Sigma Diamante ,toimii vain pakki ja yksi eteen!

diamantemitsu

Member
Liittynyt
12 Elokuu 2007
Onko laatikko nyt korjauskunnossa vai vieläkö löytyy apuja?

Sen onnistuneen öljynvaihdon jälkee on ajettu,noin 1000kmkun vaihteensiirtäjä jäykistyi ja ei mennyt enää kun D-asentoon.
Eli ei kakkoseen eikä ykköseen.Ykköselle ei ole mennyt koko aikana, kun auto on ollut mulla.Kun ostin niin keppi oli väljä ja
Audi liike,josta ostin teki jotain ja keppi toimi normaalisti ilman ykköstä.
Eilen tulin sillä kolmosella? noin satasta 3500 rpm noin satakilometria ilman ongelmia,mutta liikkeelelähtö on tietysti
kun kuminauhalla lähtisi.autolla on ajettava joka paivä,kun muuta ei ole käytössä täällä Unkarissa.
Liittyykö vika kepin mekanismiin vai laatikkoon vai molempiin.
Kari
 
Vs: Sigma Diamante ,toimii vain pakki ja yksi eteen!

No niin nyt toimii taas moitteettomasti?
Käytin N asennossa kun kävin kaupassa noin viisi minuuttia ja lähti toimimaan.
Vaihdekeppi on edelleen jäykkä ja tunnoton.
Tilasin testeriajan Mitsuhuollosta ensiviikolle,mutta epävarmalta toiminta näyttää jos
näin temppuilee.
Kari
 
Vs: Sigma Diamante ,toimii vain pakki ja yksi eteen!

Minkälainen on se vaihteen siirto mekanismi? onko vipuja vai vaijereita?
Mika siellä voi pantata tai kulua kun ei ole tuntoa eikä siirrä perille ykköseen eikä kakkoseen.
Voisin huollossa antaa vinkkejä pojille.

Muuetn tarkastin öljytason annetun ohjeen mukaan. Kuumana ajon jälkeen oli noinpuoli senttiä ylitäyttöä.
Haittaako?

Kari
 
Vs: Sigma Diamante ,toimii vain pakki ja yksi eteen!

diamantemitsu sanoi
Minkälainen on se vaihteen siirto mekanismi? onko vipuja vai vaijereita?
Mika siellä voi pantata tai kulua kun ei ole tuntoa eikä siirrä perille ykköseen eikä kakkoseen.
Voisin huollossa antaa vinkkejä pojille.

Muuetn tarkastin öljytason annetun ohjeen mukaan. Kuumana ajon jälkeen oli noinpuoli senttiä ylitäyttöä.
Haittaako?

Kari

Kun otat sen keskikonsolin irti näet jo ainakin alun siitä miten se vaihteensiirto toimii, siitä menee varsi vaihteistoon, ei vaijereita. Mutta se on tosiaan vasta se alkupää, loput sitten sinne konetilaan.

Ei saisi olla ylitäyttöä, eli ohjeen mukaan kun katsot tason, kaikki vaihteet läpi ja muistaakseni päättyen P-asentoon, pitäisi tason olla kohdassa "hot" koneen/vaihteiston ollessa lämpimät.
 
Vs: Sigma Diamante ,toimii vain pakki ja yksi eteen!

Kiitos tiedoista!
Jätän tason tarkastuksen keskiviikon huoltomiehelle joka teki öjynvaihdon.
En saa niitä muita vaihteita kokeiltua kun ei siirrä kun vaivoin D asentoon.
Taso on kuitenkin yli.
Siirtäjä taitaa olla turistille liian suuri homma.
Koitetaan selvittää huollossa osaisivatko tehdä korjauksen kohtuu kustannuksin.
Vaihteet toimivat nyt hyvin ja vaihtaa kuten pitääkin.
Vaihdekepissä R jaD niikuin omassa Uotlanderissa Suomessa.
Kari
 
Vs: Sigma Diamante ,toimii vain pakki ja yksi eteen!

No niin1
Korjaamossa käyty ja Mitsun kaverit ottivat laatikkoon tuleva siirtovaijerin irti ja totesivat ,ettei
vaihdelaatikon vipu siirrä vaihdetta 1 ja 2 vaihteelle,
.
Heidän mielestään vika on laatikon sisällä? Ottaisivat auki ja tutkisivat ja sen jälkeen korjaus!
Kustannusarvio tulisi avausen jälkeen. Harkitsen ko homman tekoa.
Vaihteet toimivat nyt hienosti R ja D asentoa käyttäen.

Jos jotain parempaa tulee mieleen niin kertokaa!
Kari
 
Takaisin
Ylös Bottom