seuraavaan päivään sai taas kuivua
- Hagmans Carasol massaa 2 litraa pohjaan ja pyörän koteloihin.
- Annoin kuivua useamman päivän
- Sisälokarit ja helmat kiinni ja menoksi
Elikkä jotain viikon se ainakin oli pukkien päällä. Noin 50€ maksoi nuo litkut silloin.
Samaiset litkut meinasin vetää Galantin pohjaan jossain vaiheessa talven aikana.
 
Takaisin
Ylös Bottom