Sigman jakopääremontti

T

TuomasT

Guest
Terve!
Olen etsiskellyt ja jotain tietoa myös löytänytkin Sigman jakopääremonttiin liittyen, mutta viestit kirjoitettu jo jokin aika sitten, joten uskaltaudun avaamaan aiheen uudestaan.
Minulla olisi jakopään remppa ajankohtainen kohta puoliin ja kysynkin, mitä kaikkea siinä oikeasti kuuluu tehdä: hihna ja kiristin tietysti ainakin ja ne minulla on jo. Mutta näin täällä kommentteja, että samalla pitäisi/kannattaisi vaihtaa vesipumppu. Sille ilmeisesti oma hihnansa + stefat ym.
Onko näin ja osaatteko suositella osaavia asentajia/korjaamoita. Itse asustelen Helsingissä, joten esim. Uudenmaan alueelta löytyykö osajia?
Tuomas
 
Vs: Sigman jakopääremontti

Kiristinrullan lisäksi siellä taisi olla vielä yksi ohjainrullakin,sekin kannattaa varata jos täydellisen homman aikoo tehdä...
Vesipumppu pyörii jakohihnan avulla,sille ei ole mitään omia juttuja... Tietysti sekin olis hyvä vaihtaa jos ei ole tietoa milloin
on uusittu... Kiristinrullalle on sellainen "kiristinpatruuna" minkä kunto pitäis myöskin pystyä arvioimaan,merkkiliikkeet ehkä
suosittelevat vaihtamaan sen joka tapauksessa,kohtalaisen hinnakas osa vain... Ja myös ulkopuoliset hihnat ja rullat ovat
niin kivassa paikassa,että teetetyssä työssä nekin kannattaisi varata ettei mene kohta niiden takia uusiksi...!? :)
Eli kannattaa varautua aika kohtalaiseen laskuun,osat sekä työt voivat molemmat olla satoja euroja...

Onhan kyseessä siis 24-venttiilinen malli...? Omaan autoon (24V) tein itse tuon homman,sellainen projekti se on että ehkä
kannattaa kysellä ja valita paja joka olis mielellään tehnyt vastaavan ennenkin...!? :)
 
Vs: Sigman jakopääremontti

Uudeltamaalta löytyy mm. nämä:

http://www.ad-finland.com/index.php?m=6&laani=5&paikkakunta=13#

suht edukkaat hinnat ja osaamista löytyy :peukku
 
Vs: Sigman jakopääremontti

Meikäläisen 12 V sigmaan vaihdettiin jakopään huollossa hihnan lisäksi kiristinrulla, vesipumppu ja siinä samassa rytäkässä moniurahihna laturia ja ohjaustehostinta varten.

Kyselin hinta-arvioita useista paikoista lähinnä Kymenlaakson alueelta. Ad-korjaamoltakin (Kotka) kysyin, mutta vastasivat, että remppa ei ole niiden juttu ja antoivat numeron Reijon Dieseliin. Firma sijaitsee Kotkan liepeillä Karhulassa (www.reijondiesel.fi). Tuntiveloitus on 49 € eli ei mikään ältsin paha. Ite tykästyin muutenkin tähän korjaamoon. Boschin hihnoja käytettiin ja ne oli 4-5 kertaa edullisempia kun merkkiosat. Kiristinrullan ja vesipumpun hommasin Mitsuliikkeen tiskiltä. Hesasta ois matkaa sellaset 135 km ja puoltoista tuntia ajoa. Ainakin ittelle matka tuntuu suht lyhyeltä, kun oon ajellu Kotka-Hki -väliä useamminkin.
 
Vs: Sigman jakopääremontti

Kiitti vinkeistä! Unohdin tietysti sen olennaisen tossa ekassa viestissä eli kyseessä on siis 12 venttiilinen 125kw aussi-versio eli farmari.
Mistä noita Boschin hihnoja saa? Mulla on Vehosta tosiaan jo jakopään hihna ja kiristinrulla. Löytyykö vespumppua tarvikkeena jostain?
Tuomas
 
Vs: Sigman jakopääremontti

Niin meilläkin on farkku. Hihnat sain just tuolta Reijon Dieselistä, missä työkin tehtiin. Liike kuuluu Bosch-ketjuun. Niiden varaosa-ohjelma tuntee 125 kW mallin. On niitä Bosch-liikkeitä muitakin.

Vesipumppua ei kyllä sieltä löytynyt, mutta oon kyllä jollakin nettisivulla sellaseenkin törmännyt. Netistä löytyy osia esim. tuolta http://www.carpartswholesale.com/cpw_store/year_model.php?make_text=mitsubishi&year=1994&model_text=diamante&cat=h

Ite kyllä olin sen verran kiireinen, että hommasin alkuperäispumpun mitsuliikkeestä.
 
Vs: Sigman jakopääremontti

Kannattaa ehdottomasti vaihtaa myös se ohjainrulla.On yhtätärkeä osa kuin tuo kiristinrullakin.Vesipumppuja luulisi Sigmaankin saavan tarvikkeena.Tarvikepumppu Galanttiin (2.5V6) oli vain n.58€ ja oli kaiken lisäksi made in Japan ;)
 
Vs: Sigman jakopääremontti

ainaskii 130kw&150kw malleihi löytyy kohtuu helpolla kaikki jakopää remonttii tarvittavat osat tarvikkeena.. hihnan hinta alle puolet alkuperäisestä ja kiristys rullan kohdalla sama juttu .ohjain rullasta ja vesipumpusta minulla ei ole merkkiliikkeen hintoja tiedossa mutta vesipumppu maksaa noin 120 € ja ohjaus rulla noin 30-40€ riippuen valmistajasta.. osaavalta pajalta menee ks remonttiin noin 3 tuntia siis jos kaikki sujuu mutkitta ..itsellä meni reilu 5 tuntia töihin mutta laskun sain kuitenkin 3 tunnin mukaan kun oli kerran luvattu saada vaihdetuksi siinä ajassa... ;) tarvike osat olivat siis yhteensä noin 200€ -tapauskohtaiset alennukset "sopuhintaa tuli ostettuu" koko hoito tuli maksaa omaan sigmaani pikkasen vajaa 280 € eli ei mikään paha rasti ...
 
Vs: Sigman jakopääremontti

Uppista, nostetaampas tätä hyvää topikkia kun kohta olis kyseiseen hommaan tarvista.

Hihnan, kiristinrullan ja vesipumpun käyn hommaamassa timanttitiskiltä, jos joku sattuu muistamaan hintoja vielä niin ilolla otamme tietoa vastaan.

Jylppy: mitens sulla on ne boschin hihnat kestäny?
 
Vs: Sigman jakopääremontti

Alkuperäisenä 24V hihna jotain 90-100,vesipumppu 170-180,ja rullat 40-60/kpl noin ulkomuistista...
 
Vs: Sigman jakopääremontti

MetanolMan sanoi
Uppista, nostetaampas tätä hyvää topikkia kun kohta olis kyseiseen hommaan tarvista.

Hihnan, kiristinrullan ja vesipumpun käyn hommaamassa timanttitiskiltä, jos joku sattuu muistamaan hintoja vielä niin ilolla otamme tietoa vastaan.

Jylppy: mitens sulla on ne boschin hihnat kestäny?


Parempi myöhään kuin ei milloinkaan: Hyvin ovat kestäneet. Ajoa on nyt takana 34 000 km. Enkä epäile etteikö kestäisi seuraavaan vaihtoon saakka.

-Jylppy-
 
Vs: Sigman jakopääremontti

MetanolMan sanoi
Uppista, nostetaampas tätä hyvää topikkia kun kohta olis kyseiseen hommaan tarvista.

Hihnan, kiristinrullan ja vesipumpun käyn hommaamassa timanttitiskiltä, jos joku sattuu muistamaan hintoja vielä niin ilolla otamme tietoa vastaan.

Jylppy: mitens sulla on ne boschin hihnat kestäny?

Niin. Hinnat: Hihnat Reijon Dieselistä:
-Hammashihna (jakopään hihna) 20 €
-Kiilahihna (käyttöhihna) 14 €

Pumppu ja kiristin Acumen Autot Kotka:
-hihnan kiristin 100 €
-vesipumppu 190 €

-Jylppy-
 
Vs: Sigman jakopääremontti

Itse kyselin paikallisesta varaosa liikkeestä noita osia ja hinta oli yllätys.
Osat oli siis:
Jakoremmi
Kiristimet/ohjarit
Vesipumppu
Hinta yhteensä 190€ ja rapiat. Ja uskollan kyllä ostaa tarvike remmin,niissä kun nykyään ei ole mitään suurempia eroja alkuperäiseen.
Pitääkö noissa Sigmoissa vaihtaa TP-akselin remmi samalla,vai onko siinä edes sellaisia,en nimittäin ole tutkinut :-[
 
Vs: Sigman jakopääremontti

Nuhapumppu sanoi
Itse kyselin paikallisesta varaosa liikkeestä noita osia ja hinta oli yllätys.
Osat oli siis:
Jakoremmi
Kiristimet/ohjarit
Vesipumppu
Hinta yhteensä 190€ ja rapiat. Ja uskollan kyllä ostaa tarvike remmin,niissä kun nykyään ei ole mitään suurempia eroja alkuperäiseen.
Pitääkö noissa Sigmoissa vaihtaa TP-akselin remmi samalla,vai onko siinä edes sellaisia,en nimittäin ole tutkinut :-[

Ei ole mitsun v6 koneissa tp-akseleita. ainakaan 6A## ja 6G## koneissa. Mutta olkaa tarkkoina vesipumppujen kanssa, ja myöskin sen remontin kanssa, olen melko varma että itselläni päivä jakopääremontin jälkeen vesipumppu (UUSI, tarvike) kosahti. Jostain jakopään puolelta tulee jäähynesteet pihalle, toivon todella että olisi vaan joku letku jäänyt huonosti rempan jäljiltä. Näköjään pitäisi itse aina olla vieressä seisomassa, jos vie muualle laitettavaksi (Veho! p*rkele) mut minkäs muunkaan teet kun ei todellakaan itse osaa laittaa. :( :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom