Sigmaa ostamassa..

Tukezu

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2010
Terve. Uusi jäsen ilmoittautuu. Olisin ehkä hankkimassa sigmaa vuosimallia -91, autom. laatikolla, ajettu yli 300tkm. Mitä kannattaa autoa koeajaessa ja potkiessa tarkistella? Onko tämä työttömälle liian kallis pitää? :)D) Olen kuullut että ainakin toimiessaan hieno ajettava. Kutosen kone vielä niin kuulostaa hyvältä. Kiitoksia vastauksista etukäteen.
 
Vs: Sigmaa ostamassa..

Vanha viisaushan on "älä osta sitä käytettynä jos ei ole varaa ostaa uutenakaan"..

Mutta toisaalta,eihän mitsut mitään ooppeleita ole,mitä saa rassata harva se päivä.

Sanoisin kyllä että normityöttömälle liian kallis (pl +3000€ päivärahan saajat..).

Kyllä,toimiessaan USKOMATTOMAN HYVÄ,niin ajolleen kuin monille muillekkin puolilleen.

Alle kympin kulutuksiin vaikea päästä,mutta onhan siellä pellin alla KUITENKIN se V6.
Aika mitätön ääni tuosta kyllä vakiona lähtee,samaa luokkaa 1,6 Corollan kanssa (mutta niinhän se pitäisi ollakkin).


Koeajolla kannattaa katsoa kierroksia/nopeusmittaria (voi jo noilla kilometreillä levyt luistaa),kuunnella ylimääräisiä ääniä (MITÄÄN ei saisi kuulua!) ja kurkkia vähän koneen alle vuotaako mistään jne.


Tarvikkeena näihin ei paljoakaan saa osia,eikä kannatakkaan edes hankkia (mm öljynsuodatin on 1/4 kokoinen alkuperäiseen verrattuna..),mutta ovat timanttitiskillä kuitenkin kohtuuhinnoissa (suurin osa).
 
Vs: Sigmaa ostamassa..

ST sanoi
Sanoisin kyllä että normityöttömälle liian kallis (pl +3000€ päivärahan saajat..).

Kyllä,toimiessaan USKOMATTOMAN HYVÄ,niin ajolleen kuin monille muillekkin puolilleen.

Alle kympin kulutuksiin vaikea päästä,mutta onhan siellä pellin alla KUITENKIN se V6.
Aika mitätön ääni tuosta kyllä vakiona lähtee,samaa luokkaa 1,6 Corollan kanssa (mutta niinhän se pitäisi ollakkin).


Koeajolla kannattaa katsoa kierroksia/nopeusmittaria (voi jo noilla kilometreillä levyt luistaa),kuunnella ylimääräisiä ääniä (MITÄÄN ei saisi kuulua!) ja kurkkia vähän koneen alle vuotaako mistään jne.


Tarvikkeena näihin ei paljoakaan saa osia,eikä kannatakkaan edes hankkia (mm öljynsuodatin on 1/4 kokoinen alkuperäiseen verrattuna..),mutta ovat timanttitiskillä kuitenkin kohtuuhinnoissa (suurin osa).
Itse sanoisin että osta pois vaan,vakuutukset eivät ole mitkään älyttömät ja kun kilpailuttaa vähän niin saa todella edullisesti.
Omallani pääsee alta kymppiin sekalaisessa ihan pienellä yrityksellä,matkassa parhaillaan menty alta 8litran
Tarvike suodattimilla ajettu täällä ja ihan hyvin pelaa,mikseipä pelais. Öljy pysyy vaihtovälin(7-10tkm) aivan kirkkaana. Jokainen autohan on kallis työttömälle jos sen jokaisen polttimonkin ostaa marmoritiskiltä. Esim jarrujen osat saa tarvikkeena,alustan osia saa myös,huomioitavaa että vuosimallien kesken on eroja,ja vähän kun kehtaa mittailla alustan osia nii sinne saa kaikki tarvikkeena. Onkos kyseessä joku nettiauton yksilö?
 
Vs: Sigmaa ostamassa..

Jep, tänään tuli koeajettua sigma. HIENO PELI. Joo nettiautosta tämä löytyy, se halvin yksilö. Ei tullut vielä kauppoja..
 
Vs: Sigmaa ostamassa..

Joo eipä noi sinänsä ole sen kummempia kuin muutkaan vanhat autot. MUTTA, kun kyseessä on automaattivaihteinen auto jossa paljon sähköherkkuja, ei iän tuomia ongelmia voi mitenkään vähätellä, vaikka itse perustekniikka kestää vaikka miten pitkään.

91 vuosimallin TCU(automaattivaihteiston ohjausyksikkö) esimerkiksi on mallia "palaa jossain vaiheessa tai on jo palanut ja se on vaihdettu". Eli ihan ensin tarkistaisin TCU:n varaosanumeron, ettei ole mallia MD740500, jos näin on, niin pyydä samantien tonni alennusta koska se tulee palamaan ja maksaa ns. sikana uutena, ja käytettynä niitä ei ko syystä ole. Itse lootat olen todennut kestäviksi kahden automaatin omistaneena, molemmat reilusti yli 300tkm ajettuja.

Mitä muuhun herkkuun tulee niin kosketus/hapettumis yms ongelmaa varmaan jonkunverran esiintyy, niistä pääsee kyllä eroon ihan availemalla ja korjailemalla liitoksia ja reitityksiä.

Kakku maistuu, itsellä n. 12l keskikulutus oli koko auton omistuksen ajan, ja sinänsä suurin osa oli ihan nättiä ajoa.

Jos jossain vaiheessa on varaa pitää kahta autoa samaan aikaan ja joku tarjoaa kohtuuhinnalla ei-läpimätää sigmaa niin kyllä varmaan joutuu hankkimaan uudestaan, sen verta hienoa kyytiä on.
 
Vs: Sigmaa ostamassa..

Nuhapumppu sanoi
Omallani pääsee alta kymppiin sekalaisessa ihan pienellä yrityksellä,matkassa parhaillaan menty alta 8litran
Sulla onkin manuaali,sehän syö PALJON vähemmän..
 
Vs: Sigmaa ostamassa..

:peukku Minulla olisi myynnissä erittäin hyvä yksilö. vm 93. kolmelitranen 24v automaattilaatikolla. tumman sininen farkku. luovun hammasta kiristellen kun emäntä käskee :'( uudet kesä ja talvirenkaat. uudet etuiskarit yms. saa soitella numeroon 0445353156 sami.
 
Takaisin
Ylös Bottom